Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
F1 Monza
4456 besök totalt
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
Det var ju en lätt kaosartad början......

lite lagom med regn piggar ju alltid upp....

Men är det bara min virus-sjuka dator som inte får igång LIVE tidtagningen på www.f1.com ??

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
7-11
Stockholm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 741



Funkar för mig

_________________
Fredrik Bolander --VVR--
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
Hur F*n kom Ferrarina 1 OCH 2:a

Jaja, nu får man lyfta på hatten helt klart och erkänna att dom gjorde ett suveränt race

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
Såg ni lämlarna på startrakan vid prisceremonin? varenda avståndsmarkering och allt annat som inte finns fastbultat på banan snor ju publiken med sig

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Acke
Gotteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1724



Hmm... slutade tråkigt som vanligt...

_________________
MackeMaehlum
Citera
Fredrik L
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 617



ska bil kul och om et blir nåt snack angående att Alonso inte blev i väg knuffad med tanke på Schumi i Tyskland för nåt år sen , annars var det väl ett ganska kul rejs , gör mig inget att Ferrari vinnar när de får kämpa lite för det iaf , hatten av ..... men nästa år då kommer Sato vara riktigt på G *hoppas*

_________________
Fredrik Larsson

Shoppingclion
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Fredrik L skrev:
ska bil kul och om et blir nåt snack angående att Alonso inte blev i väg knuffad med tanke på Schumi i Tyskland för nåt år sen


Livlig diskussion här:

http://www.f1bb.com/f1forum/index.php?showtopic=4003

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Tobias Lindell
Linköping
Här sen Okt 2003
Inlägg: 649



Schumacher _är_ bäst, det är bara att bita i det sura äpplet för alla icke-troende!
Citera
Tobias Lindell
Linköping
Här sen Okt 2003
Inlägg: 649



Fredrik - SLC skrev:
Hur F*n kom Ferrarina 1 OCH 2:a

De körde snabbast!

Fantastiskt att man kan komma först med ett så taskigt däcksval från början, och en ruskigt imponerande uppkörning från 14-18 plats (vilket det nu var) av 2:an.

Lite hjälp fick de ju av att McLaren som vanligt gick sönder, men jag tyckte inte Kimi var så särskilt mycket snabbare än t.ex. Button innan han lämnade in för dagen.
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



I en Ferrari verkar man kunna vinna oavsett hur klantigt man kör. Det går tydligen att köra av efter starten och få släppa förbi flera andra, samt uppträda som Bambi på hal is med snurrning modell nybörjare, men ändå endast bli slagen av teamkamraten. Fel däcksval hjälper tydligen inte heller. Har man en överlägsen bil så behöver man inte ens anstränga sig när man skall om, bara att gasa förbi...

Att de italienska funktionärerna skulle vara så sportsliga att de sköt upp t.ex. Alonso hade väl ändå ingen väntat, så det är väl inte ens nåt att bli upprörd över.

Förresten hyfsat patetiskt med Ferraris gnäll om att just de skall bli extra kompenserade för tobaksreklamförbudet, annars slutar de i F1. Var skall de då tävla? Leds företaget av nån tjurig femåring tro, eller börjar de bli desperata i sin jakt på pengar? Verkar iallafall lovande.

Men nåt vansinnigt imponerande ingenjörer har de iallafall. thumbs up

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
Krille S
Solna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 57



Inga sura miner nu, Anders

Synd bara att Rubens inte låtsades ramla på podiet som han gör ibland när han vill spexa till det lite. Jag vet att du är extra förtjust i just den manövern.

Förresten Anders, var det inte du som antydde efter Spa att Schumacher inte kunde köra om? Idag fick du se flera stycken från Maestro, så nu kan du inte vara missnöjd.

_________________
/Kristoffer Stagh


Iame Intrepid Silverstone
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



Krille JMK skrev:
Inga sura miner nu, Anders

Synd bara att Rubens inte låtsades ramla på podiet som han gör ibland när han vill spexa till det lite. Jag vet att du är extra förtjust i just den manövern.

Förresten Anders, var det inte du som antydde efter Spa att Schumacher inte kunde köra om? Idag fick du se flera stycken från Maestro, så nu kan du inte vara missnöjd.

Jo, Rubens plojande på podiet uppskattar jag verkligen. (tack Todt, att jag sluppit det nån gång i alla fall)

Jag snabbspolade visserligen delar av loppet men jag tyckte inte man fick se så många omkörningar ifrån Schumi den här gången heller, mest depåvarianten och nån gång hade han stora problem att komma om Webber, tills Webber gjorde en miss och släppte förbi honom. Nån förbigasning mitt på rakan var det väl också med.

Han har nog tappat förmågan till håriga ombromsningar efter alla år av överlägsenhet.

Undrar förresten när hans bil tänker gå sönder nästa gång? Var det 2001 senast, eller när var det?

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
Corsa

Här sen Apr 2003
Inlägg: 482



Ett helt sjukt lopp. Även fast jag är Ferraritifosi kändes det lite kul att MS snurrade på första varvet och att RB var tvungen att göra ett tidigt depåstopp men jag trodde nog att de bara skulle klara av poängplats. Efter den uppvisningen som hela stallet gjorde är det bara att buga. Att det inte tankade upp RBs bil full efter halva loppet var för mig en gåta men det visade sig att Ross vet vad han gör thumbs up . Helt fantastiskt. Att MS kan vara snabb när det behövs är väl klart också. Vem sa att han inte kan köra om? På Monza hade det inte varit någon som hade kunnat hindra honom, han verkade rätt beslutsam om man säger så... Det som vart tråkigt var att varken Alonso eller Kimi fick "nöjet" att bli omkörda av MS. Och bilen är ju helt fantastisk. Man får inte glömma att MS bidrar till att bilen är så pass bra som den är så han åker inte enbart gratisskjuts på en bra bil.

_________________
Ciao
Peter Söderlund

Ferrari 328 GTB | Alfa 159 Q4
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
Corsa skrev:
Ett helt sjukt lopp MS åker enbart gratisskjuts.


Precis vad AndersY och jag sagt hela tiden



_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Fredrik - SLC skrev:
Corsa skrev:
Ett helt sjukt lopp MS åker enbart gratisskjuts.


Precis vad AndersY och jag sagt hela tiden




Nästa lopp går i Kina... du kan nog få jobb hos de kinesiska medierna

_________________
/Kristian Elisson
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



God citatkonst, Fredrik!

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
Corsa

Här sen Apr 2003
Inlägg: 482



AndersY skrev:
God citatkonst, Fredrik!

i princip åtalbart...

_________________
Ciao
Peter Söderlund

Ferrari 328 GTB | Alfa 159 Q4
Citera
Elitracing (åskådarracing)
F1 Monza
4456 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande