Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 77 besök senaste veckan (15244 totalt) |
Jag läste många annonser med Giulia (med mindre motorerna) innan jag köpte min BMW 428 Gran Coupé.
Men jag vågade inte ens provköra en, jag vart lite för feg, tänk om man blir kär ![]() En arbetskamrat hade en fyrklöver, grå med kolfiber bromsar också. Otroligt läskande bil, men jag tror det vart automat i den. Grattis ! _________________ Daniel Karlsson -------------------------------------------------- Med BMW 635 Csi Bi-Turbo |
||||
Det är väl bara sälla sig till kören av gratulanter!
Var det inte en sån där du gick och dräglade över redan första maj på Wenngarn 2017 eller när det nu var? _________________ Magnus Åberg Fiat X1/9, Uno TURBO, Coupe 16VT, Coupe 20VT, Ritmo 105TC, Tipo 16V, Lancia Delta Integrale, Lancia Flavia Coupe 1.8, Alfa Romeo 155 Q4 |
||||
Eller hur Magnus men de kom 2016 så det var väl då jag bestämde mig tror jag.
![]() Kul o läsa allas tankar om Giulia, då är jag inte ensam med mina ideer! ![]() ----- Fler betraktelser, den har lustigt nog Michelin Cup 2 fram och 4S bak.. Antagligen haft Cup2 runtom tills de bakre tog slut. Tar det lugnt i regn... ![]() ![]() Kollade upp växellådan och variationer av samma låda verkar sitta i många bilar.. allt från nya Bmw M2 till gamla 135i och E92 M3! Och visst känns den som en Bmw-låda på gott o ont. 🙂 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Grattis! Den blir kul att få se på klubbens banmöten nästa år, finns ju ett par andra Q som brukar dyka upp också.
![]() _________________ ______________________________________________ Martin Atterhall CAR Challenge #92 | Alfasud Sprint 1,7 16v |
||||
Grattis till bilen! En av bilarna på min "bucket list", tyvärr pga min ekonomi (ålder störst bidragande faktor) och andra projekt så kan det bli svårt att nånsin äga
![]() Lärde mig också något nytt! Min bil delar samma växellåda som Giulian, fast nu togs den växellådan ut precis haha ![]() Stort grattis och det ska bli kul att läsa mer och leva en del av min dröm genom dig ![]() _________________ Anthony L ee |
||||
Grattis till en drömbil.
Guilia Quadrifolio står helt klart högt upp på listan av bilar man vill ha om mina BMW slutar äta upp bilfonden.
Tyckte också jag kände igen den där lådan, är ju en sådan jag monterat i 850 turbo projektet dom skall tåla mycket stryk. _________________ Christian Svensson BMW E39 540 - Vinterbilen. Z4M Coupé - Sommar bilen. E31 850 - Eviga projektet. |
||||
Tack så mycket tack!
![]()
Givet! Ska bara hitta billigare skivor först..! ![]()
Ouch! ![]() Fortsätter återställning till originalskick. Fin original-ratt anlände från alfista Erik Johansson uppe i norr. Kan inte gått många mil.. Bilens omklädda alcantaravariant sparas till svettiga banträffar. ![]() ![]() Rengjord & insmord! Ajax & fiberduk funkar kanon på alcantara, smutsen väck direkt. Sen stötte jag på patrull ang. lackstift.. Tydligen helt omöjligt med 3-lagers comp. red. De har rosaaktig grund, röd met. bas & infärgad klarlack. Fick istället hjälp hos Lackman att välja ut en vanlig met.röd från deras kartor. Blev en Peugeot/Citroenfärg. Plus 2-komp klarlack förstås. Nu kan jag pricka i stenskott osv. Färgkod Citroen X6 Rouge Erytrhee/Sangune 0745682. ![]() ![]() |
||||
Grattis till en fantastisk bil
jag hittade tyvärr ingen röd så det blev en svart, känns lite Södertälje men med ett set fälgar samma som dina så blev det lte bättre. en bil man blir glad av varje gång man trycker på den lilla röda knappen. MVH Tommy _________________ Tommy Karlsson |
||||
Tack!!
Kul! Svart är snyggt när man orkar hålla dem repfria ![]() Ser fram emot att lära mig gränserna på bana. |
||||
QV carbonio 2023 synligt kolfibertak och skalstolar svart Vulcano med oem lättviktsfälgar.
optimala gubbilen i mina ögon (58 år)det går att åka ifrån det mesta och samtidigt parkera vart som helst för alla vet ju att Alfa Romeo är skitbilar som man lämnar i fred. det ska bli spännande att följa ditt projekt. MVH Tommy _________________ Tommy Karlsson |
||||
![]() Var inne på att Alfan känns lite som en reinkarnerad Fiat Coupe och faktum är att "dörrklangen" är väldigt lik. (Men "klang" vore icke önskvärt? ![]() Coupen blev begåvad med tunga dörrar & uppenbarligen helt outslitliga gångjärn/dörrstopp (28400mil på min) - varvid stängning med lätt hand gav ett solitt & njutbart "TJOF". Efter 9år med Bmw Z4M Coupe - hårdhänt med ljudet "SKRANGEL", oavsett extra ljudisolering/resonansdämp - är jag nu tillbaka i att öppna & stänga dörren bara för känslan... och det är samma för alla fyra dörrar. "TJOF". |
||||
Haha
![]() ![]() ![]() |
||||
Nice! Ser helrätt ut.
Tråkigt att jag var så stressad förra gången vi sågs, kanske hinns det med en lunch innan bilen skall sova? ![]() Så nu har vi var sin supertidiga bilar som har max utrustning och ev. är pressbilar? Får låta dom träffas nån gång. ![]() Ang. dörrklangen så spelar det viss roll att du inte hade dörrbågar på Z4an misstänker jag, då brukar det alltid skramla mer tycker jag. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
Kul ide, vore skoj!
![]() Ursprungskontrollen tar sju svåra år så frågan är om det blir reg.bes innan saltet är ute. Annars får det bli i vår! Kalla mig fyrkantig. ![]() Just det, men karmlösa rutorna i t.ex Boxster ger inte samma oljud så jag tror mer på samlad konsensus att E85/86 helt enkelt hade skramliga dörrar. Blev en kul-tur med exkollegor från Geely Design runt Lygnen förra veckan ![]() ![]() ![]() ![]() Jagad? 🙂 ![]() ![]() |
||||
Nämen, skådar mitt norra öga en Subaru Forester SG längst där framme? Kul att Fyrklöver och Supra och sånt får lite celebert sällskap också. (Förlåt, är våldsamt avundsjuk på en manuell Quadrifoglio.) Edit: eller är det en Clio? ![]() |
||||
Tack Daniel!
![]() Eller hur, Forester är förvånansvärt små idag. Men visst är det en streethottad Clio! Vass o svängig. JDM-Alex med Supran envisas med ibland ta sin vita RX-7 -99, ofta båda två. (Sen finns en italienare på Polestar men en konstig gammal gul bil) ![]() ![]() |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 77 besök senaste veckan (15244 totalt) |