Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Rally och racingspel för PC???
2 besök senaste veckan (757 totalt)
combat
Göteborg/Partille
Här sen Nov 2003

Trådstartare

Colin McRae 2 har jag och med en del slit så gick det att bli världsmästare på alla nivåer. Förresten undrar jag då följande. När man blir världsmästare på högsta nivå och fyrverkeriet kör igång och fortsätter blir man lite fundersam. Ska fyrverkeriet fortgå i all oändlighet eller, man vill ju komma åt at kolla vad man uppnåt i någon resultatlista. Jag har bara lyckats stänga av fyrverkeiet genom att avsluta spelet i aktivitetshanteraren och sedan syns det ju inte nästa gång man startar spelet att man nåt den absoluta toppen.

Det var mest smådetaljer som störde mig med det spelet, motorvägsbreda grusvägar och att bilen tog tvärstopp mot småpinnar.

Vad vill ni rekomendera mig att slå till på härnäst. Min Force feedback a la Microsoft ligger under datorn och samlar damm, det trivs jag inte med!

Rally: Ska ju vara bra känsla i spelet och så verklighetstroget som möjligt, gärna många olika bilar att välja mellan.

Racing: Samma premisser som ovanstående, spelet bör vara lätt att ställa in. Ogillar att bilar snurrar runt bara jag tänker tanken på att sätta foten på gaspedalen.

oavsett kategori så är jag även intresserad av att prova köra mot andra på nätet, vilka spel kan uppfylla alla mina önskemål?

Blir ju inte ledsen om det i exempelvis rallyspelen råkar finnas med nå'n grupp B Mazda RX-7!

Tackar ödmjukast för seriösa förslag.

Lyckades för övrigt för bara en liten stund sedan att få demon av Colin McRae 5 att hitta min kära skakeratt, var dock initialt dålig körkänsla. Ska sitta och justera ett par timmar nu för och se om femman kan matcha känslan i tvåan.

Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator

Rally: då är det Richard Burns Rally som gäller! Mycket realistiskt och bra.

Racing: Skaffa F1Challenge (ett formel1-spel) och gå sen in under ETCC i vårt kära forum och ladda ner en mod som heter ETCC. Den läggs på F1-spelet. Det är Seat, Volvo, BMW, Audi, Alfor som du kör med. Lätt att installera och bilarna är hyffsat lätta att köra med faktiskt. Sen så kan du köra Nordschleife också med dessa bilar!!!

Någon Mazda RX-7 har jag tyvärr inte sett i någon modd... Det närmasta man kan komma Japs-bilar är en mod som heter JGTC där du kör Skylane, NSX, Supran, McLaren på Japanska banor!

Team Swedish Racing Mates
Citera
combat
Göteborg/Partille
Här sen Nov 2003

Trådstartare
Tackar för det snabba svaret.
F1Challenge och modd låter ju intressant. Få se om jag kan hitta nämnda spel till överkomligt pris.

Citera
Johan Meissner
Stockholm
Här sen Jan 2004

2 besök senaste veckan (757 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande