Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Racehandskar
1, 2   >>
3889 besök totalt
¤pia¤
Kalmar
Här sen Maj 2004

Trådstartare
Racehandskar

Hej

Jag tänkte köpa min sambo ett par riktiga racehandskar i julklapp.

Var hittar man sådant? Finns det enbart på nätet?

Tack på förhand!

SAAB 900-94
Citera
Jonas Jonsson
Vallentuna
Här sen Maj 2004

Ga lindberg
www.dalhems.se
www.realcar.se

Bara några exempel

"Kör mest men inte snabbast"

Kommentera gärna
Citera
Acke
Gotteborg
Här sen Okt 2003

micro säljer väll OMP produkter så där borde du hitta till bra pris... thumbs up

Göteborg, så klart. Fast nu LA.
Här sen Nov 2002

Acke skrev:
micro säljer väll OMP produkter så där borde du hitta till bra pris... thumbs up

Japp, satsa gärna på OMP (finns mycket riktigt hos Micro), riktigt bra grejor. Köpte två par i våras, samt en bunt andra OMP-grejor, är väldigt nöjd.
Citera
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003

I Kalmar har jag då ännu inte hittat någon butik som säljer dylika tillbehör tyvärr..

För långt till alla räserbanor och därmed en tillräcklig kundkrets? thumbs down

Citera
Carl R
Här sen Nov 2002

Eric Josefsson skrev:
I Kalmar har jag då ännu inte hittat någon butik som säljer dylika tillbehör tyvärr..

De butiker som har "uppdaterats" med ny interiör och nytt sortiment skall ha OMP-grejor. Annars kan du garanterat beställa.
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002

Eric Josefsson skrev:

"

Jag köpte hela kitet av M&M Motorsport i Kalmar. Är ruskigt nöjd med mina handskar (Promo Competition Pro Driver)

http://www.motorsportshop.nu/

EDIT: Såg på deras hemsida att försäljningen är flyttad till nån mörkare del av Småland men det är nog inga problem att handla direkt av dom i Kalmar heller.

Haninge/Sthlm
Här sen Apr 2003

Jag köpte mina omp-handskar från dalhems...

Fint namn du har btw....

If they dont't have Porsche in heaven, I'm not going.
Citera
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003

Carl R skrev:
Eric Josefsson skrev:

De butiker som har "uppdaterats" med ny interiör och nytt sortiment skall ha OMP-grejor. Annars kan du garanterat beställa.

Vi har inte Micro

Micro i Borås hade inte heller iofs..
Personligen vill jag inte köpa handskar och skor på postorder.. det måste passa som handsken såas.
Mina gamla handskar är utslitna så jag jagar också

Citera
Acke
Gotteborg
Här sen Okt 2003

Eric: finns blommiga trädgårdshandskar billigt på de flesta Statoil..

Skänninge
Här sen Maj 2003

Acke skrev:
Eric: finns blommiga trädgårdshandskar billigt på de flesta Statoil..

Nu har jag "sporthandskar" från Stadium.. med tunnt skinn i fingrarna och lagom grepp..
Testade någon sån där "trädgårdshandske" med gummiprickar vid ett akuttillfälle men dom greppade för bra. hansken fastnade nästan kvar i växelspaken.. o kass känsla var det i dom också

Citera
Galne
Karlskrona
Här sen Feb 2004

Eric Josefsson skrev:
Carl R skrev:
Eric Josefsson skrev:

Vi har inte Micro

Micro i Borås hade inte heller iofs..
Personligen vill jag inte köpa handskar och skor på postorder.. det måste passa som handsken såas.
Mina gamla handskar är utslitna så jag jagar också

Ring JanochLisa motorsport, de är jäkligt hemma på det. Om det sklle bli fel så byter de grejorna utan problem. Annars kan man åka hem till dem och handla. http://www.janolisamotorsport.com

Citera
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003

Galne skrev:

Ring JanochLisa motorsport, de är jäkligt hemma på det. Om det sklle bli fel så byter de grejorna utan problem. Annars kan man åka hem till dem och handla. http://www.janolisamotorsport.com

Dom är säkert bra, tyvärr så ligger dom inte i mina regioner.
M&M verkar hålla lite bättre priser, dessutom kan jag köra förbi där på resan Borås-Kalmar och komma undan med bara en smärre omväg.

Var förbi någon "rejsbutik" i Knalleland i Borås men dom verkade bara ha plast o neonljus

Citera
meldert
Eskilstuna
Här sen Aug 2004

om man nu har svårt att hitta racehandskar kan du kolla i välsorterade cykelaffärer. Det finns MTB-hanskar som har hela fingrar, dessutom har dom oftast suveränt grepp. Det är dock svårt att hitta sådana som går upp en bit på handleden, men du kan ju alltid kolla.

EDIT: Tyvärr så finns dock inte cykelhanskar i nomex, sällan att MTB:en tar eld när man krashar, även om jag faktiskt har råkat ut för skogsbrand vid ett tillfälle...

Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Stället som hette LR Bilservice tidigare, på Torsåsgatan, anonnserade när man bytte ägare att bilsportutrustning skulle finnas tillgängligt.

och har du verkligen frågat på de stora firmorna i stan? De kan ha kontakterna, även om inte prylarna ligger i hyllorna.

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002

Eric Josefsson skrev:
Galne skrev:

Dom är säkert bra, tyvärr så ligger dom inte i mina regioner.
M&M verkar hålla lite bättre priser, dessutom kan jag köra förbi där på resan Borås-Kalmar och komma undan med bara en smärre omväg.

Var förbi någon "rejsbutik" i Knalleland i Borås men dom verkade bara ha plast o neonljus

M&M:arna är ifrån Kalmar. Om du ringer dom så kan du säkert se och prova hela sortimentet i Kalmar så slipper du omväg (även om jag faktiskt tycker att Pro Drive handskarna är värda en liten omväg).

Lund
Här sen Dec 2002

jag kör med ridhandskar, aldeles underbart tunna och sköna, härligt lagom greppiga men går inte heller så långt ner på handleden, det är nog enda nackdelen.

Skänninge
Här sen Maj 2003

P.P. skrev:
Stället som hette LR Bilservice tidigare, på Torsåsgatan, anonnserade när man bytte ägare att bilsportutrustning skulle finnas tillgängligt.

och har du verkligen frågat på de stora firmorna i stan? De kan ha kontakterna, även om inte prylarna ligger i hyllorna.

Problemet är att dom gärna tar hem det jag vill ha isåfall.. jag vet inte vad jag vill ha, jag vill prova..
Prova o frakta tillbaka i all oändlighet blir jag så trött på så isåfall slutar det nog bara att jag nöjer mig med varan jag är missnöjd över.

Torsåsgatan får jag ta en raggartur till på lördag.. gissar vilt att stället ändå inte har öppet på helger så det går ändå inte ihopsig med mitt jobb
Det är bara ca 5mil omväg runt skillingaryd iofs så det är inte mycket värre än hemifrån till stan tur och retur.

Men det kanske hjälper Pia

Citera
¤pia¤
Kalmar
Här sen Maj 2004

Trådstartare
Tack för alla svar!

Ska kolla upp förslagen i Kalmar.

Ps. Mitt nick kommer ifrån sambon, MrZ på STCS. Det va lättast när idebristen va stor.

SAAB 900-94
Citera
Carl R
Här sen Nov 2002

Mrs Z skrev:
Tack för alla svar!

Ska kolla upp förslagen i Kalmar.

Ps. Mitt nick kommer ifrån sambon, MrZ på STCS. Det va lättast när idebristen va stor.

Hej igen... vad får de lov att kosta? Jag kör med OMP Formula 1, finns i S/M/L/XL och de kan jag intyga är riktigt bra. Finns i blått eller rött (bägge med vithandflata). Vill du köpa nå't din sambo ska bli riktigt glad för så ska det vara något riktigt. Finns förresten en rätt berömd tysk snubbe som vunnit ungefär 7 VM-titlar i F1 som kör med OMP:s prylar. Fast han kör med en modell som heter OMP Gran Premio.
Citera
¤pia¤
Kalmar
Här sen Maj 2004

Trådstartare
Carl R skrev:
Hej igen... vad får de lov att kosta? Jag kör med OMP Formula 1, finns i S/M/L/XL och de kan jag intyga är riktigt bra. Finns i blått eller rött (bägge med vithandflata). Vill du köpa nå't din sambo ska bli riktigt glad för så ska det vara något riktigt. Finns förresten en rätt berömd tysk snubbe som vunnit ungefär 7 VM-titlar i F1 som kör med OMP:s prylar. Fast han kör med en modell som heter OMP Gran Premio.

ska jag vara ärlig så tänkte jag tipsa svärmor om det får då får de kosta lite mer. Jag är student med allt vad det innebär >

SAAB 900-94
Citera
Allmänt banåkaforum
Racehandskar
1, 2   >>
3889 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande