| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Officiella GTR Demot
|
928 besök totalt |
|
Officiella GTR Demot
Nu är det äntligen ute, officiella hemsidan verkar vara så nedbelastad för tillfället så att den inte funkar. Men fragzone hostar den på sin ftp: http://www.fz.se/filarkiv/?file=spel Nu ska jag in och pressa.
_________________ 200sx S13 '93 OGS #202 - Jonas200sx |
||
|
Det är rätt stor skillnad i körkänslan också. Jag vet iofs inte om det beror på att man kör semi-pro men den känns numera rätt mycket mer förlåtande. Man kan reda upp situationer mycket mera än i press_demot. Dessutom känns det som man kan gå på gasen tidigare ur kurvorna osv.
Men allt detta kan ju bero på att det inte är "simulation" läge, det vet jag inte. _________________ 200sx S13 '93 OGS #202 - Jonas200sx |
||
|
Slängde upp en mirror om nån har svårt att få tag i det:
ftp://balin.alibaba.se/GTR_DEMo.exe Kanske inte så nödvändigt iofs, fick rätt fin fart mot FZ. |
||
Uhm, det låter som en rätt skum kommenterar från en som är involverad. Skulle inte det betyda att deras sim-läge är misslyckat?
|
||
|
Har nog mycket att göra med att när man kör bilen i verkligheten så får man så mycket mer input från bilen än man kan få på datorn. Sim läget är garanterat mest realistiskt om man jämför rent fyskiskt. På vårat 8h lan tex körde vi med ABS low. Detta för att datorn inte ger feedback på bromsgreppet som man får i verkligheten. Alltså det är svårare att bromsa med bra känsla i simläget på GTR än i verkligheten.
_________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
||
![]() |
Racingsimulatorer
Officiella GTR Demot
|
928 besök totalt |