Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-10-13 Gelleråsen (3 timmars långlopp i Neon-bilar mm)
1724 besök totalt
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Igår kördes Race of the Year, dvs. 3-timmars långlopp i Chrysler Neon-bilarna

Team oki vann, följt av mina polare i Team Böse (inspirerat av RUF-besöket) med Team Karlskoga på 3:e plats. Endast 32 sekunder skiljde 1:an mot 2:an på 3 timmar så det var lite spännande på slutet.
Team Böse var nära soppatorsk på slutet, med en gurglande bil på slutet.

Tiderna låg kring 1.28-1.31 generellt. Bästa tid tror jag blev 1.26.6. Det var rätt kallt i backen...i somras körde de flesta 1.26-tider, iofs inte långlopp.

Sedan körde vi fri körning i egna bilar. Videokamera monterades i Rs6:an som följde en E55 AMG som gjorde sitt bästa för att drifta slut vinterdäcken. En 996 Turbo var med och lekte också.
Knappast några rekordtider sattes, men åhhh så kul det var. Själv stod jag bakom kameran och ser fram emot att ladda ner bilderna och sätta ihop en "intressant och annorlunda" banvideo.

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2740



Tack Tony Ring och alla andra för race of the year!

Har kört Neon en gång tidigare i sommar dock sprintlopp. Då behöver man ju bara tänka på att åka fort .(får man skryta lite och nämna att jag vann båda heaten då) Som Erik säger så körde jag då på 1,26. Då körde vi endast 2 heat a 5 varv och man är ju själv mot alla andra.

Långlopp var ju lite anorlunnda fick man fort erfara, det är ju en jäkla massa att tänka på som man inte riktigt tänkt på innan man kört något liknande. För mycket för att nämnas men ni som kört vet, ni som inte har provat gör det. Det var vekligen en spännande och rolig team uppgift som kräver en hel del skicklighet samt lite tur. Vi kom på andra plats vilket var kul. Kompisen blev biten på riktigt han ska nu till helgen köra Porche i SLC. Lycka till Micke!

Efter en lång dag fick vi jag och mina vänner(E55, Porsche Turbo) banan för oss själva. Ett sådant tillfälle har man ju inte var dag. Så det blev som Erik sa bara lite sladdande och filmning. Tro det eller ej men efter en hel dag som detta med tränning på förmiddag och 3timmars senare så var jag i vart fall inte på något sätt sugen att köra gunghästen(känndes verkligen så efter detta) i idealspår och sätta tid Trodde inte jag skulle känna så men helt slut var man iallafal. Nåja att agera kamera bil på egen bana var ju kul det med. Vad gör man inte för detta kuliga forum

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
RS6 skrev:
bara lite sladdande







Mer bilder:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=172771#172771

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Eftersnack
2004-10-13 Gelleråsen (3 timmars långlopp i Neon-bilar mm)
1724 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande