Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Påsk/vårbesök? (splittad tråd)
1, 2   >>
4 besök senaste veckan (7707 totalt)
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613


Trådstartare
Har ni bokat boende Anders? Hur många skall iväg?

_________________
Stefan Larsson
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



höfläkt skrev:
Har ni bokat boende Anders? Hur många skall iväg?


Till Scuderian är det ju ett 20-tal personer, har ingen koll på när var och hur dessa bor/åker ner.

Några av oss kommer dock att tjuvträna lite redan under påskhelgen. Vi är en handfull bilar som kommer att anlända skärtorsdagen, några av oss har med familjen också så det blir till att dela tiden mellan kulturella, sociala och automobila aktiviteter. Jag och några till bor på Zur Burg, de andra på olika hotell i byn.

Vi kommer att åka ut redan veckan innan och göra lite familje aktiviteter så vi kommer till Ringen söderifrån, så gemensam nerresa är kanske lite svårt men det vore ju kul om du (och andra) slöt upp nere på Ringen.

MVH
Anders

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613


Trådstartare
18-21 April ser ju bra ut med långa öppentider. Åker även i anslutning till helgen 12-14 sept och ev månadsskiftet juni-juli.
Brukar ju bli Zurburg....
Förslag på bästa alternativ? :ace:

OT-jag vet. Sorry.

_________________
Stefan Larsson
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



höfläkt skrev:
18-21 April ser ju bra ut med långa öppentider. Åker även i anslutning till helgen 12-14 sept och ev månadsskiftet juni-juli.
Brukar ju bli Zurburg....
Förslag på bästa alternativ? :ace:

OT-jag vet. Sorry.


Då lär vi ses flera gånger i år!

Alternativ till Zur Burg. Tja, det skulle ju kunna vara Fawlty Towers...

www.nuerburg.de kan man hitta i princip alla ställena i byn.

MVH
Anders

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Anders Jonsson skrev:
Alternativ till Zur Burg. Tja, det skulle ju kunna vara Fawlty Towers...


ROTFLOL!

Basil framstår ju som oerhört sansad jämfört med Frau zur Burg, aldrig igen säger jag. >
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



johann skrev:
Anders Jonsson skrev:
Alternativ till Zur Burg. Tja, det skulle ju kunna vara Fawlty Towers...


ROTFLOL!

Basil framstår ju som oerhört sansad jämfört med Frau zur Burg, aldrig igen säger jag. >


LOL förstår jag vad det betyder, men ROTFLOL???

Jag tänkte också på Fawlty Towers dom gångerna vi bott på Zur Burg, men mest på att vi knappt hittade bland alla tillbyggen och trappor upp/ner. Eller förväxlar jag det med något annat ställe?
I vilket fall som helst så tycker jag inte familjen Daniels var några muntergökar och därför bor vi på ett annat ställe nuförtiden.

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Nisse skrev:
johann skrev:
Anders Jonsson skrev:
Alternativ till Zur Burg. Tja, det skulle ju kunna vara Fawlty Towers...


ROTFLOL!

Basil framstår ju som oerhört sansad jämfört med Frau zur Burg, aldrig igen säger jag. >


LOL förstår jag vad det betyder, men ROTFLOL???

Jag tänkte också på Fawlty Towers dom gångerna vi bott på Zur Burg, men mest på att vi knappt hittade bland alla tillbyggen och trappor upp/ner. Eller förväxlar jag det med något annat ställe?
I vilket fall som helst så tycker jag inte familjen Daniels var några muntergökar och därför bor vi på ett annat ställe nuförtiden.


Rolling on the floor lauhging out loud.

De har ju ett och annat att lära om service, lite märkligt eftersom de verkar jobbat med det hela livet.
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



Nisse skrev:
I vilket fall som helst så tycker jag inte familjen Daniels var några muntergökar och därför bor vi på ett annat ställe nuförtiden.


Du har helt rätt, humor är inte deras starka sida. Förresten har de nog inga starka sidor kvar, förutom en bra parkering och bra läge...

Annat var det när gubben Daniels var i livet. Då var servitriserna storbarmade skönheter i lagom ålder och glimten i ögat. Ölen var skummande och serverades löpande. Ja, faktum var att när man väl satt till bords kom pilsnern per automatik. När man druckit upp kom ytterligare en utan att man behövde beställa. Om man var nöjd sa man stopp men det hände ju sällan...

Nåväl, vanans makt är dock stor och efter ett antal besök där har jag etablerat någon slags underlig hat/kärleks relation till klanen Daniels. Jag begär dock inte att någon skall förstå!

Anders

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613


Trådstartare
"Annat var det när gubben Daniels var i livet. Då var servitriserna storbarmade skönheter i lagom ålder och glimten i ögat. Ölen var skummande och serverades löpande. Ja, faktum var att när man väl satt till bords kom pilsnern per automatik".

Nostalgivarning - när var det Anders, nittonhundrasextio?

Själv måste jag vara ung då jag inte minns gubben Daniels överhuvudtaget. Fru Daniels har sett lika dan ut i alla år. Första gången vi var där -93 så frågade vi på Engelska, och hon svarade på Tyska. Sedan dess har man lärt sig att knackig skoltyska är att föredra. (typ inget val)
Själv gillar jag surbourg, precis som Anders vet jag inte riktigt varför. Men det är väl på tiden att prova nåe annat.

Johann o Nisse - vad rekomenderar ni?

_________________
Stefan Larsson
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



Jag föredrar att bo på något av de mindre ställena i byn!
Nästan alla i byn har ju några rum att hyra ut!
Bor man bara i själva byn Nürburg, så har man ju ändå gång/kryp avstånd till de olika ölhaken i byn!

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



höfläkt skrev:
Nostalgivarning - när var det Anders, nittonhundrasextio?


Visserligen har jag alltid varit före min tid men pilsner drack jag nog aldirg som nyfödd.


höfläkt skrev:

Själv måste jag vara ung då jag inte minns gubben Daniels överhuvudtaget. Fru Daniels har sett lika dan ut i alla år. Första gången vi var där -93


Hmm, mitt första besök var -91 om jag minns rätt. Första Scuderia kursen gick jag -94 och jag har för mig att gubben var i livet då.... Ja, ja, som vanligt med Ringen är det svårt att skilja på myten och sanningen. Peeter kanske kan rätta mig?

Anders

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



Anders Jonsson skrev:


höfläkt skrev:

Själv måste jag vara ung då jag inte minns gubben Daniels överhuvudtaget. Fru Daniels har sett lika dan ut i alla år. Första gången vi var där -93


Hmm, mitt första besök var -91 om jag minns rätt. Första Scuderia kursen gick jag -94 och jag har för mig att gubben var i livet då.... Ja, ja, som vanligt med Ringen är det svårt att skilja på myten och sanningen. Peeter kanske kan rätta mig?
Anders

Jag kommer mycket väl ihåg gubben Daniels, där han stod och myste bakom bardisken och höll ett hököga på om någon började få tomt i glaset!
Zur Burg hade nog sin glansperiod på slutet av det glada åttitalet.
På den tiden var det ju två hela svenskgrupper(av tolv) på Scuderias vårkurser och de flesta svenskarna bodde ju på Zur Burg.
Det sov folk tom i bastun!
Jag kommer faktiskt inte ihåg exakt när herr Daniels gick bort, men det måste ha varit i mitten på nittiotalet.
Det där med att fru Daniels alltid har sett likadan ut stämmer också bra!
Man undrar om hon har en mask med peruk, som hon drar på sig varje morgon?!?

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1956



Trist att behöva avbryta mitt i alla gamla minnen och meddela att om vädret och gudarna är med mej så återfinns jag också därnere påskhelgen.

Ska man kanske försöka komma överns redan nu om vilken del av parkeringen vi ska stå på? Så det blir riktig massverkan av svenskreggade bilar och urbefolkningen ringer hem till fru och barn och uppmanar dom att gömma sej i källaren. "Trettioåriga kriget är över oss igen!". Kanske ta med en svensk flagga och plantera i Svenskkorset. Det här håller inte alls på att spåra ur...

Det är exakt 70 dagar kvar till 18 april. Hur ska man stå ut...

JohanR

_________________
Johan Rådlund
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



JohanR skrev:
Trist att behöva avbryta mitt i alla gamla minnen och meddela att om vädret och gudarna är med mej så återfinns jag också därnere påskhelgen.

Ska man kanske försöka komma överns redan nu om vilken del av parkeringen vi ska stå på? Så det blir riktig massverkan av svenskreggade bilar och urbefolkningen ringer hem till fru och barn och uppmanar dom att gömma sej i källaren. "Trettioåriga kriget är över oss igen!". Kanske ta med en svensk flagga och plantera i Svenskkorset. Det här håller inte alls på att spåra ur...

Det är exakt 70 dagar kvar till 18 april. Hur ska man stå ut...

JohanR


Skoj då ses vi, bry dig inte om vädret, det enda som är säkert är att det är osäkert i Eifelbergen.

Tyvärr brukar det vara rätt svårt att "muta in" en egen del av parkeringen, man är ju liksom inte helt ensam där nere....

Av någon anledning brukar dock engelsmän och mc ofta hålla till på den "högra" delen och övriga på den "vänstra" delen, allt sett ifrån när man kör in genom grindarna. Området är ju inte större än att man brukar stöta på varande ändå.

Mvh
Anders

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



höfläkt skrev:
Johann o Nisse - vad rekomenderar ni?


Am Tiergarten eller Blaue Ecke i Adenau, alt ngt privatrum i byn.
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



Varför inte Hotel Nordschleife i Breidscheid, jag kan verkligen rekommendera det, och vilken utsikt det är från hotellet se bild.


_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8292



Man ser ju tom masten som står i Metzgesfeld!

Mvh /Micke

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2632



Peeter skrev:
Det där med att fru Daniels alltid har sett likadan ut stämmer också bra!
Man undrar om hon har en mask med peruk, som hon drar på sig varje morgon?!?


Den masken blir då ingen storsäljare, det vill jag lova....

Ett bra alternativ mitt i byn är annars Lindenhof. Visst - lätt spartanskt - men trevlig personal och bra käk.

Halva rumspriset mot Fru Daniels... Och vill man sen ha hennes utskällningar och utspädda öl,
så är det ju bara två minuters promenad.

_________________
--
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



höfläkt skrev:

Johann o Nisse - vad rekomenderar ni?


Vi har dom senaste gångerna bott hos ett äldre par i Adenau. -Underbara människor (betonat som Peter Dalle i Yrrol)
Dom är otroligt generösa och snälla, iallafall mot oss beskedliga och timida västgötar . Förra året när jag ringde och kollade efter plats så hade dom fullt, men dom lånade ut en lägenhet till oss som dom hade i Leimbach, någon mil längre bort. Där hade vi egen uteplats som vi nyttjade till korvgrillning av tysk korv och Bitburgerinmundigande och levde mycket gott!
Nackdelen var väl att vi fick fixa frukosten själva, men kylskåpet fylldes på under dagen av Frau Sicken.
Det året vi bodde hemma hos dom stod det fika och väntade på oss när vi kom från ban... NEEEEEEEJJJJJJJJJJJ!!!!!!!!!!!!!!!! JAG KLARAR INTE DETTA!!!!!!! JAG MÅSTE DIT!!!!! NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Mattias Hellöre
Insjön
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1084



Jag tycker som Johann, rekommenderar Am Tiergarten, 80_/natt för dubbelrum, vilket är helt godkänt.
Frukosten är av god klass, badrummet är jättelikt med ett badkar som rymmer hela mig!.

Har för mig att the M5 goddess Sabine Schmitzs föräldrar jobbar/äger Am Tiergarten?.

Man är ju självklart nyfiken på alternativ men inte Zur Burg

Funderar på att åka ner nån gång i april också.
Kan man köpa en co-driver varv?.

Ingen bil att köra men vill ha en kick
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



kid skrev:
Har för mig att the M5 goddess Sabine Schmitzs föräldrar jobbar/äger Am Tiergarten?.
Funderar på att åka ner nån gång i april också.
Kan man köpa en co-driver varv?.

Ingen bil att köra men vill ha en kick


Jo familjen Schmitz äger hotellet. tror dock inte de är så aktivt involverade i drifen längre. Restaruangen Pistenklause i samma byggnad arrenderas av en av de två italienarna som jobbar där.

Passagerarvarv brukar vara enkelt. Om man är modig dyker man bara på någon på parkeringen och frågar. Risken finns ju dock att man hamnar bredvid någon tokstolle!

om du är nere i påsk så kommer det finns gott om svenskar att fråga.

Mvh

Anders

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Nürburgring
Påsk/vårbesök? (splittad tråd)
1, 2   >>
4 besök senaste veckan (7707 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande