Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
4683 besök totalt |
Dåliga spridare, vadgöra?
Testade spridarna här om dagen eftersom jag haft några småproblem, körde bensinpumpen och kollade hur spridarna sprutade, alla spridarna sprutande något som likande en stråle, nästan iaf =/.....vet inte exakt hur det ska se ut, men en dimma kan man väl åtminstone kräva ![]() Så vad tycker ni jag ska göra?, har kört spridarna i ultraljud en gång tidigare, ska jag prova igen och kanske mer ? (har ultraljudstvätt på jobbet). Finns det någon form av renovering eller är det bara att bita i det sura äpplet och köpa nya till ockerpriser? Bilen är en 924... _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||
Vissa testar att köra genom dom med diesel då det har en bra renande förmåga.........men testa ultraljud först och diesel som ett sista försök om du inte får till dessa. Annars brukar man kunna köpa bra för inte en allt för dyr peng om man söker lite!
_________________ Rickard Eriksson |
||||||
okej, men det borde åtminstinde komma ut i en någorlundageometrisk form, för som det är nu så sprutar dom dessutom snett =/.. _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||
Vet du vad dina orginalspridare flödar så kan jag rekomendera att du surfar runt lite (zatzy, autopower för att nämna 2) så hittar du nog begagnade. Vet du inte vad dom flödar så tar du reda på det genom att mäta hur mycket dom flödar (mät under en minut)vid ett givet tryck, förslagsvis det tryck ditt soppasystem arbetar med
![]() Kör du inget alltför exklusivt så ring närmsta skrot och hör. Aha Porsche, kanske inte kryllar med delar på skroten. Men är inte 924-motorn nån Audisnurra från början ... Ja du fattar ![]() _________________ Martin Öling |
||||||
_________________ Michael Sjösgärd Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt. |
||||||
det låter smidigare att kolla va dom har för nummer sen skriva in det på google å söka _________________ J1mmy @rv1dsson |
||||||
Det gör det absolut, men blir det inte napp vet han vad han skall göra ![]() _________________ Martin Öling |
||||||
Fy bubblan vilkenbra sida, brukar faktiskt läsa på 944 sverige, men hade missat den länken.
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||
insprutningsventil ja ... EDIT: kollade på skoj upp mina spridare, och enligt Bosch sitter det likadana i 316 hela vägen upp till 850 ! Kan det stämma?
_________________ Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro |
||||||
hm, det var en jäkla massa modeller som hade samma spridare, kanske man ska dra ner till ford kindwalls och få se på en spridare, så att manseratt den verkligen är likadan.
||||||
inte helt omöjligt, på 850'n har du jue 12 spridare .... Eftersom 316i är fyrcylindrig så tar de ut 25 hk/spridare, 325i = 170/6 = 28 hk/spridare, 850i = 300/12 = 25hk/spridare, 850csi = 380/12 = 31hk/spridare. verkar väldigt troligt ..... |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
4683 besök totalt |