Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 CS -93 **Såld**
<<   1, 2, 3, 4   >>
6 besök senaste veckan (26893 totalt)
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216


Trådstartare
Eddie Varvstopp skrev:
Det ser ju bra ut Magnus thumbs up , lite justering på det så blir det kalasbra thumbs up .


Tackar Eddie thumbs up

Har sett att du jobbar på som en tok med din bil med,, blir kul att se resultatet på Knutan

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216


Trådstartare
Andreas Ingemarson skrev:
Härligt jobbat! thumbs up
(Vad ombonat det ser ut med heltäckningsmatta i bilen! )

Magnus Svensson skrev:

Jag har ett litet problem nu och det är att min bil ser ut som en SUV fram och jag vet inte riktigt hur jag skall få till detta och nu är det bara 2 veckor till premiären thumbs up


Har du redan justerat in "cornerweight" eller släpper fjädrarna när du skruvar ner benen i fram? Annars finns det väl inget som hindrar dig från att skruva ner den lite, eller?

OT: Det fungerade inte så bra som jag trodde med brickor för att få camberplatesen att lira bra tillsammans med fjäderbenen så har du någon bild på hur Jonas modifierade dina camberplates så vore jag mycket tacksam!



Tjena Andreas!

Jag kan inte justera ner den mer för då släpper fjädrarna men man kanske skulle montera såna där hjälpfjädrar som "Tipsaren" skrev i "skruva banåkabil" men jag har skickat ett mail till Leda så får vi se vad dom säger imorgon för dom brukar vara snabba på att svara.

Jag skulle vilja ha ner bilen minst 5 cm till.

Jag försökte se vad det var som Jonas hade modifierat men hittade inget men jag kommer troligen att bli tvungen att plocka isär allt så då ser jag nog bättre och det blir nog någon gång under veckan.

Ja mattor är fint,, väger inte mycket för det finns ingen ljudissolering bakom

//Magnus

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
AndersC
strängnäs
Här sen Jan 2005
Inlägg: 347



Hallå magnus
Det ser ut att det blivit några timmar i garaget i vinter
den blir kanon läcker
ang inställningar hjul ring anders levin på 0227-12200 han är billig samt mycket kunnig på det mesta inom porsche
han fixade min gamla 993a samt min nya gt3a
ser fram i mot träffen på mantorp

_________________
ANDERS CALMEGÅRD
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Magnus Svensson skrev:

Jag kan inte justera ner den mer för då släpper fjädrarna men man kanske skulle montera såna där hjälpfjädrar som "Tipsaren" skrev i "skruva banåkabil" men jag har skickat ett mail till Leda så får vi se vad dom säger imorgon för dom brukar vara snabba på att svara.


Med så hårda fjädrar så blir det väl alltid så på en standardbil att utfjädringslängden blir för kort. Inte så kul att Leda inte hade med hjälpfjädrar i paketet. En annan, inte lika bra och inte lika snygg och ev inte lika SBP-kompatibel läsning är som jag gjort, kolla en en dom sista inläggen min biltråd, knappennnedan

_________________
Pär Hylander
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216


Trådstartare
AndersC skrev:
Hallå magnus
Det ser ut att det blivit några timmar i garaget i vinter
den blir kanon läcker
ang inställningar hjul ring anders levin på 0227-12200 han är billig samt mycket kunnig på det mesta inom porsche
han fixade min gamla 993a samt min nya gt3a
ser fram i mot träffen på mantorp


Tackar!

Ja hade Levin racing inte varit så långt från Göteborg så hade det varit ett kanon alternativ.

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216


Trådstartare
Pär Hylander skrev:
Magnus Svensson skrev:

Jag kan inte justera ner den mer för då släpper fjädrarna men man kanske skulle montera såna där hjälpfjädrar som "Tipsaren" skrev i "skruva banåkabil" men jag har skickat ett mail till Leda så får vi se vad dom säger imorgon för dom brukar vara snabba på att svara.


Med så hårda fjädrar så blir det väl alltid så på en standardbil att utfjädringslängden blir för kort. Inte så kul att Leda inte hade med hjälpfjädrar i paketet. En annan, inte lika bra och inte lika snygg och ev inte lika SBP-kompatibel läsning är som jag gjort, kolla en en dom sista inläggen min biltråd, knappennnedan


Jag har mailat Leda så får vi se vad dom säger annars får jag väl köpa några hjälpfjädrar av Forza eller något..

Vad tror du om att fästa bältet i den snda strävan Pär? Man ser att det varit bälte fäst i den tidigare.



Magnus

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216


Trådstartare
OJ oj det har varit mycket tid i Garaget denna vecka men idag har jag ställt på bilen och varit ute och kört en sväng och imorgon blir det licens kurs på Gelleråsen

I veckan har jag fixat till hjälpfjädrar till dämparna så nu är den lite lägre och sen har jag bytt olja och filter samt även bytt bromsvätska så nu är det blått i ledningarna thumbs up

6-punkts bältena monterade
Ny ratt

Jag väntar lite med att sätta i Promax chipet så jag ser om jag kan känna någon skillnad

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216


Trådstartare
Idag har jag 1 års jubilum sen jag första gången körde på bana och jag sitter visst fast i träsket hehe.

I lördags körde jag med PCS Racing för första gången och jag kände mig lite rädd för att jag skulle köra hejdlöst mycket långsammare än alla andra men det gick mycket bra tycker jag och med 2½ timmas tid på banan kände jag att man började kunna banan riktigt hyfsat.

Jag körde med transponder men tidtagningen funkade visst bara på mig under den sista stinten och min bästa tid blev 1.37.310 och det känner jag mig mycket nöjd med.

Bilen funkar fantastiskt bra och man kan verkligen pressa bilen utan att det känns okontrollerat och med dom nya Leda dämparna och det känns inte som att man eldar upp vänster fram däck hela tiden,, istället spinner innerhjulet som tusan i många svängar så man sliter insidan på däcken istället.

Bak har jag -2,7 grader camber och det känns som om man minskar det så får man nog mer däck i marken och mitt slita på innsidan kan försvinna,,, har jag fel här?

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1370



Härligt att höra Magnus! Bra tid också!!! thumbs up

Ska bli kul att träffa dig på Knutan

/Björn

_________________
/Björn Olander
fd Nilsson
Tel: 0704-847656
Porsche 944 TURBO
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216


Trådstartare
964c2 skrev:
Härligt att höra Magnus! Bra tid också!!! thumbs up

Ska bli kul att träffa dig på Knutan

/Björn


Tackar Björn :-)

Nästa gång på bana blir på Knutan men jag börjar tvivla på att jag orkar köra både lördag och söndag för jag var verkligen inte på topp igår men jag prioriterar helt klart att köra med PCS Racing för jag tycker att det gav mer.

Vad kör du för Camber och Toe bak?

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Spirou944t
Askeby->7 min från Sviestad
Här sen Dec 2003
Inlägg: 1014



Hallå.
Grattis till tiden, kul att det blev bra med dom nya dämparna.. thumbs up
Själv hade jag inte möjlighet att vara med!
Tillbringade söndagen i Tranås, med att polera och tvätta bilen.
Väntar på nya däck, och dämpare, så är jag nog med i matchen igen..
Är så jädra sugen på att köra...
Passerade banan vid halv4-tiden, så jag stannade och pratade med Tosse aka Björn,
men jag såg inga andra kändisar!

Hur löste du fjäderproblematiken? Funka det bra med dom hårda fjädrarna?
Hur beter den sig på "vanlig" väg, kontra hur mycket den kränger på banan??
Mera info...

_________________


Klubbräser: Porsche 951-86
Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216


Trådstartare
Tjena!

Trist att du inte kunde vara med och köra men det kommer fler tillfällen :-)

Jag tycker att det funkade mycket bra med dom nya dämparna för det kändes som man hade ett helt annat grepp än tidigare, på motorväg är det inga problem men statstrafik är inget roligt för det låter som tusan men det beror nog delvis på Camberplatsen för dom gamla stötdämparfästena är ju lite gummidämpade. Tror egentligen inte att camberplatsen behövs.
Man kan nog ha ännu hårdare fjädrar fram för det har ju Bernås och Andreas I

Kolla in denna länk, det är i ingången till Parisen
http://www.dykaren.se/gallery/mantorp2005/42_G

Jag åkte hem lite tidigare för jag lyckades elda upp mina bromsbelägg plus att jag var trött efter lördagen

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216


Trådstartare
Jag var just och hämtade en förstoring på bilden i länken innan och man ser tydligt vad lyckligt mitt vänster bakhjul ser ut


_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566



Magnus Svensson skrev:
Jag var just och hämtade en förstoring på bilden i länken innan och man ser tydligt vad lyckligt mitt vänster bakhjul ser ut




Insnöad på hjulvinklar, krängning m.m. så satt jag och letade efter hjullyft, någon konstig vinkel eller liknande utan att finna vad det var som var kul med bilden. Sedan såg jag det...

Ett mycket tydligt bevis på att porschar trivs bäst på bana!
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216


Trådstartare
Nu är det snart bandax igen och bilen står nyputsad och fin i garaget och väntar på att få åka iväg

Gjort sen sist.
Nya bromsbelägg fram och bak och jag passade även på att byta bakskivorna för det var en spricka i den ena skivan,, skumt detta med bakbeläggen jag har nog kört 15 banmöten med dom beläggen och dom satt på när jag köpte bilen och det var orginalbelägg.

Hjulvinklarna är tillfixade av Sandén ,, klåparen som gjorde det förra gången hade nog inte alla hästar hemma för jag hade -3,5 grader på ena hjulet och 3,2 på andra men nu har jag -2,5 fram och -2 bak och det är nog lite skonsammare mot innersidorna på bakhjulen.

Fick äntligen i chipet som jag köpte för ett tag sen och bilen känns piggare framför allt ovan 4000 Rpm,, så 15 hästar till i stallet för 99£.

I veckan skall mina ny/gamla fälgar få nya Bridgestone RE540.

Nästa projekt blir lite hårdare och kortare fjädrar fram.

I helgen testade jag att köra slalom för första gången och det var ju en upplevelse i hällregn och R-däck som sjunger på sista versen och det blev tyvärr bara två tävlingsåk men jag förbättrade min tid i andra åket med 10 sekunder och det fanns massor med att ta in..

Till råga på eländet så blev jag mobbad för att min bil hade kvar racedammet från Mantorp sist så nu är den nytvättad och fin igen,, man kanske skulle ha svart bil nästa gång..Nä

over and out
Magnus

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216


Trådstartare
Idag har jag varit iväg med bilen på besiktning och det var första gången som jag besiktade denna och man var ju lite nervös för verkstadsnotorna kan ju springa iväg ganska kraftigt men bilen gick igenom utan anmärkning Det enda han sa var att det var fräckt mönster i på mina RE540 thumbs up

Jag hade monterat halvburen också och den sa han inget om och jag vågade inte fråga

Förra banmötet på Knutstorp började med att jag inte hittade banan men efter en stund hittade jag men inte förrän mitt sista pass under lördagen började det kännas som att jag hade koll på spåret så ender lördagen gick det klart mycket snabbare samt att det var lite kallare i luften.

Så nu i helgen blir det Kinnekulle så håll i hatten för har SBP sagt att bilen är OK så är det väl bara att tuta och köra

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566



Magnus Svensson skrev:
Idag har jag varit iväg med bilen på besiktning och det var första gången som jag besiktade denna och man var ju lite nervös för verkstadsnotorna kan ju springa iväg ganska kraftigt men bilen gick igenom utan anmärkning Det enda han sa var att det var fräckt mönster i på mina RE540 thumbs up

Jag hade monterat halvburen också och den sa han inget om och jag vågade inte fråga

Förra banmötet på Knutstorp började med att jag inte hittade banan men efter en stund hittade jag men inte förrän mitt sista pass under lördagen började det kännas som att jag hade koll på spåret så ender lördagen gick det klart mycket snabbare samt att det var lite kallare i luften.

Så nu i helgen blir det Kinnekulle så håll i hatten för har SBP sagt att bilen är OK så är det väl bara att tuta och köra


Grattis till besiktningsresultatet! thumbs up Själv har jag aldrig haft någon bil som rullat rakt igenom...

Då ses vi på kullen om några timmar!
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216


Trådstartare
Då har man varit på Gelleråsen igen och jag gillar verkligen banan och det blir bara roligare ju mer man kör, på lördagen var det PCSR och på söndagen PCS.

Under lördagen var det lite växlande väder med lite regn och på en av stintarna regnade det endast nere i Trösen så det blev ju intressanta nerbromsningar där men sista stinten var det helt torrt och det var nog mitt snabbaste pass under dagen.

Under söndagen hade vi strålande sol hela dagen och det kändes som att det gick lite fortare men det är bara en känsla för jag har för man får inte ta tid med PCS och det blev bara 3 stints under söndagen för jag var för trött för en fjärde.

Börjar även få koll på däckstryck i mina RE540 och 2.1-2.2 varmt är bra och det blir 1.7 kallt.




Nu är frambeläggen slut igen så nu blir det nya skivor och oranga Pagid så får vi se hur det håller och när jag är inne på nya prylar så har jag beställt fästen att sätta kylslang till framskivorna så nu skall jag bara få tag på ett par scoop


_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Ser ju riktigt bra ut med slangen thumbs up . Plåten som slangen sitter i är det nått du gjort själv eller vart har du hittat den?
Hur tar du luften i fronten?

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216


Trådstartare
Plåtgrejjerna köpte jag på Ebay men har inte fått dom än.

Jag tänkte ta bort dimljusen och ersätta dom med kyl scoop från
http://www.gt-racing.com/ men detta är ett projekt för vintern.

Sen funderar jag på det här med diff om det verkligen behövs för på Gelleråsen hade jag inga jätteproblem utan det vara bara i Eijes som det svajjade lite om man gick på gasen för tidigt

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Diff är för mesar

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 CS -93 **Såld**
<<   1, 2, 3, 4   >>
6 besök senaste veckan (26893 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande