Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-09-26 GTR LANrace med SLC på Anderstorp
<<   1, 2, 3   >>
6 besök senaste veckan (12902 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41556

Forumägare
Forumägare


_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41556

Forumägare
Forumägare

Micael Johannssen skrev:
Trasig maskinvara var lite trist, men tyvärr inte mycket att göra någonting åt.

Rasad motor, kraschad bil var det inte tänkt att någon skulle råka ut för. Det blev nog lite missförstånd på den punkten. Däremot trasig hårdvara som gick att laga utan att stanna rejset skulle lagas under på gående lopp för att få så lite avbrott som möljigt. Trist för de som drabbades dock...



Saker krånglar, that's endurance racing!


Turbon kan sluta ladda på en blå SLC-Golf tex

_________________
Magnus Thomé
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



och soppa kan rinna ur tankar och kopplingar sprängas... Endurance kallas det visst. Uthållighet.

Vilket fullständigt sjukt spel!!!! thumbs up

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Robert Reinsson
Almunge - Uppsala
Här sen Nov 2002
Inlägg: 287



Micael Johannssen skrev:
...En sista tanke, är det bara jag som börjat skissa på att bygga ett simulator "rack" typ de vi körde i på lanet. Det störta problemet som jag ser det är hur jag skall få det förbi min fru och in i huset. Men visst förhöjde det känslan några hundra procent. En sådan får det lov att bli.

...Garaget?

_________________
//Robban
Livsnjutare, inte bara med hjälp av bilar...
http://robsonsblogg.blogspot.se/
Citera
Sundheden
Upplands Väsby
Här sen Jun 2004
Inlägg: 6



Citat:
En sista tanke, är det bara jag som börjat skissa på att bygga ett simulator "rack" typ de vi körde i på lanet. Det störta problemet som jag ser det är hur jag skall få det förbi min fru och in i huset. Men visst förhöjde det känslan några hundra procent. En sådan får det lov att bli.


Du får ta in den i smådelar och bygga på plats när du väl kommit förbi damen

Grattis till alla som känner sig som vinnare Ni verkar ha haft rejält skoj!
och särskilt grattis till min teammate i Sladdikurvan Racing, Waltgård

Nu är man ju dock även lite nyfiken på lite mer kör tekniska detaljer ur simmen.
Tex forcefeedbacken, om bilen är på väg att släppa kände ni det i ratten till skillnad från i demot. Där kände man bara svar från bilen i ojämnheter och curbs tex.
Blåflaggen, va inte flagrules påslaget eller är det nått som inte finns med i spelet?

_________________
Peter S
Citera
Fredrik Langendorf
Åkers Styckebruk
Här sen Sep 2004
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Jäkligt kul, tack och bock (Team NMP). Väntar nu på XBOX-versionen, tänker inte köpa ny PC i höst i alla fall. Måste köpa grejer till Alfan istället.

_________________
Fredrik Langendorf
Alfa 75 3,0 EVO 1988
Citera
LuPuS
Södertälje
Här sen Maj 2004
Inlägg: 33



Grattis XFR.
Grymt kul var det.
Hade inte kört simracing på ca. 1.5år, men det gick riktigt hyfsat eftersom spelet var mkt realistiskt i mitt tycke.
Jag körde Lambon och kände när baken kom, och kunde räta upp den.
Blåflagg fanns, lite lustigt när man körde om någon som låg varv före, för då fick man också blåflagg, så det gällde att köra ifrån dom fort innan man fick stop and go.
Däcken tog slut efter ca. 20 varv och då gällde det att hålla konsentrationen uppe.
Vi saknade målflagg när racet var över.
Hoppas det blir fler lan eller bra serier på det här spelet i framtiden.
Väntar väntar....

_________________
//LuPuS//
Peter Lundgren
Citera
Johan Meissner
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 1019



Fredrik Pettersson skrev:
Jäkligt kul, tack och bock (Team NMP). Väntar nu på XBOX-versionen, tänker inte köpa ny PC i höst i alla fall. Måste köpa grejer till Alfan istället.


Blir det nån artikel i AMS om tävlingen?

_________________
Johan Meissner
Citera
Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 829



Det jag skulle vilja säga om GTR och körkänsla, force feedback osv är att jag inte kört något på en dator som kommer i närheten. Force feedbacken var till stor hjälp och gav verkligen imputs på vad som hände.
om man gick på för hårt i kurvor så framdäcken började kasa kändes det i ratten, det samma för bakvagnen. Framförallt ojämnheter, typ bulan i sista långa högern på Anderstorp, feedbacken reagerade direkt när man körde över den. Sedan att den kraften gick ut lite i simchassiet så det kändes i hela kroppen gjorde inte känslan sämre. Saker som dessa gör att jag måste bygga en likadan konstruktion själv. Samt att om man sätter subwoofern i chassiet så kommer det skaka lite av motorljudet och det är ju aldrig fel.

Måste dessutom skriva några ord om min favorit bil, Porsche 993gt2. Att köra den i GTR var det fräckaste jag gjort på en dator. Vilken känsla, understyrning-överstyrning, dumpventilsljudet, hur bilen satte sig i kurvorna, svårkörd som f-n, osv... Lambon jag körde i lanet kan inte mäta sig på samma skala vad gäller körglädje. Nordslingan och en 993gt2 är det enda jag behöver för att vara nöjd i många år framöver.

_________________
Micael Johannssen
Lotus Exige Cup240
Lotus Elise 111s -99
Westfield SE
Citera
Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 829



Det måste ju finnas fler bilder från lanet samt filmer, upp med dem.

_________________
Micael Johannssen
Lotus Exige Cup240
Lotus Elise 111s -99
Westfield SE
Citera
Sundheden
Upplands Väsby
Här sen Jun 2004
Inlägg: 6



Micael Johannssen skrev:
Det jag skulle vilja säga om GTR och körkänsla, force feedback osv är att jag inte kört något på en dator som kommer i närheten. Force feedbacken var till stor hjälp och gav verkligen imputs på vad som hände.
om man gick på för hårt i kurvor så framdäcken började kasa kändes det i ratten, det samma för bakvagnen. Framförallt ojämnheter, typ bulan i sista långa högern på Anderstorp, feedbacken reagerade direkt när man körde över den.


Det låter ju helt underbart thumbs up
Törs man fråga vad du kört tidigare?

_________________
Peter S
Citera
Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 829



Vad jag kört tidigare, det mesta i racing simulatorväg skulle jag tro.

_________________
Micael Johannssen
Lotus Exige Cup240
Lotus Elise 111s -99
Westfield SE
Citera
Johan Meissner
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 1019



Ja, Nordschleife till GTR o spelet är nästan komplett...

_________________
Johan Meissner
Citera
Kunta
Karlstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1411



Johan Meissner skrev:
Ja, Nordschleife till GTR o spelet är nästan komplett...


Eftersom det är ett sim så är det nog inte säkert att det blir en "public" release. Nordschleife kör man ju inte Fia gt på som sagt men man kan ju hoppas?

_________________
//Kenth Wiklund

Alfa 75 3.0 Potenziata #75
A4 Avant T
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41556

Forumägare
Forumägare

Kunta skrev:
Johan Meissner skrev:
Ja, Nordschleife till GTR o spelet är nästan komplett...


Eftersom det är ett sim så är det nog inte säkert att det blir en "public" release. Nordschleife kör man ju inte Fia gt på som sagt men man kan ju hoppas?


Jag har hört lite om detta från Henrik för ganska länge sen och du är inne på rätt spår LITE grann. Exakt vad det blir i slutändan vet jag inte. Det händer så mycket under resans gång liksom....

Men IMHo så MÅSTE NS dyka upp till spelet på ett eller annat sätt. Allt annat vore rena dödssynden

_________________
Magnus Thomé
Citera
Johan Meissner
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 1019



Vad jag har hört så hade de NS färdigt till deras tidigare mod innan GTR-spelet och att de inte släppte den för att GTR var på g. Eller liknande. Så helt omöjligt är de väl inte att den hivas med senare via nån länk...

_________________
Johan Meissner
Citera
Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 829



Nordslingan kommer inte finnas till GTR, inte initsialt varje fall. I en Q&A för länge sedan så ska de ha sagt att NS inte var aktuell att släppas som addon heller. Men man får inte sluta hoppas.

Annars kan man ju alltid hoppas att de gör en sim baserad på 24h på NS, det vore fräckt.

_________________
Micael Johannssen
Lotus Exige Cup240
Lotus Elise 111s -99
Westfield SE
Citera
ThomasH
Målajord - Växjö
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5



Som en liten ursäkt kan det tyckas, men faktiskt. Efter kört GTR lanet - sista 3 timmars passet med en gaspedal som "sög", och med broms o gas på samma axel, tycker jag personligen att jag inte kan säga för mycket om upplevelsen, rent tekniskt.

Att labba med depåstopp och försöka vinna var kul, men själva körningen var inte så rolig. FFB:en var lite för "stum". Att inte kunna balansera vikten med gas o broms, gav mig inte den bästa av intryck vad det gäller fysiken...

Men det posetiva är, att det finns mycket mer att hämta. Om jag klarade 1.30 tider, med broms och gas på samma axel, med 75-80% gas, lovar det mycket. Särskillt när man kan ställa FFB:en som man önskar!

På det hela taget. Superbt arr. Och tack för möjligheten att leva lite racer för en dag!

_________________
Thomas_Heineman |
Citera
Martin L
Jönköping
Här sen Jan 2004
Inlägg: 579



Så äntligen har jag redigerat materialet från det riktiga SLC loppet.
Hoppas filmen inger inspiration till att köra bil på riktigt ist för i simulator
nej skämt å sido!

Filmen från SLC Anderstorp 29/9 hittar du här.
7 mb och 1,50 lång. Håll tillgodo o njut. Kanske lite väl mycket porsche, men är man skadad så

http://www.riskaka.com/download.php?file=/razor/AnderstorpSLC.wmv

Tack www.riskaka.com för hostingen

_________________
Citera
Johan Meissner
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 1019



Är det någon som kollade Viasat-sändningen från Anderstorp-tävlingen? Var det något från vårt race med?

_________________
Johan Meissner
Citera
Viktor Pousette
Kalmar
Här sen Jan 2003
Inlägg: 416



Jag tittade på den som gick idag på viasat sport kl 18:30 och där var de inget ifrån sim-racing hörnet.
Men därimot så var bla Dude och Helena med

_________________
mvh Viktor Pousette
Citera
Eftersnack
2004-09-26 GTR LANrace med SLC på Anderstorp
<<   1, 2, 3   >>
6 besök senaste veckan (12902 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande