Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 968 CS -93 **Såld** | << 1, 2, 3, 4 >> 6 besök senaste veckan (26893 totalt) |
Tackar Eddie Har sett att du jobbar på som en tok med din bil med,, blir kul att se resultatet på Knutan _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||||
Tjena Andreas! Jag kan inte justera ner den mer för då släpper fjädrarna men man kanske skulle montera såna där hjälpfjädrar som "Tipsaren" skrev i "skruva banåkabil" men jag har skickat ett mail till Leda så får vi se vad dom säger imorgon för dom brukar vara snabba på att svara. Jag skulle vilja ha ner bilen minst 5 cm till. Jag försökte se vad det var som Jonas hade modifierat men hittade inget men jag kommer troligen att bli tvungen att plocka isär allt så då ser jag nog bättre och det blir nog någon gång under veckan. Ja mattor är fint,, väger inte mycket för det finns ingen ljudissolering bakom //Magnus _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||||
Hallå magnus
Det ser ut att det blivit några timmar i garaget i vinter den blir kanon läcker ang inställningar hjul ring anders levin på 0227-12200 han är billig samt mycket kunnig på det mesta inom porsche han fixade min gamla 993a samt min nya gt3a ser fram i mot träffen på mantorp _________________ ANDERS CALMEGÅRD |
||||
Med så hårda fjädrar så blir det väl alltid så på en standardbil att utfjädringslängden blir för kort. Inte så kul att Leda inte hade med hjälpfjädrar i paketet. En annan, inte lika bra och inte lika snygg och ev inte lika SBP-kompatibel läsning är som jag gjort, kolla en en dom sista inläggen min biltråd, knappennnedan _________________ Pär Hylander |
||||
Tackar! Ja hade Levin racing inte varit så långt från Göteborg så hade det varit ett kanon alternativ. _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||||
Jag har mailat Leda så får vi se vad dom säger annars får jag väl köpa några hjälpfjädrar av Forza eller något.. Vad tror du om att fästa bältet i den snda strävan Pär? Man ser att det varit bälte fäst i den tidigare. Magnus _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||||
OJ oj det har varit mycket tid i Garaget denna vecka men idag har jag ställt på bilen och varit ute och kört en sväng och imorgon blir det licens kurs på Gelleråsen
I veckan har jag fixat till hjälpfjädrar till dämparna så nu är den lite lägre och sen har jag bytt olja och filter samt även bytt bromsvätska så nu är det blått i ledningarna 6-punkts bältena monterade Ny ratt Jag väntar lite med att sätta i Promax chipet så jag ser om jag kan känna någon skillnad _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||||
Idag har jag 1 års jubilum sen jag första gången körde på bana och jag sitter visst fast i träsket hehe.
I lördags körde jag med PCS Racing för första gången och jag kände mig lite rädd för att jag skulle köra hejdlöst mycket långsammare än alla andra men det gick mycket bra tycker jag och med 2½ timmas tid på banan kände jag att man började kunna banan riktigt hyfsat. Jag körde med transponder men tidtagningen funkade visst bara på mig under den sista stinten och min bästa tid blev 1.37.310 och det känner jag mig mycket nöjd med. Bilen funkar fantastiskt bra och man kan verkligen pressa bilen utan att det känns okontrollerat och med dom nya Leda dämparna och det känns inte som att man eldar upp vänster fram däck hela tiden,, istället spinner innerhjulet som tusan i många svängar så man sliter insidan på däcken istället. Bak har jag -2,7 grader camber och det känns som om man minskar det så får man nog mer däck i marken och mitt slita på innsidan kan försvinna,,, har jag fel här? _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||||
Tackar Björn :-) Nästa gång på bana blir på Knutan men jag börjar tvivla på att jag orkar köra både lördag och söndag för jag var verkligen inte på topp igår men jag prioriterar helt klart att köra med PCS Racing för jag tycker att det gav mer. Vad kör du för Camber och Toe bak? _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||||
Hallå.
Grattis till tiden, kul att det blev bra med dom nya dämparna.. Själv hade jag inte möjlighet att vara med! Tillbringade söndagen i Tranås, med att polera och tvätta bilen. Väntar på nya däck, och dämpare, så är jag nog med i matchen igen.. Är så jädra sugen på att köra... Passerade banan vid halv4-tiden, så jag stannade och pratade med Tosse aka Björn, men jag såg inga andra kändisar! Hur löste du fjäderproblematiken? Funka det bra med dom hårda fjädrarna? Hur beter den sig på "vanlig" väg, kontra hur mycket den kränger på banan?? Mera info... _________________ Klubbräser: Porsche 951-86 Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v |
||||
Tjena!
Trist att du inte kunde vara med och köra men det kommer fler tillfällen :-) Jag tycker att det funkade mycket bra med dom nya dämparna för det kändes som man hade ett helt annat grepp än tidigare, på motorväg är det inga problem men statstrafik är inget roligt för det låter som tusan men det beror nog delvis på Camberplatsen för dom gamla stötdämparfästena är ju lite gummidämpade. Tror egentligen inte att camberplatsen behövs. Man kan nog ha ännu hårdare fjädrar fram för det har ju Bernås och Andreas I Kolla in denna länk, det är i ingången till Parisen http://www.dykaren.se/gallery/mantorp2005/42_G Jag åkte hem lite tidigare för jag lyckades elda upp mina bromsbelägg plus att jag var trött efter lördagen _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||||
Insnöad på hjulvinklar, krängning m.m. så satt jag och letade efter hjullyft, någon konstig vinkel eller liknande utan att finna vad det var som var kul med bilden. Sedan såg jag det... Ett mycket tydligt bevis på att porschar trivs bäst på bana! |
||||
Nu är det snart bandax igen och bilen står nyputsad och fin i garaget och väntar på att få åka iväg
Gjort sen sist. Nya bromsbelägg fram och bak och jag passade även på att byta bakskivorna för det var en spricka i den ena skivan,, skumt detta med bakbeläggen jag har nog kört 15 banmöten med dom beläggen och dom satt på när jag köpte bilen och det var orginalbelägg. Hjulvinklarna är tillfixade av Sandén ,, klåparen som gjorde det förra gången hade nog inte alla hästar hemma för jag hade -3,5 grader på ena hjulet och 3,2 på andra men nu har jag -2,5 fram och -2 bak och det är nog lite skonsammare mot innersidorna på bakhjulen. Fick äntligen i chipet som jag köpte för ett tag sen och bilen känns piggare framför allt ovan 4000 Rpm,, så 15 hästar till i stallet för 99£. I veckan skall mina ny/gamla fälgar få nya Bridgestone RE540. Nästa projekt blir lite hårdare och kortare fjädrar fram. I helgen testade jag att köra slalom för första gången och det var ju en upplevelse i hällregn och R-däck som sjunger på sista versen och det blev tyvärr bara två tävlingsåk men jag förbättrade min tid i andra åket med 10 sekunder och det fanns massor med att ta in.. Till råga på eländet så blev jag mobbad för att min bil hade kvar racedammet från Mantorp sist så nu är den nytvättad och fin igen,, man kanske skulle ha svart bil nästa gång..Nä over and out Magnus _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||||
Idag har jag varit iväg med bilen på besiktning och det var första gången som jag besiktade denna och man var ju lite nervös för verkstadsnotorna kan ju springa iväg ganska kraftigt men bilen gick igenom utan anmärkning Det enda han sa var att det var fräckt mönster i på mina RE540
Jag hade monterat halvburen också och den sa han inget om och jag vågade inte fråga Förra banmötet på Knutstorp började med att jag inte hittade banan men efter en stund hittade jag men inte förrän mitt sista pass under lördagen började det kännas som att jag hade koll på spåret så ender lördagen gick det klart mycket snabbare samt att det var lite kallare i luften. Så nu i helgen blir det Kinnekulle så håll i hatten för har SBP sagt att bilen är OK så är det väl bara att tuta och köra _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||||
Grattis till besiktningsresultatet! Själv har jag aldrig haft någon bil som rullat rakt igenom... Då ses vi på kullen om några timmar! |
||||
Då har man varit på Gelleråsen igen och jag gillar verkligen banan och det blir bara roligare ju mer man kör, på lördagen var det PCSR och på söndagen PCS.
Under lördagen var det lite växlande väder med lite regn och på en av stintarna regnade det endast nere i Trösen så det blev ju intressanta nerbromsningar där men sista stinten var det helt torrt och det var nog mitt snabbaste pass under dagen. Under söndagen hade vi strålande sol hela dagen och det kändes som att det gick lite fortare men det är bara en känsla för jag har för man får inte ta tid med PCS och det blev bara 3 stints under söndagen för jag var för trött för en fjärde. Börjar även få koll på däckstryck i mina RE540 och 2.1-2.2 varmt är bra och det blir 1.7 kallt. Nu är frambeläggen slut igen så nu blir det nya skivor och oranga Pagid så får vi se hur det håller och när jag är inne på nya prylar så har jag beställt fästen att sätta kylslang till framskivorna så nu skall jag bara få tag på ett par scoop _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||||
Plåtgrejjerna köpte jag på Ebay men har inte fått dom än.
Jag tänkte ta bort dimljusen och ersätta dom med kyl scoop från http://www.gt-racing.com/ men detta är ett projekt för vintern. Sen funderar jag på det här med diff om det verkligen behövs för på Gelleråsen hade jag inga jätteproblem utan det vara bara i Eijes som det svajjade lite om man gick på gasen för tidigt _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 968 CS -93 **Såld** | << 1, 2, 3, 4 >> 6 besök senaste veckan (26893 totalt) |