Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 879 besök senaste veckan (14447 totalt) |
Inte ett ljud från Transportstyrelsen ännu.. har istället handlat på mig en hög slitdelar.
En Giuliasjuka, förtidspensionerade lister (för tunna/mjuka). ![]() Tyska AxelAugustin levererar som vanligt! MOPAR... ![]() ![]() Låsbultar råder det delade meningar om men jag har alltid tänkt "tröskeleffekt", hur liten den än är. Saknas på Giulia men som tur är hade jag ett gäng över från Z4M, samma gänga! Bara lite långa. ![]() Lustigt nog blev de exakt lika tunga när jag kapat till rätt längd ![]() ![]() Nya orignalblad Bosch istället för sletna eftermarknads.. ![]() Tog mig an lite inre rostskydd. Tunnt vax i baklucka & skarvar/bakskärmar - det enda som är stålplåt på bilen (dörrar/framskärmar alu, huv/tak kolfiber). Som i många moderna bilar litar man helt på galv, helt snustorrt & rent överallt. Inte ultimat! Vä skärmkant var lite svårkomlig men det gick. Hö sitter batteriet så där var det helt öppet, bakluckan kom man åt genom att lossa klädseln. ![]() Batteriet bytt 2022, såklart med vent-slangen kvarglömd under... ![]() O så vax i skarvarna. Samma penetrerande tunnvax insidan dörrarna, även om de är aluminium. Finns perfekta hål för liten slang, sen fick de stå öppna i några timmar o droppa klart. ![]() Lyfte på golvmattan. Här har det legat vatten ngn gång, med tanke på spåren ser det ut att ha kommit från skarven bagagegolv & plastlådan i bild. Ska även lossa diffusorn o se underifrån om misstankarna stärks, lätt fix isf! ![]() 3.5euro har skramlat omkring .. ![]() Annat skönhetsfel, handbromsknappen: ![]() ![]() |
||||||||||
ETT SÅNT VEDERTAGET RAGGARORD! Är det inte kulturminnesmärkt..?
Nåväl, låsskruv då. ![]() Mvh Lantisen |
||||||||||
![]() ![]() _________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||||||||||
Helt missat denna tråden!
Stort grattis Per!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Vilken bil, helrätt spec. Saknar verkligen manuell låda i min. Visst, 8HPn har en del fördelar, men jag känner inte riktigt kopplingen till bilen om jag inte har en manuell. Du gjorde helrätt med denna! _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 297 varv på Nordschleife |
||||||||||
Förr var jag en besserwisser, men nu vet jag bättre. ![]() _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||||||||
Tack Peter o tack för hjälpen hit! Auton är ju sjukt imponerande & kompetent men jag tycker alltid det blir för "syntetiskt". Konbana i vår var det..? Std-däck ja? Exakt samma däcktryck & 98oktan? ![]() ![]() |
||||||||||
Inreggad!
Vilken milstolpe. Inflyttad i nytt garage samma dag, tur med decembervädret får man säga. Feelgood! ![]() ![]() ![]() |
||||||||||
sisjön levererar ![]() ![]() /C _________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||||||||||
Ja här har vi gemensamma vänner Ragnar
![]() Tack så mkt! Försäkrade idag, första bästa på LF där jag har allt annat. Inte billigt... ![]() |
||||||||||
Trygg-Hansa (AR märkesförsäkring), då gäller försäkringen på klubbens banmöten. ![]() _________________ Sune Karlsson |
||||||||||
Var har du fått den informationen ifrån? Se sid 8 och 14 i villkoret från TH avsende "AR-försäkring". https://portal.trygghansa.se/SiteCol Var försiktiga med TryggHansa. Deras villkor sidan 44 verkar inte omfatta ersättning vid arbetsoförmåga till följd av en trafikolycka. _________________ Tony Jonsson Grace, Space and Pace. |
||||||||||
Går att läsa på klubbens hemsida: https://www.alfaromeo.org/var-verksa _________________ Sune Karlsson |
||||||||||
Det där tilläggs-dokumentet löper ut vid årsskiftet. Är det förlängt? Citerar: "Inträffad skada regleras utöver ovanstående bestämmelser enligt gällande försäkringsvillkor." Notera att TH:s villkor är daterat i augusti 24 dvs efter det TH och CAR har gjort den där skrivelsen. Varför framgår det inte direkt i villkoret kan man undra... Skulle inte lita en sekund att man som rejält invalidiserad efter en olycka i samband med ett banmöte erhåller någon ersättning om man inte längre kan arbeta. Dvs riskerar få leva på sjukpension från FK. Sorry Per att jag går OT i din biltråd, men du vet ju vad som kan inträffa ibland. _________________ Tony Jonsson Grace, Space and Pace. |
||||||||||
Nu ska vi väl inte fortsätta den här debatten hur länge som helst. Nej, det är inte förlängt. Ännu. Båda parter ser detta som långsiktigt men avtalet görs ett år i taget. Alfaklubbens första banmöte 2025 är 3/5 så det är gott om tid. (Om du undrar har jag som kassör i klubben och en av de ansvariga för banmötesverksamheten rätt bra koll på vad som gäller.) Att det inte står med i de allmänna villkoren är inget konstigt. Detta är ett specifikt tillägg som bara gäller när det är Alfaklubben som arrangerar. Jag har aldrig sagt att man kan få ersättning för ekonomisk invaliditet eller vad försäkringen omfattar. Allt jag sagt är att försäkringen gäller på klubbens banmöten (med vissa specificerade undantag). Personligen ser jag det som en försäkring för bilen. Om man tycker att det är bättre än att köra helt oförsäkrat, förutom det personskydd som ingår i SBF-licensen, är upp till var och en. Ursäkta för trådkapningen. _________________ Sune Karlsson |
||||||||||
Oerhört fin bil!! Färgen är så otroligt rätt att något annat hade blivit tvärfel.
Svårt att hålla sig till våren nu, gissar jag på! Får man fråga vad försäkringen gick på? Givetvis är detta individuellt för alla, men vore ändå intressant att se. _________________ Joakim Andersson |
||||||||||
Tack! Helförs 16000/år halvförs 8000/år, garage 316kr/mån. 51, bor i centrum, ej enskilt garage. Som du säger, det slår väldigt beroende på vem o var.. Sen är det nog praktiskt om man kan baka in den i entusiastförsäkr ihop med äldre pärla som t.ex min Alfa 75 när den är redo.
|
||||||||||
Innan jul var det flytt ur ena garaget (Börjes vid Sävenäs avslutat) så Giulian har inte fått så mkt uppmärksamhet, men nu har det småfixats lite iaf.
# Ventilationsgaller/spjäll ur funktion. Ngn har väl försökt "laga" ngt tidigare.. Båda axlarna ur position, bara att återmontera korrekt. ![]() ![]() Skönt slippa köpa ny! ![]() ![]() # Nya AC-lock. Ger runt 50hk på rakorna gissar jag! ![]() # Gummistoppen till bakluckan bytta till uppdaterade Alfa 2018-24. 2016-17 var för mjuka och lacken skavdes. ![]() # Fotstöd aning för nära kopplingen - hittade ett kontaktstycke bakom mattan som hamnat ur läge och pressade fotstödet ur läge ngn cm. Räcker det inte byter jag ut stödet. Rejält med tung ljudisolering under mattan för de som undrar... ![]() # Huv-handtaget fjädrade tillbaka dåligt pga vajern halkat ur läge. Syns på bild ovan. Buntband håller på plats sidledes. Klart bättre! ![]() ![]() # Sliten dörrlist - ny monterad ![]() ![]() |
||||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 879 besök senaste veckan (14447 totalt) |