Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
54 besök senaste veckan (1082 totalt) |
Slänger upp en tråd si så där 6 år efter jag köpte bilen.
Inköpet var en impuls och när jag la budet så hade jag inte räknat med att det skulle bli affär. Nåväl, den har blivit kvar. Främst tänkt som Nürburgring och trackday bil men funkar också alldeles utmärkt som glassätarbil. När allt kommer omkring så är det ju ändå bara en "FrisörsPorsche". ![]() Lite spec: -01 S 3,2 12800mil Aero II paket (org monterat) Org GT3 skalstolar OMP 6-punkts bälte 997 Tequipment short shift Moccaklädd GT3 ratt. 18" Cragraphic kopior med guldcentrum, skodda med AR-1 225/265. Öhlins Road & Track chassi GT3 länkarmar H&R krängare Pagid gula och stålomspunna slangar, orginal ok (räcker fullt ut med denna effekten) STD motor åtgärder innefattar dia 74mm spjällhus, extraktor grenrör, Cargraphic dämpare, ersättningsrör för kattar, bättre andning samt mappning. FVD oljetråg, uppgraderad AOS, Wevo motorfästen Tyvärr är detta tunga bilar sett till storleken och det är inte egentligen gjort något i lättningssyfte. Halvtank och mig i ca 1450kg. Och lite annat smått och gott. Generellt kan man väl säga att bilen är i mycket fint skick, skulle vilja påstå att mint inte är långt borta. Minutiöst omhändertagen av förra ägaren och Levin Racing. Alldeles för effektsvag men mycket trevlig bil att köra. Brukar säga att responsen är som en 996 GT3 med 100hk för lite. ![]() Med taket nere så tycker jag den ser rätt ok ut, taket uppe, inte så...... Har inte lyckats spräcka 8 min vallen på Ringen än men en optimal dag borde det kunna gå. Men, eftersom jag kör TF så är ju en optimal dag mer eller mindre utopi. Jaja, vi får se, 8:05 som bäst än så länge (101 varv med denna bilen) i alla fall. Lite olika bilder nedan på några olika skepnader på hjul. Turbofälg (aldrig gillat dom) som satt på vid köp, turbinfälg som blev en nödlösning (i 5 år) och de nyvarande Cargraphic kopiorna. Nyvarande är en åsiktsdelare men jag är gammal nog för att gilla det. Att det blev guldcentrum är en tillfällighet, beställde med silvercentrum men det skickades fel med guldcentrum. Vilket jag numera är tacksam för. ![]() Senaste rundan var en kvällskörning på Mossen i Anderstorp i tisdags, ganska rörigt och dåligt med bra varv resulterade i 1,51 tider. Hög 1,49 finns i bilen med mig vid ratten. Är väl egentligen inte mycket att lägga upp en tråd om men nu är den här i alla fall. Påväg hem efter köp ![]() Ver 2 fälg ![]() Bland kompisar ![]() Ver 3 fälg ![]() Ringen ![]() Ringen igen ![]() Ringen på väg ut ![]() Bild från köpeannons ![]() _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||
Från senaste resan (Aug -24).
En del trafik på 8,05 varvet men all in all ett ok varv. Men som synes på optimal lap så ska 7,xx inte vara omöjligt. ![]() _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||
Alltid lika trevligt att läsa om dina bilar
![]() Håller med dig om taket ![]() ![]() _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 55 |
||||||
Tack Janne! Hmm, tror bilen designades utan tak och sen var dom tvungna att hitta på nått. ![]() Ja, det är mycket bil eller i alla fall mycket Porsche för pengarna. _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||
Snygg bil! Har du funderat på hardtop? Jag har förstått att de är dyra, men jag tycker faktiskt att de är riktigt charmiga med de på ![]() _________________ Melvin Lindholm @veryslow944 på Instagram Porsche 944 -84 |
||||||
Tack! Nej, det kan jag inte säga att jag har. Jag kör antingen på bana, med taket uppe, eller när vädret tillåter att köra nedcabbat. ![]() _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||
Fin och bra bil för ringen, så kul att se en tråd här om den
![]() Jag körde slalom mot den i flera år och förre ägaren preppade verkligen upp den för det ändamålet. _________________ Bengt Gson Nilsson GR Yaris -21 ...gottgry 924S -86 ...pcsr #924 911 -74 ...gul @lagteknik på instagram |
||||||
Tack Bengt! ![]() Ja, det är nog inte många som plöjt mer pengar i en gat 986 än Ulf. Dessutom så gjorde ju Levin allt jobb åt honom. Vet att han sa när jag köpte den att han lagt mer pengar där än vad han sålde bilen för. Den är faktiskt mycket roligare än vad många tror att köra på Ringen, men visst är den effektsvag och 100hk till hade gjort underverk. ![]() _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||
Finns lösningar för lite mer volym och hk men troligen 200-250 tkr bort monterat och klart _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||||
Jag förespråkar tryck över volym, även om jag råkar ha 3,4 liter i 635an från början.
![]() ![]() Det man inte har i kamaxlar och ventiler, får man kompensera med Turbo ![]() Sen får man (försöka) lära sig att tygla personligheten motorn får. Min är inte snäll, men jag har ju blåst i mer än 100hk. Kul med tråd på bilen, är 323an kvar ? _________________ Daniel Karlsson -------------------------------------------------- Med BMW 635 Csi Bi-Turbo |
||||||
Jo jag vet John, men dels pengen men också att det är lite synd att bygga "sönder" denna bilen gör det inte aktuellt.
Tro mig, tankarna har funnits mer än en gång...... 3,8 från 996 4S med hade blivit en riktig sleeper. ![]()
_________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||
Se svar ovan.....
![]() Vet att du är en tryck junky. ![]() Jepp, den är kvar. Men den är till salu, är alltid bara en grej till som jag vill snygga till. Nu ska det dock bara vara en grej kvar. ![]()
_________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
54 besök senaste veckan (1082 totalt) |