Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Hjälp mig! Spårval & Körteknik?
Kinnekulle - spårval klara och utlagda med texter!
<<   1, 2, 3   >>
7 besök senaste veckan (10065 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Tror ni texterna funkar både för lite halvnewbies och folk som kört lite mer? Svårt att skriva för alla... Sen Knutstorp har jag bara kört fyra fem varv på så det blev lite torftigare text. Men vad tror ni?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



johann skrev:
AL skrev:
Inte samma växel på hela baksidan på kullen Johann?!

ok, med en racebil som har tät låda och smalt register växlas det ju en del. Men med en motor som din trodde jag att det var 3:an hela vägen...men där ser man hur fel man kan ha.


Det axar lite bättre för mig med 350 hk på hjulen med trots hög vikt.
Med mer övning borde jag definitvt kunna komma under 1.03 med min bil, nu är det jag som sätter begräsningen.


Menar du ner för backen? Då är jag med! Klart den accar bra!
Jag menade nog mer efter Molinknäppen. Där borde nästan alla bilar gå tillräkligt fort för att åka på 3:an sammtidigt som de inte har chassi för att varva ut den pinnen och behöva byta till 4:an... På en std.bil alltså. race är en annan sak, även om jag är ganska duktig på att blanda äpplen och bananer ibland...

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



"Tittar bra ut!" thumbs up

Gillar omdöpningen av kurvorna...hahaha tur man sluppit döpa ngn av dem, men det har varit nära Under bron...

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



AL skrev:
johann skrev:
AL skrev:
Inte samma växel på hela baksidan på kullen Johann?!

ok, med en racebil som har tät låda och smalt register växlas det ju en del. Men med en motor som din trodde jag att det var 3:an hela vägen...men där ser man hur fel man kan ha.


Det axar lite bättre för mig med 350 hk på hjulen med trots hög vikt.
Med mer övning borde jag definitvt kunna komma under 1.03 med min bil, nu är det jag som sätter begräsningen.


Menar du ner för backen? Då är jag med! Klart den accar bra!
Jag menade nog mer efter Molinknäppen. Där borde nästan alla bilar gå tillräkligt fort för att åka på 3:an sammtidigt som de inte har chassi för att varva ut den pinnen och behöva byta till 4:an... På en std.bil alltså. race är en annan sak, även om jag är ganska duktig på att blanda äpplen och bananer ibland...


Efter Mohlinknäppen så är det 3:an som gäller men med fritt spår så går 4:an i på väg upp dit eller så ligger den redan i. Oavsett så skall 3:an i efter "hoppet" så man får ngn fart ut ur svängen.
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



johann skrev:
AL skrev:
johann skrev:
AL skrev:
Inte samma växel på hela baksidan på kullen Johann?!

ok, med en racebil som har tät låda och smalt register växlas det ju en del. Men med en motor som din trodde jag att det var 3:an hela vägen...men där ser man hur fel man kan ha.


Det axar lite bättre för mig med 350 hk på hjulen med trots hög vikt.
Med mer övning borde jag definitvt kunna komma under 1.03 med min bil, nu är det jag som sätter begräsningen.


Menar du ner för backen? Då är jag med! Klart den accar bra!
Jag menade nog mer efter Molinknäppen. Där borde nästan alla bilar gå tillräkligt fort för att åka på 3:an sammtidigt som de inte har chassi för att varva ut den pinnen och behöva byta till 4:an... På en std.bil alltså. race är en annan sak, även om jag är ganska duktig på att blanda äpplen och bananer ibland...


Efter Mohlinknäppen så är det 3:an som gäller men med fritt spår så går 4:an i på väg upp dit eller så ligger den redan i. Oavsett så skall 3:an i efter "hoppet" så man får ngn fart ut ur svängen.


Men då var det ju som jag tänkte då! thumbs up *svär över hur enkelt det är att missuppfatta situationer på internet trots en massa smileis* Mer leende gubbar!!! NU!

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Ja plus nu är det bara o nämna en siffra så vet alla exakt var man menar.... hoppeligen

_________________
Magnus Thomé
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



AL skrev:

Men då var det ju som jag tänkte då! thumbs up *svär över hur enkelt det är att missuppfatta situationer på internet trots en massa smileis* Mer leende gubbar!!! NU!


Sånt här skämtar man inte om!



Vad jag menade var att det är svårt att vänsterbromsa när man samtidigt skall växlar ner.
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



johann skrev:
AL skrev:

Men då var det ju som jag tänkte då! thumbs up *svär över hur enkelt det är att missuppfatta situationer på internet trots en massa smileis* Mer leende gubbar!!! NU!


Sånt här skämtar man inte om!



Vad jag menade var att det är svårt att vänsterbromsa när man samtidigt skall växlar ner.


FLÅT! *letar efter skämssmilie*

Ja just det. det var ju växlingen vi var på! Så sant så!

Mitt tips är: Ta i lite mer på spaken, den slinker nog i utan koppling!!! thumbs up :woot:

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Magnus Thomé skrev:
johann skrev:
Jag alternera mellan att växla ner där och ligga kvar på fyran oavsett, så är det fyran som ligger i över krönet och då måste trean i för att har fart ut ur svängen.

BTW, är det bara jag som som har problem att se nederdelen av den bilden?

Kan du inte scrolla med den vanliga scrollbaren till höger??


Bara om jag gör fönstret mindre än vad det är default, annars hamnar nederdelen utanför skärmen.
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Magnus Thomé skrev:
Ja plus nu är det bara o nämna en siffra så vet alla exakt var man menar.... hoppeligen


Siffrorna är tokbra! Nu ska vi bara använda dom oxå...

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



AL skrev:

Ja just det. det var ju växlingen vi var på! Så sant så!

Mitt tips är: Ta i lite mer på spaken, den slinker nog i utan koppling!!! thumbs up :woot:


Törs man det!

Jag provar om du reparerar vid behov, deal?

Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
johann skrev:
Magnus Thomé skrev:
johann skrev:
Jag alternera mellan att växla ner där och ligga kvar på fyran oavsett, så är det fyran som ligger i över krönet och då måste trean i för att har fart ut ur svängen.

BTW, är det bara jag som som har problem att se nederdelen av den bilden?

Kan du inte scrolla med den vanliga scrollbaren till höger??


Bara om jag gör fönstret mindre än vad det är default, annars hamnar nederdelen utanför skärmen.
Ah! Kör du 1024x768 antar jag? Jag måste nog minska den där lite helt klart...

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Prova nu Johan!

_________________
Magnus Thomé
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



johann skrev:
AL skrev:

Ja just det. det var ju växlingen vi var på! Så sant så!

Mitt tips är: Ta i lite mer på spaken, den slinker nog i utan koppling!!! thumbs up :woot:


Törs man det!

Jag provar om du reparerar vid behov, deal?



Under ett kortrace på en banbil hade jag nog gjort det om det var absolut tvunget...tror jag. Fast synkringarna lär har en del att invända i sammanhanget. är det ju.

"Laga låda...Nu hörs du väldigt dåligt...Hallo...ahhhh...Bingo!"

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Magnus Thomé skrev:
Ah! Kör du 1024x768 antar jag? Jag måste nog minska den där lite helt klart...


Nästan 1280x768. Ett alternativ är ju att göra fönstret (och texten) bredare. Texten gör du lätt bredare genom att flytta upp länkarna till höger (Nästa banparti & Stäng fönster). Sen behövs ju inte "Stäng fönster egentligen. Och ja, jag läste UI-design.
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Magnus Thomé skrev:
Prova nu Johan!


Funka, ä stabilt.

Danke schön!
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



AL skrev:

Under ett kortrace på en banbil hade jag nog gjort det om det var absolut tvunget...tror jag. Fast synkringarna lär har en del att invända i sammanhanget. är det ju.

"Laga låda...Nu hörs du väldigt dåligt...Hallo...ahhhh...Bingo!"


Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Det befarades att S60 Challengebilarna skulle äta lådor då man trodde många skulle vänsterbromsa "in" bilarna i böjjarna för att få med baken runt...samtidigt som de växlade ner.
Men det verkar som om så icke blev fallet.

Fast idag läste jag att Volvo har gått ut med ett erbjudande om dogboxar i S60 C, på teamens förfrågan(?). Så helt hundra har det nog inte varit med lådorna iaf.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
johann skrev:
Magnus Thomé skrev:
Ah! Kör du 1024x768 antar jag? Jag måste nog minska den där lite helt klart...


Nästan 1280x768. Ett alternativ är ju att göra fönstret (och texten) bredare. Texten gör du lätt bredare genom att flytta upp länkarna till höger (Nästa banparti & Stäng fönster). Sen behövs ju inte "Stäng fönster egentligen. Och ja, jag läste UI-design.


Eller så skriver jag inte så j**a mycket

_________________
Magnus Thomé
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Magnus Thomé skrev:
Eller så skriver jag inte så j**a mycket


Jo, kan inte vara för tydligt.
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Magnus Thomé skrev:
johann skrev:
Magnus Thomé skrev:
Ah! Kör du 1024x768 antar jag? Jag måste nog minska den där lite helt klart...


Nästan 1280x768. Ett alternativ är ju att göra fönstret (och texten) bredare. Texten gör du lätt bredare genom att flytta upp länkarna till höger (Nästa banparti & Stäng fönster). Sen behövs ju inte "Stäng fönster egentligen. Och ja, jag läste UI-design.


Eller så skriver jag inte så j**a mycket


Jo det tycker jag du ska! Iaf när det är så pass bra...
Hoppas nu alla nybörjjare, och gammlingar, förtsår vilken guldgruva du skapat här Magnus! Är kaxig nog att sträcka lite på mig då man bidragit med lite info...inbillar jag mig.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Hjälp mig! Spårval & Körteknik?
Kinnekulle - spårval klara och utlagda med texter!
<<   1, 2, 3   >>
7 besök senaste veckan (10065 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande