Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
814 besök totalt |
Idrottsbladets forum, absolut sämst!!!!!????
Mina vänner på wankelregistret går och oroar sig för wankelns framtid i svensk motorsport i tid och otid. Visst finns det många som gillar wankel men det finns tyvärr en och annan tung individ som gärna skulle se motortypen förbjuden i svensk motorsport. Så jag förstår deras oro. De tyckte att ett forum som står Svenska Bilsportförbundet nära skulle vara en bra plats att diskutera wankelns framtid rent generellt. Valet föll på Idrottsbladets forum då denna tidning är officiellt organ för Svenska Bilsportförbundet, perfekt tänkte vi och postade för ett antal veckor sedan. Vad har hänt? Absolut Nada/inget! Ta rejsas forum som exempel, gissar på att det finns minst 2 stycken banåkare här. Här går det att nå ut med ett budskap för kretsen med banåkare, kan ju inte bli bättre! Tyvärr inbegriper rejsas forum inte exempelvis rally och rallycross med mera. Så jag och mina wankelvänner står där och kan inte tjöta generellt oavsett motorsportgren. Visst ska det finnas väldigt fokuserade forum men det borde även finnas ett heltäckande så att höjdarna på SBF kan ta del i debatten. Här skulle IB: s forum kunna göra stor nytta men istället så är forumet i det närmaste stendött. Jag tar mig härmed friheten att utse Idrottsbladets forum till: Sveriges, Nordens, Europas, Världens, Solsystemets, Galaxens, Universums absolut sämsta forum. Skulle kunna vara lokaliserat i Kina eller Nord-Korea! Ursäkta ovanstående text men jag vill bara skriva av mig lite ilska och samtidigt visa på hur gött rejsas alternativ är i förhållande till annat alternativ. _________________ Bert-Åke Blennow Fordonspark: Mazda RX-7 -85. Nissan Primera med brölarfilter, slirande koppling, kass synkring på tvåan och klena drivaxlar. |
||||||
Re: Idrottsbladets forum, absolut sämst!!!!!????
Tja visst är idrottsbladets forum uselt.... men det finns fler.. typ SBFs eget på deras "sponsorsite" Men Wankel ärligt talat, jag förstår att dom allra flesta arrangörer och serier inte vill jobba aktivt för att få med dom...... anledning ? jo... 1. Det är en helt annan motortyp som kräver helt andra jämförelsegrunder för att vara likvärdiga mot den vanliga otto-motorn. 2. Det är nisch produkt som i bästa fall kan attrahera någon enstaka tävlande och därigenom är det både enklare och mera rättvist att förbjuda eller göra jämförelsen med otto-motorn dålig så man slipper bekymret. och intresset för att åka den motortypen visar sig väl rätt klart i Endurance....... på alla år vi hållit på så är det enbart ett team som provat (med mycket måttliga framgångar 93-94) och vi har ändå inga nackdelar eller speciella regler som missgynnar wankelns påstådda fördelar...... dvs vi har fri trimning, fri vikt och bara en maxvolym på 8 liter inkl turbokoefficient. |
||||||
Re: Idrottsbladets forum, absolut sämst!!!!!????
De flesta forum kräver massor av arbete för att få att fungera riktigt bra och det fattar inte alla.... gissa hur jag vet ![]()
Jag håller stenhårt på att rejsa.nu ska fokusera på det jag tycker är allra kuligast, räserbaneåka. Kanske låter sjukt egoistiskt men annars skulle jag aldrig orka lägga all den energi och entusiasm på det som faktiskt krävs. Så enkelt är det. Men jag skulle gärna prova rallycross och asfaltsrally ![]() ![]()
Det intressanta är att några få klubbar/organisationer/racearrangörer inte insett detta självklara utan istället skyr rejsa.nu som pesten på styrelse/ledningsnivå. Snacka om att skjuta sig i foten ![]() _________________ ![]() |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
814 besök totalt |