Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-09-11/12 Xtreme Finals Gotland Ring
<<   1, 2, 3, 4   >>
5 besök senaste veckan (15962 totalt)
gzon
Katrineholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 551



Anders Dauner skrev:
gzon skrev:
Är det bara jag som tycker det luktar ruttna kameler bakom garderoben när man kikar på quattrons regskylt? OYC106 är nämligen en Vit urquattro -84, avställd sen 1989.

Vad är det som är ruttet?
Att bilen är omlackad eller att den är avställd?


Jag kanske tar helt fel men är inte detta dahlbäcks gamla bil? Då borde den väl vara importerad efter 89?
o-skylt från 84 känns inte heller helt korrekt.
Skulle något sen hända bland oss försäkrade så är det ju inte så roligt. Jag skulle i alla fall inte vilja fått den i sidan. Men det kanske inte var krav på det vid körningen.

_________________
Martin Gustavsson
Gzon Tuning AB
Citera
Daniel Kihlgren
Vagnhärad
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2334



Ni får ursäkta men det här ser inte ut som någon speciellt seriös motorsport...


_________________
/Daniel Kihlgren
VW 1200 -65
Punto GT -96
Citera
Tobias Lindell
Linköping
Här sen Okt 2003
Inlägg: 649



Daniel Ekström skrev:
Ni får ursäkta men det här ser inte ut som någon speciellt seriös motorsport...

För flickorna skull, eller är det däcksröken du stör dig på? om det är det sistnämnda så är det bara att acceptera att folk har olika intressen, och att drifting är ganska stort. Om det är det förstnämnda så har du problem, jag tror ingen tvingat ut flickorna i kortkort direkt.

Fast jag kanske inte skulle använda den bilden som reklam för drifting i Sverige, det skulle kanske ge lite fel bild. Men det har väl iaf hitills inte varit tanken, utan det är väl en helt privat bild. Och därmed inte värd att bli upprörd över.
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5094



M-D-S grabbarnas film däremot, är ett lysande exempel på svensk drifting, helt enkelt att ha roligt på banan med sin bil! thumbs up

fast jag hade ju inte gärna kört samtidigt på banan när de driftade, som ganska många bilar verkar göra i "bloopers" sektionen av filmen...

_________________
Pontus Fyhr
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Lätt/kortklädda depåtjejer finns även i DTM och F1, och hade det varit mer "seriöst" om det varit en röd Ferrari med en tysk bakom spakarna

Drifting är inte något jag personligen förstår eller gillar, men jag har svårt att se vad som inte är "seriöst" bara för att det inte faller mig på läppen

Bara mina i debatten....



_________________
BMW MC-klubben
Citera
gzon
Katrineholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 551



ang. tjejerna och körningen så funderade i alla fall jag på hur försäkringen skulle gälla om någon skulle gå snett och dom blev påkörda?

_________________
Martin Gustavsson
Gzon Tuning AB
Citera
Martin_Ö
Avesta
Här sen Jul 2004
Inlägg: 211



[quote="Jörgen Gustavsson

"Fan Ronny, nu blir pökena kåta...!" [/quote]

Hahahaha, priceless

_________________
Martin Öling
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41625

Forumägare
Forumägare

1. Det är kul att skicka gliringar med glimten i ögat (förutsatt att mottagaren är med på noterna!)

2. Blir det för mycket så är det inte kul längre. Dvs gillar ni inte drifting av någon anledning så behöver ni inte klaga på mer eller mindre subtila sätt. Låt var och en ha kul på sitt sätt. Drifting platsar på rejsa.nu!


PS:
Jag tycker det är olämpligt med drifting och vanlig bankörning samtidigt på bana pga att riskerna ökar. Men sen är det upp till var och en vad man tycker är skoj. Precis som det finns både duktiga "vanliga" banåkare med huvet på skaft och banåkare med fel attityd som kan vara en fara för både sig själv och sin omgivning så finns det driftingchaffisar som förstår vad som är lämpligt och olämpligt ur säkerhetssynpunkt och de som kan vara en fara för både sig själv och andra.


PPS: Det här är ett inlägg om diskussioner om drifting som helhet, inte personligen mot dig Martin eller något sådant. Det var summan av inlägg med mer eller mindre negativ attityd i flera olika trådar som triggade mitt inlägg här o nu.

_________________
Magnus Thomé
Citera
gzon
Katrineholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 551



Magnus Thomé skrev:
1. Det är kul att skicka gliringar med glimten i ögat (förutsatt att mottagaren är med på noterna!)

2. Blir det för mycket så är det inte kul längre. Dvs gillar ni inte drifting av någon anledning så behöver ni inte klaga på mer eller mindre subtila sätt. Låt var och en ha kul på sitt sätt. Drifting platsar på rejsa.nu!


PS:
Jag tycker det är olämpligt med drifting och vanlig bankörning samtidigt på bana pga att riskerna ökar. Men sen är det upp till var och en vad man tycker är skoj. Precis som det finns både duktiga "vanliga" banåkare med huvet på skaft och banåkare med fel attityd som kan vara en fara för både sig själv och sin omgivning så finns det driftingchaffisar som förstår vad som är lämpligt och olämpligt ur säkerhetssynpunkt och de som kan vara en fara för både sig själv och andra.


PPS: Det här är ett inlägg om diskussioner om drifting som helhet, inte personligen mot dig Martin eller något sådant. Det var summan av inlägg med mer eller mindre negativ attityd i flera olika trådar som triggade mitt inlägg här o nu.


vilken martin var det du riktade det till?

_________________
Martin Gustavsson
Gzon Tuning AB
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41625

Forumägare
Forumägare

Tänkte att Martin Ö som skrev inlägget precis innan mig inte skulle känna sig utpekad bara för att hans inlägg var precis innan mitt. Helt enkelt.

Som sagt, jag har inte gått igenom allt och har inte koll på vem som skrivit exakt vad om drifting men jag känner att det rent allmänt varit lite för mycket gliringar med lite för trist underliggande ton ibland.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Jörgen Gustavsson
Dalhem, Gotland
Här sen Sep 2003
Inlägg: 80


Trådstartare
Eftersom det kommit flera kommentarer om bilden med flickorna och bilen så känns det som jag blir tvungen att förklara mej.
När Kristian la däcksrök runt flickorna så tyckte jag det liknade en scen ur den gamla tv-serien "Ronny & Ragge". För att anspela på tv-serien la jag till bildtexten. Det hela var bara ett försök att vara lite lättsam. Ledsen om jag retat upp någon.

_________________
Jörgen Gustavsson
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41625

Forumägare
Forumägare

Närå. Det skämtet var ju helt okej men ihop med alla andra inlägg i olika trådar så tänkte jag det var dags att säga ifrån lite



_________________
Magnus Thomé
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613



om det är så mycket hugg mot drifting kanske det beror på en orsak? Kanske skall drifting få en eget ämne här på rejsa, om drifting nu verkligen passar på rejsa..?

_________________
Stefan Larsson
Citera
SecretAgentMan
Surahammar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 859



..jag är lite av åsikten att går man in med full gas på ett publikt forum som "grabbarna drifting" gör så får man nog vara beredd på lite kommentarer.
Personligen gillar jag bilar, bredsladdning och tjejer - men kanske inte i det upplägget som visades på bilden - det gav mig en besk eftersmak, och en ytterst negativ bild av drifting, må vara att bilden var ett dåligt exempel på vad drifting handlar om (men i alla fall).

Dubbelmoral är det garanterat från min sida, då jag inte reagerar likadant på f1- och pitbabes.

/J

_________________
Jerry Arvidsson
Silverpilen
www.impreza.nu
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929



Magnus... mkt trevligt inlägg av dig Tack - onödigt att Quota dig.
--------------------------------------------------------------------------------

.. jag kanske skulle tillägga att när bilden togs på GR. så var det inte alls tal om DRIFTING.
det nämndes inte ens i högtalrana när det var dags.


utan detta var en ren BURNOUTSHOW (som görs på MÅNGA biltävlingar som pausunderhållning) med bara en massa ringar & brudarna var bara en extra njutningskick liksom. - (ingen nämner ju Micke i sin BMW M3 som var med i burnoutshowen - han e inte med direkt på bilderna ju - han gjorde PRECIS som jag - dock utan tjejjerna då han själv säger sig inte alls vara så säker på denna biten)

Ingen större skillnad från "stunt-showen" på Elmia faktiskt tycker jag - då det var Terry Grant som gav mig mod att lära mig detta att känna min bil till det yttersta & kunna göra ringar så nära som 5-10cm från fötterna på en persn/kon som står STILLA. För övrigt så håller jag redan nu på att träna in en liten stuntshowmed två olika bilar & e MC som jag kommer att försöka "sälja" nästa år. - Vem vet Den kanske får premiär på Elmia

De få av er som var på MantorpAction Meet kunde se mig göra ringar runt en plastkon med ca 2dm avstånd.

sså - än en gång - detta kapitel på GR med min bil & brudarna hade inget alls att göra med drifting sporten.

Är nu alla med på noterna

Vänligen/
.............. Kristian

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



höfläkt skrev:
Anders Dauner skrev:
gzon skrev:
Är det bara jag som tycker det luktar ruttna kameler bakom garderoben när man kikar på quattrons regskylt? OYC106 är nämligen en Vit urquattro -84, avställd sen 1989.

Vad är det som är ruttet?
Att bilen är omlackad eller att den är avställd?


?
om bilen har "fusk" id skiter jag i. Men om man blandar den med övriga bilar på banan som är skattade o försäkrade och håller masken....

Det finns ju bilar som körs så utomlands, förslagsvis på ringen, och som jag mycket väl tror du känner till. Så jag blir en aning förvånad över din tveksamhet till påståendet.

Min tveksamhet var just ang vad som var fel. Enligt bilregistret så är det en Sport Quattro så identiteten är det ju inget fel på. Att man sedan kör omkring med en oskattad och oförsäkrad bil på banan tillsammans med andra är naturligtvis inte så lysande. Det tycker inte jag heller att man ska göra. Då får man dela upp passen i gatbilar/racebilar.

_________________
Anders Dauner
Citera
gzon
Katrineholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 551



nej det är ingen sportquattro enl. vägverket utan en vanlig svensksåld ur-quattro som jag förstår det. Mao inte bilens egna skyltar.

_________________
Martin Gustavsson
Gzon Tuning AB
Citera
MartinS
Tjörn
Här sen Nov 2002
Inlägg: 55



gzon skrev:
Är det bara jag som tycker det luktar ruttna kameler bakom garderoben när man kikar på quattrons regskylt? OYC106 är nämligen en Vit urquattro -84, avställd sen 1989.


Golfen är ju också avställd, sedan Augusti. Dahlbäck har nog inte råd med skatten, eller så har han aningen svårt att besiktiga sin 1.6:a, vem vet...

/Martin

_________________
Martin Sandberg
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41625

Forumägare
Forumägare

MartinS skrev:

Golfen är ju också avställd, sedan Augusti. Dahlbäck har nog inte råd med skatten, eller så har han aningen svårt att besiktiga sin 1.6:a, vem vet...

/Martin



Trots allt evigt skitsnackande som varit på massa forum om herr Dahlbäck och de exakta detaljerna om bilens motoreffekt, däckspinn osv osv in absurdum så är den ju ett maffigt bygge! thumbs up

Men svårbesikigad Golf 1.6... jo

_________________
Magnus Thomé
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



gzon skrev:
nej det är ingen sportquattro enl. vägverket utan en vanlig svensksåld ur-quattro som jag förstår det. Mao inte bilens egna skyltar.

Isf är det ju illa.

Så här säger bilregistret:
Citat:
Regnr: OYC106
Färg: VIT

Fabrikat: AUDI QUATTRo SPORT

Årsmodell: 1984
Fordonsslag: PB

Chassinummer: ZZZ85ZEA905105

Fordonsstatus: Avställd (1989-06-29)

Antal ägare: 0

Datum för första reg.:
Producentansvarig:

I trafik första gång:
Yrkesmässig trafik: Nej

Fordonet tillverkat:
Direktimport: Nej

Utredning: Nej
Tillfällig registrering: Nej

Jag trodde i min enfald att Quattro Sport var samma sak som Sport Quattro, men det kanske det inte är.

Att det står "Direktimport: Nej" kan iofs bero på att bilen är importerad före 1999. Då blir det tydligen så.

_________________
Anders Dauner
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929



gzon skrev:
nej det är ingen sportquattro enl. vägverket utan en vanlig svensksåld ur-quattro som jag förstår det. Mao inte bilens egna skyltar.


bilen i fråga ÄR en Ur-Quattro & allra högst troligt försedd med sina egna skyltar - dock allt för avancerad för att kunna reggas som personbil eller annat !

.. Den körs inte på allmän väg vad jag vet - bara på banor & liknande.

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
Eftersnack
2004-09-11/12 Xtreme Finals Gotland Ring
<<   1, 2, 3, 4   >>
5 besök senaste veckan (15962 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande