Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Foruminfo/frågor
Var skriver jag bilteknikfrågor?
15970 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Jag fick följande fråga och tänkte att svaret kunde vara av allmänintresse

Citat:
Tjena

Rätt så ny här, är dock väldans aktiv på många andra motorforum. En sak jag saknar här är en tråd som handlar om "Teknik" där man kan snacka om motorstyrning, chassi, bromsar, elektronik m.m. Eller har jag bara inte hittat det?

Mvh


På märkesspecifika forum är det ju en självklarhet och väldigt poppis. Här är det ju lite annorlunda eftersom bilmärkesspecifika frågor har ett mer begränsat allmänintresse men generella frågor är däremot intressanta. Därför är det uppdelat såhär:

- Våra banåkabilar
Där kan man lägga upp sin egen bil, ha diskussioner om saker som har att göra med just den modellen osv. Det är vissa som använder det ganska mycket, andra inte alls.

- Skruva banåkabil
Här är det mycket diskusioner om drivlina och kaross o annat. En hel del märkesspecifikt men ur ett banåkabilsperspektiv. Rena bruxbilsfrågor är strängt förbjudna.

- Racetech
Aerodynamik, chassiegeometri, dämpare, fjädrar osv osv på en nivå som ligger betydligt högre än "vilket är bäst, koni eller bilstein" ;-)

- Allmänt banåkaforum
Här platsar en del generella banåkabilfrågor som kanske inte platsar i racetech tex.



_________________
Magnus Thomé
Citera
Karlivar
HISINGS-BACKA
Här sen Jun 2017
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Hej jag mitt namn är Karlivar och jag är en ny medlem hos er och jag undrar om ni skulle kunna hjälpa mig och tala om för mig hur jag lägger in en förfrågan om det finns någon som har ett verktygskit för byte av kamrem på en fiat coupe 20 att låna eller hyra ut i göteborgs och halllands området.

M.V.H Karlivar Petersson

_________________
KARL IVAR PETERSSON
Citera
matfo
Stockholm / Älvsjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 1536



Karlivar skrev:
Hej jag mitt namn är Karlivar och jag är en ny medlem hos er och jag undrar om ni skulle kunna hjälpa mig och tala om för mig hur jag lägger in en förfrågan om det finns någon som har ett verktygskit för byte av kamrem på en fiat coupe 20 att låna eller hyra ut i göteborgs och halllands området.

M.V.H Karlivar Petersson
Hej och välkommen hit Karlivar!
Jag skulle säga att den förfrågan passar i denna forumdel: https://rejsa.nu/forum/viewforum.php?f=83

Som vanligt är en tydlig rubrik en fördel och ger bättre möjlighet att få svar.

_________________
Mats Forssén
Mondial T
Citera
Foruminfo/frågor
Var skriver jag bilteknikfrågor?
15970 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande