Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
9-timmars - officiell gästbok
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22, 23, 24   >>
100 besök senaste veckan (155958 totalt)
Johan BIC
Stockholm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 113



Det ryktas om att han är gammal Golf-chaufför...

_________________
Johan Arwenhed
#62 BIC Endurance Racing
www.bicracing.se
Citera
ahlbom
Gnesta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 7



thumbs up Jag har fått tag i en kille som säljer Yokahama däck 205/50/15.
Han tar 1200 inkl moms/styck
Hör av er om ni är intresserade.

_________________
Jörgen Ahlbom
Citera
Stefan Lindblad
Södertälje
Här sen Okt 2004
Inlägg: 13



Tjena gubbar.
Angående att köpa Yokohama däck för 1200:-. Gick in på en sida på nätet A539 i dim 195/50-15" 542:-
205/50-15" 714:- Yokohama AVS Sport 195/50-15" 604:-. Värt att kolla runt lite i jakten på däck, våra vänner PIKAB i Segeltorp har ju åxå bra priser på det aktuella däcket.

//Stefan

_________________
Stefan Lindblad
TVR #51
Citera
Torleif Cumléus
Åkerberga
Här sen Nov 2004
Inlägg: 34



PIKAB har bara A539 i 195 50 15.
De har tagit hem ett lass då Yokohama själva vill satsa på C-Drive vilka inte har uppfyllt förväntningarna.

MVH
Torleif

_________________
Torleif Cumléus
TOOLS Hooka Hey Racing

https://www.facebook.com/toolshookaheyracing
Citera
Hellas
Stockholm
Här sen Nov 2003
Inlägg: 440



Till helgens 9-timmars race kommer vi att fylla vår bil med gästchaufförer, både erfarna och förstagångare.
Vi kommer att sätta ett kryss bak på bilen för att markera detta så att lite extra försiktighetsmån kan vidtas.

Ett par av våra förhållningsregler som lär vi ut till våra gästchaufförer är:
1. Håll spåret. Byt absolut inte spår för att vara till lags, det bara ökar risken för missförstånd och
tvingar fram farliga och plötsliga undanmanövrar.

2. Stäng inte. Släpp förbi snabbare bil och ta rygg. Detta spar på både material och sura miner.

I övrigt hoppas jag på bra race med skönt väder.
Citera
9-timmars
Mörkö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 94


Trådstartare
Jocke i Invite ringde för en stund sen. Dom var på väg till Örebro (Torsdag kväll) för att hämta en ny motor. Den motorn som dom inte fick klar till förra racet och som var orsaken att dom åkte med Opeln, hade havererat. Efter rullande landsvägen började det knacka i motorn och det visade sig att det saknades ett knaster till en kolvbult. Eftersom cylindern var skadad måste det fram en ny maskin. Killen som har renoverat motorn satte igång att göra iordning en ny underdel som Jocke och Maxe nu är på väg att hämta i Örebro. Imorgon Fredag åker den i och om allting stämmer kommer dom till Härnösand i god tid till klockan 14,00. Skulle det bli några problem går det ju alltid att åka Opel.
När det gäller att mecka mycket och i sista sekund finns det ett team som redan har vunnit årets säsong.
Jag är djupt imponerad över erat engagemang.

_________________
Micke Jakobsson f.d 9-timmars
Citera
9-timmars Jimmy
Södertälje
Här sen Apr 2004
Inlägg: 26



Mittsverigebanan, Härnösand.

Mycket roligt att det kom så många till start då det kanske var en och annan som tvivlade på att tävlingen faktiskt skulle bli av.
Ett stort tack till alla från Mittsverigebanan, Monika med flera!!!

Fyra helt nya team för 9-timmars kom till start, roligt att ha er med och hoppas att ni kommer till Kinnekulle i september, ni är i alle fall mycket välkomna.

Norrland, Härnösand och Mittsverigebanan visade upp sig från sin allra finaste sida då man bjöd på riktigt 9-timmars väder med strålande sol och tropisk hetta vilket också kom att fresta på både mänskligt och maskinellt material.
Så genomsvettiga föraroveraller och slutkörda förare har vi nog inte sett tidigare då banan inte heller gav någon tid till att dricka under förarpassen.
Banan som för övrigt var ny för de allra flesta var kort, bara 1,95km men tog ändå ca 1.20min att genomföra att jämföra med tex Karlskoga som varvtiderna är likvärdiga på men som har en banlängd på ytterligare en kilometer.
Alla tyckte dock att banan var väldigt utmanande och rolig med undantag för att långa rakan är kapad och en Z-formad historia förstör mycket av totalinntrycket.

Lördagen startade med fri träning för alla som ville testa på sina bilar, några pass avsattes för vanliga personbilar för den som ville jämföra.
Några av teamen behövde naturligtvis testa så att bilarna över huvud taget fungerade då man skruvat ända in i sista sekunden som vanligt (Invite tex)
Andra skruvade hela helgen ("-Du har ju hela helgen på dej Porschen")

Vi som arrangerar 9-timmars är mycket imponerade över alla teams vilja att få ordning på sina bilar under tävlingsdagarne, ingen verkar vilja ge sig.
Tex:
Invite, hur mycket och hur många gånger går det att riva och sätta ihop Volvon...
Lindström Racing, som var färdiga 05.30 på söndagsmorgonen då hade man även inventerat hela Norrland på växellådor....
Porsche killarna, skruvade hela helgen för att kunna köra sista halvtimmen....
JPM, bröt lämnade in transpondern och var på väg att lasta då man hittade en ny topplockspackning, bytte den hämtade tillbaka transpondern och fortsatte tävlingen...
Toyota killarna från Umeå, som drar från Härnösand till Umeå för att hämta bromsdelar för att kuna fortsätta....
Jag skulle kunna fortsätta....

Tävlingarna då?
Jo, många bilar på startlinjen och fler i mål än vad de flesta gissade på.
Lördagen bjöd på ett fyra timmars race som åter skickade upp Touring boys på pallen, den här gången på en tredje plats.
Tvåa kom sisab med sin fina Volvo ett varv efter segrande EDE.

På lördagskvällen körde vi för första gången en "shoot out" för att höjja pulsen lite extra, snabbast var då Sisab.

Söndagen drog igång strax före 09.00 med ett riktigt 9-timmars race, det är första gången på några år som vi kör den gamla anrika distansen.
Sisab körde hem tävlingen ganska komfortabelt före Momentums Golf, på tredje plats kom det nya teamet Motorcentrum.

Lite noteringar:
Svenska VW var nära att för första gången få stå på pallen.
PP Racing har fått fart på BMWn och åker riktigt fort.
Pontus Ny är tillbaka, kul för det är en snabb kille.
Invite körde den snabbaste varvtiden.
TPC körde både fort och mycket den här gången.
TIR kör snabbt och bra ibland och riktigt illa ibland.
EDE hade gästförare hela Söndagen, mycket trevliga gubbar föresten.
De små Corsorna går förvånandsvärt bra, när får vi se en på pallen...
Fet Spis har inte haft turen på sin sida de sista tävlingarna.

och till sist så lyckades jag själv ge uttrycket "Champagnegalopp" en ny innebörd...
vilket resulterade i de värsta kroppsskadorna i 9-timmars historia.
Tack föresten EDE för körpasset.

Trevlig sommar vi ses i Kinnekulle

Jimmy Jardefalk
Arrangör 9-timmars

_________________
Jimmy Jardefalk
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5592



9-timmars Jimmy skrev:

Alla tyckte dock att banan var väldigt utmanande och rolig med undantag för att långa rakan är kapad och en Z-formad historia förstör mycket av totalinntrycket.

Jimmy Jardefalk
Arrangör 9-timmars

Med kapad menar du att rakan är förstörd?
Eller satt det koner där och ni körde den krokiga biten?

Mvh Nisse

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
Nikurasu
Sundsvall
Här sen Dec 2004
Inlägg: 204



Riktigt trevligt att se lite andra bilar köra på mittsverigebanan för en gång skull. Synd bara att jag inte kunde jobba på söndagen oxå...hoppas ni klarade er utan mig

Vad jag vet så ska "s:et" mitt på rakan byggas om så den inte blir lika tvär.
Smarrigt grillat fick man äta oxå...tackar Moniqa och Hasse för det

Mvh Nicklas på postering 5

_________________
Nicklas Åkerlund
Admin @ Compello.se

VW Squareback E Automatic -72
Citera
Adam928
Härnösand
Här sen Jun 2005
Inlägg: 358



Kul att det blev så lyckat!
Stog tillsammans med Nikurasu och Steph på flaggpostering 5 på lördagen.

De körde över den sk "domusparkeringen".

Som flaggvakt var jag nästan glad över att banconfigen var sådan.. det gick hett till imellanåt Vid ett tillfälle höll vi på att sätta coca-colan i halsen när en blå manta överstyrde lite väl och var på väg åt helt fel håll (nämligen vårat) Var aldrig någon fara på taket dock då vi stod säkert bakom en betonghistoria modell tyngre...

Var riktigt kul att se rejset, blev glatt överraskad att det gick så pass fort trots att banan var ny för de flesta. Mätte någon av bilarna till 1.19 på lördagen.

_________________
Adam Weinemo
Porsche 928 S4 MY91
Citera
Furious
Noraström
Här sen Aug 2004
Inlägg: 12



Verklig lyckad helg på MittSverigebanan, stålande sol och trevliga förare. Lika snacksaliga och glada trots skruvande till långt in på morronsidan. Alla team som skruva in i det sista, det liknar oss norrlänningar, vi ger aldrig upp oavsett hur motigt det än är.

Tog själv (Moniqa) och lastade min bil körde till min svetsverkstad, svetsade in fyra stag i bågen som fattades, lastade igen, åkte till banan (6 mil enkel), fick stående applåder då vi kom tillbaka. Alla ville hjälpa till att lasta av. Snabb besiktning av bågen, ut på banan, körde sista 7 minuterna och vi kom INTE sist.

Bra kämpat.

Hoppas att vi ses snart igen och tack för en jättetrevlig helg

Moniqa och Hasse

_________________
Moniqa Flodin HCR
Citera
TomasL
Stockholm
Här sen Jul 2005
Inlägg: 180



Adam928, vart stod ni? Var det vid knixen på rakan eller var det i sista kurvan innan startrakan? Det var i alla fall bara där som jag såg att det gick litet brett för TIRs manta Jag stod iofs i depån hela tiden så jag såg inte hela banan.

Det roligaste var ju när TIR och TPC låg och jagade varandra några varv, ett varv så gick TPC utanför banan i sista kurvan, nästa varv så gick TIR utanför på samma ställe. Nog för att det är likadana bilar, men man behöver väl inte köra likadant?

_________________
Tomas Landin
Citera
9-timmars
Mörkö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 94


Trådstartare
9 timmars vill rikta ett riktigt thumbs up S T o R T thumbs up T A C K thumbs up till alla de som ställde upp som funktionärer under helgen.

_________________
Micke Jakobsson f.d 9-timmars
Citera
Adam928
Härnösand
Här sen Jun 2005
Inlägg: 358



Tomast,
Vi stod innanför kurvan innan målrakan (sista flaggposteringen). Ja det gick hett till ett tag där

9-timmars,
Kul att kunna hjälpa till Även om jag bara jobbade på lördagen...

_________________
Adam Weinemo
Porsche 928 S4 MY91
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



Det var inte utan att en viss abstinens uppstod och mekarinspiration infann sig, även om det kanske verkade vara lite väl varmt för att sitta inklämd i en bil med taskig ventilation iklädd nomex i massa lager. Kul såg det ut och imponerande många som tog sig i mål efter 9 timmar.

Men SLC-Fredrik och jag lyckades iallafall med det snabbaste och snyggaste förarbytet.
(skedde dock på den stora banan på vägen upp)

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
Furious
Noraström
Här sen Aug 2004
Inlägg: 12



Jag kommer att skicka ner en cd med bilder och några filmsnuttar som jag tog på söndagens tävling den 3/7 på MittSverigebanan till Jimmy och Micke.

_________________
Moniqa Flodin HCR
Citera
9-timmars
Mörkö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 94


Trådstartare
Tack för bilderna Monika. Ska vi fixa fram en växellåda så att du och gubben kommer ner till finalen?

_________________
Micke Jakobsson f.d 9-timmars
Citera
9-timmars Jimmy
Södertälje
Här sen Apr 2004
Inlägg: 26



Hoppas att ni har det bra i sommarvärmen.
Vi kommer att försöka hålla er varma och informerade om finalen på Kinnekulle 16-17 sept.
Vad som kommer att hända vilka som kommer att delta mm.
Helt klart är att vi från arrangörssidan kommer att sattsa utav h..e för att det ska bli en riktig final.

Över trettio team har deltagit i årets tävlingar och alla dom kommer naturligtvis till finalen pluss att det borde komma några till som smyger i buskarna...

Fortsätt att hålla koll på oss veckorna före race drar vi även igång världens häftigaste lotteri!!!

Klart är det även att undertäcknad kommer att köra Touring Boys Volvo som idag delar tredje platsen.

Jimmy Jardefalk
Arrangör

_________________
Jimmy Jardefalk
Citera
MangeJ
Stockholm
Här sen Okt 2004
Inlägg: 90



Mors.

22min film från starten i Midlanda. Ända fram tills vårt motorras. (Halva tändstiftet i cyl 2 borta, Vipparm av, hål i kolv mm.) Vi hoppas få orken tillbaka och ordna detta innan Kinnekulle.

Nåväl håll tillgodo, ett par hejjarop vore fint så vi orkar kavla upp ärmarna


http://www.fsr.mobilindivid.com/movies/fsr_midlanda.wmv


/Mange

_________________
Magnus Johannesson
Krokodil Racing
http://www.krokodilracing.se
Citera
9-timmars Jimmy
Södertälje
Här sen Apr 2004
Inlägg: 26



Mange i Fet Spis.
Du vet att alla vill ha er med till Kinnekulle, så vi kommer naturligtvis med alla glada hejjarop som går.
och jag lovar, ni vill inte missa Kinnekulle.

//Jimmy

_________________
Jimmy Jardefalk
Citera
långlopp
Skellefteå
Här sen Jul 2005
Inlägg: 12



Hej !...

Tänkte få tacka för en trevlig race helg med er på Mitt Sverige Banan fast vi inte hade så hög fart än ...

Men vi har bestämt oss nu far att åka dom ca 100 mil obs enkel väg till eran final för ni var ett så trevligt gäng förare/team och dutig stab som håller i tävlingen och besiktning man blir bara lyrisk !..

Som nu har vi plockat ner dämparna och fjädrarna och med hjälp från Mats o Martin så blir det andra fram dämpare tack för det !..

Sen har vi några kortar fjädrar som vi ska prova och hoppas det hjälper ?....

Sen söker vi lite trim delar typ kam/topp/extractor/ ny eller beg diff ?... Hoppas nån kan tips oss ?.....

Mvh starnummer 53 Vita Corsa Gsi ... Med lyckliga förare fast det går för sakta än !!!!

_________________
Mikael Lundström
Citera
Allmänt banåkaforum
9-timmars - officiell gästbok
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22, 23, 24   >>
100 besök senaste veckan (155958 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande