Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Skruva banåkabil bästa viktfördelning i en amazon | 859 besök totalt |
jag har planer på att hänga i en b234 i amazonen men den ska inte sitta fram i grillen så att bakhjulen är i luften.
frågan är bara hur jag ska göra med torpeden som säkert behöver kapas bort en bit hur vet jag att jag har perfekt viktfördelning? nån som har nån ide? jag har viljan och lära mig och även orken och läsa så skriv så mycket ni orkar om ni tror er ha nån lösning på problemet funderade först på och bara börja passa in motorn låter detta vettigt? om de är nån som verkligen vill sätta sig in i detta för o få bra resultat så kan ja fixa bilder MVH Viktor Karlsson _________________ viktor karlsson är inte så mycke för datorer men rejsa.nu är kul Amazing rejsing |
||
1. Vad har busken för viktfördeling nu????
om jag inte är ute och cykar så typ en del BMW har nästan 50/50 och då ligger hela motorn bakom framaxeln. Sen finns det inge perfekt viktfördeling utan allt är en kompromiss, gäller bara att göra en så bra kompromiss som möligt. _________________ Johan Sjölinder |
||
okej viktfördelningen original är 48/52 _________________ viktor karlsson är inte så mycke för datorer men rejsa.nu är kul Amazing rejsing |
||
Kolla www.kokos-racing.com. Fredrik har installerat en sån motor i sin 67:a och har byggt om torpeden en hel del. Det finns en del bilder på detta.
Fast jag tror inte att viktfördelningen är problemet om du inte kapar i torpeden... Däremot får du göra om framvagnsbalken för att få ner motorn. Batteri och annat flyttar du ju bak till bagaget och det kompenserar en hel del! _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||
citat:
okej viktfördelningen original är 48/52 fram/bak??? Viktfördelingen är ju rätt just som den är. Amazonen har om jag kommer ihåg rätt en framvagn som ger possetiv camber vid fjädring/kränging=obra Övre bärarmen lutar neråt sätt framifrån, med andra ord när blien kränger/fjädrar så trycker den ut överkanten på däcket. Klassiska sättet att lösa detta är en JÄV.... grov krängare och hård framfjädring, är allså en nödlösing. Men bilen behöver vara hårdare i roll fram än bak för att behålla greppet med den stela bakaxeln pga det tämlig höga rollcentrum det ger. Här finns det lite att göra. _________________ Johan Sjölinder |
||
Skruva banåkabil bästa viktfördelning i en amazon | 859 besök totalt |