| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Eftersnack
2026-06-08 Arlanda TT1 Trackday
|
273 besök totalt |
|
Re: 2026-06-08 Arlanda TT1 Trackday
Får skriva lite mer ikväll, och bilder + film. Men tack för en fantastisk kväll. kvällen började med bil som var alldeles för överstyrd, lite fix gjorde det bättre och sen släppte det både fram och bak lite överallt. Att släppa tanken på att få en "neutral" bil och acceptera att ibland styr man bilen mer med gasen än ratten hjälpte humöret, och sen blev det bara bättre och bättre. Tiderna kröp neråt för varje pass, men först efter att jag följde efter Atom'en sattes kvällen snabbaste tid (om jag såg rätt) på 40,88s (optimalt varv var 40,44s). Toppfart enligt hastighetsmätaren var 170km/h, men det var pga hjulspinn på bakdäcken.
Snabbaste enligt Racebox var 143km/h. Flaggorna gick som vanligt igenoms på förarmötet, den svart/vita flaggan (nej, inte den rutiga) betyder att man gjort något dumt och får åka och prata med Åke. Två varv pressade jag på och överkörde, sen såg jag den svart/vita flaggan. Så här blir man efter ett samtal med Åke.
_________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||
|
Tack för en trevlig kväll
Kul att köra, träffa bekanta och nya ansikten. Roligast för mig var helt klart när jag kom i samma klunga som mina två depågrannar. Tre helt olika bilar som körde nästan lika fort och det blev ett gäng riktigt roliga varv. Kommer sakna dessa kvällar
_________________ Jonas Jonsson "Kör mest men inte snabbast" Kommentera gärna |
||
|
Här kommer några till, blev inte så mycket fota och filma då det är en väldans massa körande med 2 pass i timmen
Riktigt kul som vanligt, roligt både i depån och på banan, även fast det såklart är tråkigt att det var sista träffen. Hoppas verkligen på en fortsättning av denna enkla tillställning!
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
![]() |
Eftersnack
2026-06-08 Arlanda TT1 Trackday
|
273 besök totalt |