| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Loggning 2025
|
3 besök senaste veckan (255 totalt) |
|
Loggning 2025
Försöker bilda mig en uppfattning om vad man ska ha för att logga sin körning. Hade för många år sedan en Racelogic Performance Box (tror jag den hette). Men antar att det har hänt lite på 15år
Önskemål: -Varvtider -Hastigheter -mina spårval på uppritad bana -Möjlighet att få ut värdena och snyggt lägga som ett lager på en gopro-film -Lätt att använda Tanken är körning på svenska banor samt Nürburgring. Är bara enklare hobbykörning så behöver inte det värsta på marknaden. Har kikat lite på Racebox men undrar vilken man isf bör sikta på eller om det finns något bättre alternativ? /Magnus _________________ Magnus Lundberg NS 8.33.5 BTG (utan tak) |
||||
|
Jag har en RaceBox mini, och får då allt du efterfrågar direkt i telefonen så fort jag kliver ur bilen. Det enda irriterande är att telefonen måste vara på (eller så är jag för dum för att fatta inställningarna), så den måste ligga med tänd skärm i handskfacket medans man kör. I övrigt är den superbra, och kostar inte speciellt mycket.
_________________ Melvin Lindholm @veryslow944 på Instagram Porsche 944 -84 |
||||
|
Hej.
Det låter ju suveränt. Jag ser att det finns en racebox mini S med inbyggt minne. Den kanske löser den problematik du upplever? För mig som ska köpa nytt så är ju prisskillnaden försummbar. /Magnus _________________ Magnus Lundberg NS 8.33.5 BTG (utan tak) |
||||
|
Re:
Så kan det nog absolut vara. Egentligen stör jag mig inte på det och jag fick min till ett bra pris begagnad, men ska man ha ny är nog S rätt väg att gå. Alternativt går det ju att lösa billigare själv som kommentaren över min sa, men det är rätt skönt när saker bara funkar direkt. Bilen själv har ju en tendens att inte göra det.
_________________ Melvin Lindholm @veryslow944 på Instagram Porsche 944 -84 |
||||
|
Re:
Ja det är skönt/viktigt att det bara fungerar... precis som du säger så finns det andra saker som har tillräckligt stor potential att strula
_________________ Magnus Lundberg NS 8.33.5 BTG (utan tak) |
||||
|
Re:
RaceChrono är väl "bara" en app, den använder antingen telefonens inbyggda GPS eller en extern GPS-puck (tex Racebox Mini, Racebox Mini) för position och kan ansluta sig mot BT-ODB-donglar. Racebox är dels app (typ RaceChrono) men den behöver en RaceBox GPS-puck. Jag har bara använt RaceChrono Pro med min Racebox Mini, men det är för att jag redan hade och kunde RaceChrono. Jag tror Racebox-appen utvecklats myket sen jag köpte min Racebox så att de kanske är jämförbaran, men jag vet inte. Längst ner video med RaceChrono Pro samt RaceBox Mini som GPS. Sen dess har jag lagt till BT-ODB så jag kan få in lite motordata med. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Här en en bild från RaceChrono Pro (utan video, men det är för att jag varit lat... )
Kylvatten: 80c Gaspådrag: 88% IAT: 39c
_________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||
![]() |
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Loggning 2025
|
3 besök senaste veckan (255 totalt) |