Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Racetech DeDion-infästning och olika filosofiska inriktningar | << 1, 2, 3, 4, 5 5 besök senaste veckan (34040 totalt) |
Så är det.. det är därför jag fortsätter skriva och fråga och fundera trots att du och flera andra sagt "hur det är".. särskilt som ni inte säger samma sak. _________________ Arne Lindgren |
||
Eller.. eftersom jag inte hittar tillbaka till var jag läste det får jag lägga mig på rygg och gny och visa strupen.
och jag tänker inte ändra dumheterna i inlägget som börjar med "om rollaxis inte spelar nån roll .." sagt är sagt. _________________ Arne Lindgren |
||
Efter mycket fundering fram och tillbaka.. typ "Det finns triangelstag som sittar med en uniball i bakaxelklumpen, kan man vända på det och ha ledlagret i karossen i stället?" och "kommer den punkten att vara rollcentrum oavsett om den sitter i karossen eller på bakaxeln?" och "Måste jag i så fall sätta karossfästen i en brygga under kardanen" så blir det Satchell i stället..
Tack för alla kommentarer och styrningar-mot-rätt-väg.. Nu ska jag räkna längder och vinklar. _________________ Arne Lindgren |
||
Skillnaden om du sätter ledlagret i karrosen eller bakaxen är samma sak som med watt-länk.
Sitter leden i bakaxen har vi konstant rc. Sitter leden i karrossen har vi kontant hävarm mellan CGH och rc. Jag skulle sätta leden i karrosen, men jag TROR inte det spelar så hiskligt stor roll på en banbil med täligen liten fjädringsväg. EDIT: se https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Johan Sjölinder |
||
Racetech DeDion-infästning och olika filosofiska inriktningar | << 1, 2, 3, 4, 5 5 besök senaste veckan (34040 totalt) |