Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Hjälp mig! Spårval & Körteknik?
Hockenheim
1 besök senaste veckan (1889 totalt)
Perry Johansson

Här sen Sep 2004
Inlägg: 74


Trådstartare


Hej,

Vi åker till Hockenheim och kör med Interserien 22-24/10.
Har inte tävlat där tidigare så alla tips om spårval, banskisser etc. är välkommet.

MVH Perry Johansson
www.perryjohanssonracing.com

_________________
Perry Johansson
Citera
Thomaso
Solna
Här sen Jan 2003
Inlägg: 659



Ett litet tips kan ju vara att skaffa datorspelet f1 challnenge 99-02 där banan ifråga finns med och lära sig banan den vägen och om du vill ha en liten normalare bil så finns moddar att ladda ner bara kolla i racesim forumet här på rejsa.

och här har du en skiss ab banan

_________________
Thomas Tegbäck
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548

Forumägare
Forumägare

"johann" här på forumet har kört där en bunt varv tror jag med M3'an men inte race.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Perry Johansson

Här sen Sep 2004
Inlägg: 74


Trådstartare
HOOPoo skrev:
Ett litet tips kan ju vara att skaffa datorspelet f1 challnenge 99-02 där banan ifråga finns med och lära sig banan den vägen och om du vill ha en liten normalare bil så finns moddar att ladda ner bara kolla i racesim forumet här på rejsa.

och här har du en skiss ab banan


Tackar!
Men "normalare bil" vet jag inte om det behövs...Radicalen går "rätt skapligt" =)

/Perry

_________________
Perry Johansson
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548

Forumägare
Forumägare

Jag kan starkt rekommendera F1 Challenge 99-02 + ev. mod för träning av banan! De två hårnålarna före och efter parabolican är attans kluriga att optimera tycker jag, speciellt den första. Den andra är ju inte så mycket att göra åt De är ju dessutom också omkörningsställen....

Kan vara värt att dubbelkolla värdet på zoom/brännvidd i spelet bara så man inte blir förvånad när man kommer ner...

_________________
Magnus Thomé
Citera
Perry Johansson

Här sen Sep 2004
Inlägg: 74


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Jag kan starkt rekommendera F1 Challenge 99-02 + ev. mod för träning av banan! De två hårnålarna före och efter parabolican är attans kluriga att optimera tycker jag, speciellt den första. Den andra är ju inte så mycket att göra åt De är ju dessutom också omkörningsställen....

Kan vara värt att dubbelkolla värdet på zoom/brännvidd i spelet bara så man inte blir förvånad när man kommer ner...


ok, ska se om jag hinner ta några simulerade varv. Har kört en del GPL tidigare men inte hunnit med på länge pga "riktig racing"

/Perry

_________________
Perry Johansson
Citera
Hjälp mig! Spårval & Körteknik?
Hockenheim
1 besök senaste veckan (1889 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande