Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-09-19 SVKG Sprint 6 Göteborg/parkbanan
<<   1, 2
5 besök senaste veckan (8950 totalt)
snailspeed
Borås
Här sen Jun 2003
Inlägg: 231



Kom upp tidigt i söndags och lyckades komma iväg utan att väcka dottern Sofia, 1 år. Kom till rastplatsen Boråstorpet på 40:an. Där gick den högra inre drivknuten i molekyler. Det small till, rasslade och lät ordentligt innan jag fick stopp på bilen. Suck. Inget sprint utan ringa bärgningshjälp istället. Ser ut som växellådan klarat sig men grenröret har fått sig en ordentlig smäll. Var deppig hela dagen. För er som inte vet så kör jag Hundkoja, både blä Cooper 998 -65 och gul Mini 1000 -68.

_________________
Oscar Kärrqvist
Citera
Mikael Persson
Göteborg
Här sen Mar 2004
Inlägg: 653



snailspeed skrev:
Kom upp tidigt i söndags och lyckades komma iväg utan att väcka dottern Sofia, 1 år. Kom till rastplatsen Boråstorpet på 40:an. Där gick den högra inre drivknuten i molekyler. Det small till, rasslade och lät ordentligt innan jag fick stopp på bilen. Suck. Inget sprint utan ringa bärgningshjälp istället. Ser ut som växellådan klarat sig men grenröret har fått sig en ordentlig smäll. Var deppig hela dagen. För er som inte vet så kör jag Hundkoja, både blä Cooper 998 -65 och gul Mini 1000 -68.


Det var synd...
Tyckte väl att det saknades något i söndags (en liten gul bil), du är ju i regel 2 sekunder snabbare än vad vi är med amazonen (jag och far), och är därför mer eller mindre "största" klasskonkurrenten...
Men jag förmodar att vi återses till våren.

_________________
Mikael Persson
Citera
D5
Göteborg
Här sen Jul 2004
Inlägg: 224




Våtast i år, om det fortsätter så här nästa år så blir det att addera ett bra roder på Jeguaren! Kanske också effektivare hjulskärmar. Litet farttest i första åket resulterade i tokmycket fukt in i främre förgasaren. Det blev en några sekunder nästan helt utslagen motor > , i andra fixade silvertejp på alla strategiska ställen ihop med ngt mindre attack trots allt en fungerande motor också efter pölen thumbs up . Nytt denna gången var att blötan var så total att jag först återfick sikten helt inne i konpartiet efter, med friliggande hjul och rent öppetåka så blir det en del kul effekter då man kör genom ett "vattenfall". Död räkning som på havet underlättade. Eftereffekt av allt vattnet var massor av "momentanslip" i kurvor och bromsning i fortsättningen, ramen och bottnen i bilen fångar upp mkt vatten som ligger i olika plana "fack" och som sen kastas ut i g-krafternas riktning, oftast då under mest belastade hjul! Stora frågetecken innan jag förstod varför och garanterade min vakenhet på resten av banan!

_________________
Jan-Erling Rydquist
Citera
BALAN
Göteborg
Här sen Feb 2004
Inlägg: 182



Har fyra flygbilder över Parkbanan om någon ville göra en banskiss eller något. Bilderna är inte dom bästa men det kanske går att göra någonting med dom iallafall

http://user.tninet.se/~esp489r/Rejsa.nu/P1010070.JPG
http://user.tninet.se/~esp489r/Rejsa.nu/P1010071.jpg
http://user.tninet.se/~esp489r/Rejsa.nu/P1010072.JPG
http://user.tninet.se/~esp489r/Rejsa.nu/P1010073.JPG

_________________
Niklas Grahn
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



BALAN skrev:
Har fyra flygbilder över Parkbanan om någon ville göra en banskiss eller något.

Misstänker att det finns folk inte varit där som vill se hur banan ser ut i.a.f. Fina bilder thumbs up

_________________
Peter Karlsson
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19499



observera att jättevattenpölen finns med på bilderna
Mycket snygga bilder som visar banan tydligt. thumbs up thumbs up

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
BALAN
Göteborg
Här sen Feb 2004
Inlägg: 182



Kan kanske fixa någon rakt uppifrån också, och lite skarpare.

Vi får se


//Niklas

_________________
Niklas Grahn
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19499



BALAN skrev:
Kan kanske fixa någon rakt uppifrån också, och lite skarpare.
Det vore super. thumbs up

När jag ändå drömmer kanske du kan fixa ett uppifrån från ett datum när vi hade sprint (så slipper jag plita in konplaceringarna), tidsmaskinen är iofs på service...

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
BALAN
Göteborg
Här sen Feb 2004
Inlägg: 182



Vi får nog vänta tills tidsmaskinen kommer tillbaka isåfall Blir nog lite svårt att fixa ett från ett datum bakåt i tiden annars

Ha d gött

_________________
Niklas Grahn
Citera
Eftersnack
2004-09-19 SVKG Sprint 6 Göteborg/parkbanan
<<   1, 2
5 besök senaste veckan (8950 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande