Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
Körning på Sturup 30 oktober!
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
10 besök senaste veckan (21316 totalt)
bader
Furulund
Här sen Jul 2004
Inlägg: 248


Trådstartare
Hejsan alla rejsiga personer och nyfikna provapåare!

Det har uppenbarligen blivit många besvikna personer som velat köra en gång till i år, samt alla sugna sedan senaste körningen på sturup den 3/10

Nu har jag bokat Sturup den 30 oktober och körning blir av. Kostnad i första skedet är 430kr bilen. Alla som står som bokade är tvungna att dyka upp.

Ni som vill komma och titta är också välkomna. Alltid trevligt att inspirera nya människor.

Det är körning från 13-17, men om ni som ska köra kan vara på plats lite tidigare , 30 minuter innan, så vore det förträffligt.

Jag skulle även behöva en frivillig som kan vara med ansvarig eftersom jag ska till teater efteråt och måste dra innan avslutning.

Pratade med Sturup och det verkar som om det ingår brandsläckare mm mm, men om Habbe har lust att ta med flaggor och Walkies, så kanske man kan pruta lite på priset.

Sen måste man räkna in att vädret är lite opålitligt den här tiden av året *som om den var pålitlig i sommras för den delen. Det blir körning oavsett väder, så tveka inte att dyka upp, och ni som har dålig kupe ventilation har gilltig frånvaro vid regn.

Vid privata arrangemang får det vara max 10 bilar på banan samtidigt, så gränsen är satt till runt 20 bilar, men dyker det upp lite mer kan vi köra i 3 grupper.

Kraven från oss arrangörer är följande:

    Hjälm
    Brandsäkra kläder (bomul)
    Besiktad och laglig bil, ingen oljeläkage är att föredra.
    INGA SLICKS


Uppdelningen är tänkt som följande.

    1.Snabba och rutinerade förare.
    2.Mindre rutinerade förare.
    3.Provapåare med vanliga gatdäck. (ifall vi blir så många att vi ska ha en egen grupp)

Anmäl er nu så finns det reservad plats

Det finns krav på minst 2 flaggposter, så alla som känner för att bara komma och filma och flaggposta kan väl säga till men tills vidare så kommer jag att skapa ett schema som förutsätter att alla är på plats 13:00 och blir informerade om systemet. Anslag och schema kommer att vara uppsatt på anslagstavlan vid banan.

Ni som känner att jag har missat någon form av information är välkomna att bidra med hjälp.


Deltagare hittils: 14st den 30 oktober.

Folk som kommer:

    Andreas Sandor
    Torbjörn Jantell
    Jenny
    Jennys bror Jonas
    Chris Ranehov
    oskar Fridh
    Alexander Eklöw
    Bengt Metz
    Rikard Ahlin
    Martin Rönngard
    Mikael Göransson
    Eva Centerham
    Jonatan Hertzberg
    Kristian Somogyi


Folk som kanske kommer:
    Joakim Winkler
    Christian Merheim
    Johan "Den ska rulla iår..." Rius
    Mattias Habenicht
    Stefan Elg
    Christofer de Maré
    plus många fler



om det är någon som känner sig utelämnad så skrik till. Listan är bindande för dem som anmält deltagande medans de som kanske kommer är väldigt välkomna.

_________________
andreas Engkvist

BMW 325 Ci -01
BMW 330i -00
BMW 535XD -16
MB 300SEL -70
Citera
BMWTobbe

Här sen Aug 2003
Inlägg: 1778



Jag är på!
Citera
Björn Palm
Helsingborg
Här sen Jan 2003
Inlägg: 52



Jag är också intresserad, kan dock endast den 30:e!

_________________
Björn Palm
X1 Xdrive20d och en skrevraket
Citera
Plexan
Malmö
Här sen Okt 2004
Inlägg: 40



Jag är med. Blev ju grymt sugen att köra när jag stod o fotade vid bankanten i söndags..
Jag skall höra runt bland polarna också..

Edit: kan vid båda tillfällena!

_________________
Chris Ranehov
Citera
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1370



Jag är på!! Vill ju

/Björn

_________________
/Björn Olander
fd Nilsson
Tel: 0704-847656
Porsche 944 TURBO
Citera
BMWTobbe

Här sen Aug 2003
Inlägg: 1778



Tydligen får jag inte låna Jennys compact utan måste ta min touring, således kommer vi båda i varsin bil.
Citera
A Eklöw
Sthlm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 1097

Namndispens
Namndispens

helt klart på!

_________________
A Eklöw
Citera
bader
Furulund
Här sen Jul 2004
Inlägg: 248


Trådstartare
BMWTobbe skrev:
Tydligen får jag inte låna Jennys compact utan måste ta min touring, således kommer vi båda i varsin bil.


Ja, det är ju Hennes compact nu. Du har ju faktiskt en M3 att rodda med i vanliga fall och oroa dig inte, jag ska hålla igen lite så du har en chans med touringen

_________________
andreas Engkvist

BMW 325 Ci -01
BMW 330i -00
BMW 535XD -16
MB 300SEL -70
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1754



Hej

Har mailat till Sturp Racaway för svar ang hyra
Har klippt ut från deras hemsida


Urklipp

BANHYRA
Halv dag (3 tim/09.00-13.00 alt. 13.00-17.00) SEK 11.000,00 per enhet
Hel dag (8 tim/09.00-17.00) SEK 22.000,00 per enhet
Kväll (3 tim/17.00-20.00) SEK 4.500,00 per enhet
Intresserad JA

/ Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
bader
Furulund
Här sen Jul 2004
Inlägg: 248


Trådstartare
Bengt Metz skrev:
Hej

Har mailat till Sturp Racaway för svar ang hyra
Har klippt ut från deras hemsida


Urklipp

BANHYRA
Halv dag (3 tim/09.00-13.00 alt. 13.00-17.00) SEK 11.000,00 per enhet
Hel dag (8 tim/09.00-17.00) SEK 22.000,00 per enhet
Kväll (3 tim/17.00-20.00) SEK 4.500,00 per enhet
Intresserad JA

/ Bengt Metz


Hmm, nästan lika bra att jag ringer upp dem en gång till, eftersom dina priser påminner starkt om priser efter moms.. vilket inte är såå trevligt med dessa överaskningar.

_________________
andreas Engkvist

BMW 325 Ci -01
BMW 330i -00
BMW 535XD -16
MB 300SEL -70
Citera
Mattias Habenicht
Kingelstad/Svalöv
Här sen Mar 2003
Inlägg: 1019



När jag hyrde senast (du var ju med Andreas ) var vi ju 19 personer som körde 3 timmar för 200kr per person och det täckte PRECIS banhyran. Jag antar att du har fått priser inkl hyran av flaggor till posteringarna. Dessa flaggor kostar 300 kr per postering att hyra, därför sydde jag (sambon) egna!!. Fråga vad dom vill ha UTAN flaggor? du kan få hyra mina flaggor samt radioapparaterna betydligt billigare!!

Hör av dig isf!

_________________
Mattias Habenicht
HMS
Citera
bader
Furulund
Här sen Jul 2004
Inlägg: 248


Trådstartare
Habbe skrev:
När jag hyrde senast (du var ju med Andreas ) var vi ju 19 personer som körde 3 timmar för 200kr per person och det täckte PRECIS banhyran. Jag antar att du har fått priser inkl hyran av flaggor till posteringarna. Dessa flaggor kostar 300 kr per postering att hyra, därför sydde jag (sambon) egna!!. Fråga vad dom vill ha UTAN flaggor? du kan få hyra mina flaggor samt radioapparaterna betydligt billigare!!

Hör av dig isf!




Har inte du lust att hänga på och hjälpa till med arrangemanget? Det vore ju helt toppen med någon som är rutinerad också. (tack för senast)

Jag har även försökt att få tag på sturup folket och få en förklaring men ingen lycka än så länge. Om det är någon som har möjlighet att dra in sponsorer i det hela, så är ni välkomna

_________________
andreas Engkvist

BMW 325 Ci -01
BMW 330i -00
BMW 535XD -16
MB 300SEL -70
Citera
BMWTobbe

Här sen Aug 2003
Inlägg: 1778



Jahapp, då har jag fixat en deltagare till. Jennys bror Jonas som var med när Habbe arrangerade.
Citera
Mattias Habenicht
Kingelstad/Svalöv
Här sen Mar 2003
Inlägg: 1019



Bader skrev:
Jag har ingen möjlighet att hålla i ett sådant arrangemang helt själv, med allt vad det innebär av administration, flaggor och ekonomi. Sen måste man räkna in att vädret är lite opålitligt den här tiden av året *som om den var pålitlig i sommras för den delen*.


Vet hur det känns!!
Har inte särskilt mycket minne från mitt arr mer än att man sprang runt och svarade på frågor och att man inte fick på R-däcken :(Dock avlöpte det relativt smidigt)

Är det nu så att det priset du fått avser inkluderar flagghyra som kan reduceras med 300kr/postering vid egna flaggor, kan jag hjälpa till med arangemanget mot fri körning. Då fixar jag flaggor och radio samt hjälper dig med organisering av flaggpass etc.

Har du vägarna förbi Tullstorp ikväll kan vi snacka "live" om saken + att du kanske kan övertyga hela Fortuna Rejsers om att också köra den 23:e. Åtminstånde jag och Rikard kommer att vara på plats i garaget mellan fem och sju!

_________________
Mattias Habenicht
HMS
Citera
Johan Rius
Kävlinge / Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1212



Bader skrev:
Har du vägarna förbi Tullstorp ikväll kan vi snacka "live" om saken + att du kanske kan övertyga hela Fortuna Rejsers om att också köra den 23:e. Åtminstånde jag och Rikard kommer att vara på plats i garaget mellan fem och sju!


om alla skruvar på min bil ikväll kan jag offra mig och köra den sen...
Jag kommer ut vid 18-tiden.

Vet att det värsta som finns är preliminärbokningar men är Sciroccon körbar så kommer jag. I vilket fall som helst så kan jag alltid hjälpa till på .

_________________
Johan Rius
Tonykart Racer DD2
Citera
porschedriver
Malmö
Här sen Maj 2003
Inlägg: 2217



Jag är sugen på att dyka upp med 911:an. Vet dock ej om jag kan.

Jag kan lämna besked tidigast i veckan innan. Jag ställer som vanligt upp med lite instruktörshjälp, spårval etc.

_________________
Christian Merheim

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1484



Jag kommer gärna om det passar med tider.

_________________
Joakim Winkler
Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09
Citera
bader
Furulund
Här sen Jul 2004
Inlägg: 248


Trådstartare
Habbe skrev:


Är det nu så att det priset du fått avser inkluderar flagghyra som kan reduceras med 300kr/postering vid egna flaggor, kan jag hjälpa till med arangemanget mot fri körning. Då fixar jag flaggor och radio samt hjälper dig med organisering av flaggpass etc.

Har du vägarna förbi Tullstorp ikväll kan vi snacka "live" om saken + att du kanske kan övertyga hela Fortuna Rejsers om att också köra den 23:e. Åtminstånde jag och Rikard kommer att vara på plats i garaget mellan fem och sju!


Jag glömde fråga om det. För 300kr per flaggpost á 3 flagposter så får du köra gratis anser jag. Ska försöka få reda på mera om jag får tag på dem. De har knepiga telefontider.

Angående tullstorp, så har jag lite svårt att hinna riktigt, vågar inte lova något. Var ligger det föresten och vad gör man på ett sådant ställe? *skruvar bil*

Angående Fortuna racers.. Det är ju världens chans att bränna ut på banan. Har vi tur med vädret så kanske det blir lite extra utmanande också med vatten på banan, så kan man verkligen träna på mjuk körning och rätt spår i kurvorna Kom igen nu grabbar..!!!

_________________
andreas Engkvist

BMW 325 Ci -01
BMW 330i -00
BMW 535XD -16
MB 300SEL -70
Citera
Rikard Ahlin
Löddeköpinge
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2610



Jag är på oavsett väder!

Kan också ev fungera som instruktör om någon vill ha lite tips.

_________________
Rikard Ahlin
Citera
Rikard Ahlin
Löddeköpinge
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2610



Bader: Ring på 0708-836930 till mig om du hinner och vill titta förbi garaget ikväll så får du vägbeskrivning.

_________________
Rikard Ahlin
Citera
porschedriver
Malmö
Här sen Maj 2003
Inlägg: 2217



Tänkte bara på att rubriken "...race på Sturup".

Kanske inte så lyckad formulering med tanke på vad vi tänkte göra....

"Privat banmöte" rimmar kanske lite bättre.

Min erfarenhet är att man drar lite olika folk (olika instälning) beroende på vad man skriver, det är lätt hänt att någon person med felaktig inställning glider med i 3e hand eller nått.

_________________
Christian Merheim

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
Inför träffar
Körning på Sturup 30 oktober!
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
10 besök senaste veckan (21316 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande