Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1607 besök totalt |
Ska det verkligen strömma olja från växellådan ??
![]() ![]() ![]() ![]() Antar att det inte ska det, så gör det i alla fall från min 325:a har jag idag konstaterat, har inte märkt av det så mycket tidigare då oljan rinner ner och förbränns på avgassystemet, men idag på besiktningen så jag hur det droppade från lådan. Är ju inte så bevandrad på området men misstänker att det är packboxen, kan detta gå att åtgärda eller är det ny låda som gäller, kan tillägga att jag har relativt höga missljud ( vinanden ) på alla växlar utom 4:an ! _________________ / Martin Spetz Racern: |
||||||
Jupp, jag skulle gissa ngt sådant efter en provtur. Här skulle det stått ngt halvspydigt om vilken bil du skulle köp istället men jag låter bli då jag lovat att bli snäll... ![]() ![]() |
||||||
viner på alla utom 4:an är avslöjande.
förmodligen går 4:an rakt igneom lådan.. därav tjuter det inte på 4:an.. bruknar tystna något med nya olja. annars är det manligt med lådor som tjuter och racklar, alla min åkisbilar brukar låta så.. _________________ // Ludde R Ludde Rosten. Hellre Nürburgring än vigselring |
||||||
1:1 på 4:an och jag nämnde ngt om det vid provkörningen, men då vart den tyst på ngn mer växel så jag fick inte ihop det riktigt då... ![]() Men det är antagligen som du säger. ![]() |
||||||
Du ska vara snäll Andreas..... ![]() Nu blir det ju ännu mera jobb för dig..... ![]() Kanske vore det idé att byta växellåda, bensintank och diffklumpen vid ett och samma tillfälle för att slå några flugor i en smäll så at säga ( trots att bensinläckaget och oljeläckaget skulle vara åtgärdat efter bilens vistelse hos du vet vem, så droppar det fortfarande olja och bensin, och räkningen blev HÖG, kul... ) Hur ska man lyckas hitta en riktigt fräsch växellåda då, man vill ju inte montera en halvkass !? _________________ / Martin Spetz Racern: |
||||||
Inte kul detdär...
![]() Tja... Plockar du en från en nya E36 så lär den iaf inte vara sämre, plus att du då har 1:1 på femman och inte behöver trixa med utväxlingen då du ska byta till en diffad axel. Går inte lika snabbt men accar betydligt bättre. Billigt trim mao. ![]() Lådor är jättekul att byta... ![]() |
||||||
Man köper en, tar isär den, tittar och pillrar på grejorna. Sen tvättar man allt noga och sätter ihop med lite nya packnignar, packboxar och ny olja! Så har man en låda som man vet i vilket skick den är. |
||||||
Glömde jag nämna att jag inte arbetar som mekaniker...... ![]() _________________ / Martin Spetz Racern: |
||||||
ok! ![]() Det gör inte jag heller... Iof har jag en utbildning, men det mesta är självlärt eller lärt av andra. Men jag förstår vad du menar! Kanske har du nån snäll polare som gärna ställer upp? Att ta isär och sätta ihop en växellåda är ganska enkelt, kan tom vara roligt ibland ![]() Det som kan kännas jobbigt är att ta lös den från bilen och montera dit den igen... |
||||||
Bestämmer du dig för att byta tank så mitt råd att köpa en BMW originaltank. Jag har köpt en Klokkerholm-kopia till just en 325:a en gång. Den var inte till belåtenhet. Det köpet hävdes. Jag hoppas (och vill tro) att Klokkerholm har åtgärdat alla brister numera. _________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1607 besök totalt |