Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Sökes, Efterlysning, Uthyres med mera
![]() |
5 besök senaste veckan (799 totalt) |
Letar efter tips på vettig lackerare för kaross till legends bil.
Huv, dörrar, 4st skärmar, baklucka och kaross. 5/8 skala så den är inte så mkt yta. Gärna i stockholmstrakten men kan åka till strängnäs, eskilstuna eller liknande för rätt tips. BFU: ![]() Alla karossdelarna lämnas löst _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
Kolla med Bennys Lackering i Länna.
Kanon-nöjd med dom jobb han målat åt mig både husbil och sportbil m.m Ligger väg i vägg med Svempas. Fräsarvägen 7 / Rogge |
||||||
Snyggt, såg honom när jag googlade runt i närheten. Hur höll tidsramar och prisbild? _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
Har ingen koll på priserna då det var försäkringsärenden.
Tidsmässigt var det O.K. enligt vad som lovat. |
||||||
Lacka själv...?
![]() Jag tror Bisting har en lackbox för uthyrning i sin verkstad. Nära och bra för dig ju. ![]() |
||||||
Tanken har funnits där men addera tid, inköp av mycket av materialet mm så känns det inte riktigt värt det. _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
Mazzarini är ju rollad. Foamroller och lite underarbete på det hela så klarar du det hemma i garaget i ett nafs! Får du den där härliga racepatinan direkt också ![]() _________________ R0b1n F0rsb3rg ______________________ |
||||||
Sicket skitgöra, gasfiberskärmarna var spruckna varenda en och bakskärmarna på flera ställen, nu har jag slipat ur, plastat ihop med epoxi och glasfiber på alla skärmar.
Som lök på laxen hade tidigare ägare lackat med vad som verkar vara 1K sprayburk som måste slipas bort för att det inte skall resa sig. Sist jag slipade en bil plåtren lovade jag mig själv att aldrig göra det igen, så sjukt dammigt i garaget nu.... ![]() ![]() Nu är ungefär hälften av delarna i respektabelt skick och grundade med slipgrund iaf. Ni får gärna bomba på med fler tips på lackerare som är bra att ha och göra med i stockholmsområdet. _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
Jag har varit nöjd med https://www.norrortsbillack.se
Både bil och fläktkåpa! Kvalité var topp, bra folk att ha att göra med. Prismässigt vet jag inte, det var inga stora jobb. _________________ Jens Lanvin |
||||||
De måste ha bra att göra, fick följande svar på mitt mail: "Vi kan hjälpa dig att lacka det. Det kostar för lacka hela bilen som det mellan 60000---80000kr Men vi måste kolla delar och karossen först För mer info du kan ringa 0700974114 MVH Mahed" Då har jag ändå förklarat i mitt mail att det är en tävlingsbil i skala 5/8 där jag lämnar alla karossdelar löst slipgrundade och klossade, dvs mer eller mindre redo att lacka.... Letar vidare ![]() _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
Brukar stå lite latjo gamla bilar hos Huddinge billack, brukar ju vara ett bra tecken, man har aldrig haft nåt med dom att göra. Kan ju vara värt att kolla
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||
Uppskattar alla tips ![]()
Bra tips, har mailat dem nu och försökt va lite tydligare med vad det är för något som skall lackas inkl tydliga bilder.
Tack, drog ett PM till dem via facebook inkl bilder och så. ![]() _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
Fick ganska snabbt svar att de uteslutande jobbade med personbilar mot försäkringsbolag tyvärr.
Jo, både jag och fordonet som skall lackas var ju på plats på rejsa träffen ![]() _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
Så egentligen letar du efter en lackerare som kan tänka sig att hyra Bistings box och göra jobbet. _________________ Angelika Almstedt - kör svensson-bil och bakar cupcakes nu förtiden. |
||||||
Om du kan tänka dig att ta bilen uppåt Norrtäljetrakten kan jag rekommendera Tobias på Engströms Fordonsreparationer som gjorde ett mycket bra jobb på min Alfa Sprint. https://www.hitta.se/engstr%C3%B6ms+
_________________ ______________________________________________ Martin Atterhall CAR Challenge #92 | Alfasud Sprint 1,7 16v |
||||||
Tack för alla tips.
Ser ut som jag lyckats hitta rätt nu med hjälp av snäll rejsian via PM. Återkommer med bild när jag fått färg på delarna :-) _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
![]() |
Sökes, Efterlysning, Uthyres med mera
![]() |
5 besök senaste veckan (799 totalt) |