Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
8420 besök totalt |
Bestraffningar
Satt och läste lite på forumet och stötte på ett uttalande från en kille som kör Porsche cupen:
Jerry sa sist på Mantorp att för enkelhetens skull kör vi 30sek i straff rakt av men jag fattade det som att han pratade om tjyvstart. Jag såg inte själv men M Wiklunds bil gick tydligen tidigt på Kinnekulle t.ex och därav resonemanget. Nu har ju vi bara haft 2 små incidenter men det kanske är bäst att kanske klargöra detta? _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||
Nja ingen kontakt men två bilar gick av. Patriks kompis Torbjörn körde ts:ren och den gick av när jag passerade honom strax innan mjölby kurvan, han erkände själv att han hade låst upp fram så den gick rakt av. Strax efteråt så gick växellänkaget sönder i Mattsons bil i depåkurvan så han parkerade där. Själv gick jag av i Parisern men det gick bra ändå ![]() _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||
Jag har blivit omkörd ett flertal gånger under gulflagg och det har inte renderat några straff alls.
Det är inte speciellt lyckat. ![]() Jag tror att flaggvakterna bara vinkar med flaggorna och skiter i racet, vad tror ni? _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
Det är väl så att ett av problemen vad gäller gulflagg är entusiasmen med vilken flaggorna manövreras. Eftersom man får vad man betalar för, föredrar jag mer uppmärksamma förare framför dyrare flaggvakter. Fast det skadar ju inte att ta upp det på nästa förarmöte. Om någon kommer ihåg det då vill säga.
Johan Moberg _________________ Johan Moberg |
||||
Kan ej reglerna gällande detta men givetvis skall väl den förare som har uppmärksammat detta meddela tävlingsledningen efter målgång? Hur många noterade att vi hade gulflagg i mjölby kurvan i 5varv på mantorp senast? _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||
offan. Det här är nu inget försvar men den gulflaggen syntes jävligt dåligt iaf och jag såg nog inte den förrens 2 varv efter TS:rens avkörning (ingen rörlig flagga när jag passerade) Jag gjorde en omkörning på rakan efter detta men det var klart innan flaggan. Men helt klart så är det ju straffbart om man t.ex bromsar sig förbi på innerspår i mjölby som nu flaggan stod enligt mig. 30sek är ju enkelt att lägga till oxo på efterhand om nu inte flaggvakterna rapporterade detta som dom skall göra. _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
8420 besök totalt |