Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 499 besök senaste veckan (28252 totalt) |
Direkt från värmen i lackboxen! Transport inom "byn" så det gick fint att köra karossen i vaggan på släpen
![]() ![]() Det spårade ur och blev ett par lager klarlack också ![]() ![]() Redo att "giftas" ![]() Lite mer på plats ![]() Bakvagn, förmonterad och hissades upp ![]() Grenrör, som jag trodde inte skulle passa, men passade fint efter lite värme och massage runt motorfästet. Resten ok! ![]() Ibland har man tur, allt passade som det skulle, så även kardanen från diesel drivlinan! ![]() Nya fästen till växellådan byggdes och nästa ryck blir att börja bygga avgassystem. Det får bli nästa helg. _________________ Patrik Skoog |
||||||
|
||||||
Tack! -kommer säkert tappa något under ![]() ![]()
Det är en liten by... men det var en viadukt i vägen ![]()
Tack! Har länge velat bygga en 1M inspirerad racebil, verkligen kul att få möjligheten. ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||||
Lördagsryck!
BMW 135 orginalskivorna är för stora för reglementet, bara att svarva ner till rätt diameter. Hårt som f-n men det gick ![]() ![]() Klara ![]() ![]() Monterat & klart tillsammans med mina favorit belägg ![]() ![]() Touchdown ![]() ![]() Köpte M3 krängare av Robin och får då komplettera med rätt fäste och andra bussningar. Beställde 2 bak och 2 fram... men hubauer-shop.de/ levererade två lådor fästen fram ![]() ![]() Det lilla röret i bild är ett returoljerör till N52 med automatlåda. Tänkte bygga om så jag får en riktig oljesticka. Kardanen jag lackade och gjorde ordning som var "bolt on" var inte det. Mätte fel ![]() Är det någon som ligger på en framdel med LK=96MM/12 delning så får ni gärna höra av er. Får skarva in den på min disel kardan som har den större delningen för att passa nya växellådan. _________________ Patrik Skoog |
||||||
|
||||||
![]() https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=128174&postdays=0&postorder=asc&start=158 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=128174&postdays=0&postorder=asc&start=50 _________________ Christian Jansson BMWCS #10364 SVKG #661 BMW 332is E30 ![]() |
||||||
Tack Oscar @ APEX för hemleverans av bussningar och race overall på en Söndag
![]() Fick på krängarna, mätte in kardanen som skall lämnas till Spalding i veckan. Fått grejer till avgassystemet, kylare och lite slangar. Konstaterade att en del grejer inte passar så just nu 2 steg bakåt ![]() Nya tag en annan dag! _________________ Patrik Skoog |
||||||
Det var det lilla! Tur att jag chansade rätt med var grejorna skulle... ![]() _________________ Oscar W - återfinnes vanligtvis i ett mörkt kontor på Apex.se med skjutmått i högsta hugg. |
||||||
För lite tid i garaget så det går sakta framåt.
Kardan är hos Spalding för ombyggnad hoppas den blir klar i nästa vecka. Endless levererade nya belägg bak på andra försöket, bra så långt! ![]() Trodde i min envishet att det skulle gå att använda främre balken från en 4 cyl bil och modifiera den så att original kylaren fick plats. Visst, kylaren fick plats men slanganslutningarna blir inte bra mot motorn. Så det vara bara att beställa en främre balk från BMW för 6 cyl då den har ett helt annat utseende än på 4 cyl bilar. Hoppas den dyker upp nästa vecka. ![]() Avgassystemet börjar ta form, det ser ut att bli riktigt tight och fint. Väntar på en liten slutdämpare längst bak för att kunna få allt på plats. ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||||
Lördagsryck!
1M/M3 krängare monterade fram och bak med anpassade justerbara droplinks. Lite "pill" att få det att lira med rattutslag fram och med tanke på hur trångt det är bak. Mycket stag blir det, men nu är allt på plats ![]() ![]() E46M3 lösning på BTR och filter, med original fästen. Blev kanon! ![]() Nybyggda växellådsfästen anpassade till standar växellådsbalk. Växelspak och länkage på plats. ![]() Oljeretur från en automatbil, med anpassad anslutning för att få riktigt oljesticka som "stals" från en automatlåda från brossans 850 ![]() ![]() Avgassystem helt klart och 10m bromsrör på plats. Saknade ett gäng meter för att bli klara. Det tar sig sakta men säkert. _________________ Patrik Skoog |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 499 besök senaste veckan (28252 totalt) |