Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
min motor har fått hicka
559 besök totalt
Niklas
Ljungby
Här sen Mar 2004

Trådstartare
min motor har fått hicka

Min lilla busbil har börjat misstända och dö.

Den går bra när den är kall, har ett stabilt bränsle / oljetryck och jag har kollar LMM, stift, kablar och alla kontakter efter glapp.

Det är en turbokonverterad xu9jaz (peugeot 205 gti)

Den självdör som sagt när den är varm, oavsett om jag kör eller står på tomgång.

Den började med att rycka och hacka lite under 1500 rpm vid körning, sedan har det bara blivit värre. Symptomen uppkom efter att jag haft loss tryckrören och svetsat om dem, självklart trodde jag att det då var tjuvluft eller liknande fel som uppkommit då som var skurken. Dock har jag efter att ha kollat över prylarna uteslutit även det.

Är det någon som varit med om något liknande? min nästa misstanke är bränslepumpsreläet, det är vad jag har förstått vad som kalla tachymetric relay och styr bra mycket mer än bara bränslepumpen.
Det skulle dock vara hemskt trevligt med lite andra åsikter och tankar då jag börjar tröttna på att ha en bil som aldrig fungerar.

(hade tidigare problem med blandningen och tändningen, detta löste sig dock och nu har jag fått ett nytt fel :P )

f.ö laddar jag 0,4 bar och ligger runt lambda 0.9 vid laddtryck. Har ej gjort något kompressionstest efter att detta felet uppkommit, men den har inget sammanhang i när den dör, så jag tror inte på kompfel.

tack för att du tog dig tid att läsa igenom (detta är alltså en kombinerad ban och bruksbil då studentkassan inte tillåter flera bilar)

EDIT: problem löst, tändkabel som inte uppförde sig som en tändkabel brukar (eller ens förväntas göra när den är dålig)

Skruva banåkabil
min motor har fått hicka
559 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande