Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
39 besök senaste veckan (1541 totalt) |
Helloj.
Ska göra mig av med min E46a coupe jag byggde för 2 år sen. Byggs i förstahand för utställning och har stått på bla Custom motorshow 2023 och 2024, samt Oslo Motorshow 2022. Vunnit en del priser osv. Men den är även byggd för att kunna gå bana osv. Listar nedan vad som är gjort på bilen. Inget har snålats på i denna bil. BMW e46 330ci 2001 390 hk på e85 Motor: M54b25 S50 grenrör Arp bult i top M50 insug Alu ventilkåpa med uttag för catchcan Rotrex kompressor c30-94 E60 530 vxl låda 330d kardan med stora hardy Rtd spakställ Walbro Gss450 intank pump Större spridare lämpliga för effekten Frekzen mappad box(nymappad oktober 2024) Custom 3" avgassystem med race katalysator och Simons ljuddämpare Hand knackad kåpa över spolarna osv. Dodge challanger utblås Chassi : Hsd Monopro Coilovers Kortare stabbstag Fjäderbenstag fram och bak Bbs Rs2 orginal 18x8.5 2pc ombyggda till 19x10.5 och 19.12 3pc. Lackade i creme vita centrum Custom centrumkåpor 235/35 fram och 295/30 bak gatdäck 59northwheels D-004 18x10.5 och 18x11 helt nya 255/65 fram och 265/35 bak gatdäck Stålomspunna slangar Redstuff belägg fram E39 540 ok fram E46 m3 ok bak Naven/skivor ombyggda till dubbelt bultmönster 5x120 och 5x112 med pinnbultar Invändigt : Custom lusomotors stolar Skruvbur 3D printade mätarhållare Kolfiber lister (äkta) Xtrons huvudenhet Race dörrsidor bak Alu klädda med kolfiber (äkta) Brandvägg Race Alu Egenbyggda dörrsidor fram klädda med kolfiber (äkta) Id4motion digitalt mätarhus Original ratt helklädd med alcantara och med cab rattkåpa Sparco ratt mocca Egenbyggd mittkonsoll med mugghållare samt spegeljustering Brandsläckare i kolfiber (äkta) Utvändigt : Musk Customs 12pcs widebodykit klätt i cevlar Egenbyggda dimljus delete i cevlar Panden front läpp M3 huv M3 bakstöt M3 framskärmar M3 front M3 sidokjolar M3 midjelister Musk customs vinge Aerocatch huvlås låsbart Snabbfäste för front Lackad i VW mignonette green AcShnitzer diffusor ̀ Bilen är byggd efter Testas reglemente för att kunna regga den med allt detta. Enda som saknas är ett intyg på effektdispans från transportstyrelsen. Har orginal msport stolar och org ratt kvar för att kunna sättas i vid reg och bes. Fått den värderad till 525.000kr Släpper den för 450.000kr då med 59northwheels fälgarna. Allt går att diskuteras , kan säljas billigare men då plockar jag av delar isåfall. Enda bytet som är intressant är e92 335i. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Dennis Höök |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
39 besök senaste veckan (1541 totalt) |