| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
GTR demo och grafikkort?
|
2423 besök totalt |
|
GTR demo och grafikkort?
Är dags och skaffa nytt grafikkort eftersom det var 4 år sedan sist.
Tänkte höra med er som testat GTR demot vilken fps ni får, finns det någon som kör med Geforce 6800? Har bokat mig på ett vanligt Geforce 6800 men funderar nästan på att ändra till ett 6800GT så skriv gärna vad ni har och hur pass bra eller dåligt det flyter. /Andreas |
||||
|
Jag har ett GeForce 6800 GTo (GTo är enbart för Dell men är nästan samma som GT fast något snabbare).
och jag kör med allt på max och de flyter på riktigt bra trots fullt fällt, vad jag har för FPS vet jag dock inte. _________________ Johan Meissner |
||||
|
Re: GTR
Mycket enkelt att ta reda på, du trycker bara CTRL+F under spelets gång. KLART
_________________ mvh Viktor Pousette |
||||
|
Re: GTR
Hallå Stig! Du får upp 2 siffror uppe i högra hörnet av skrämen som visar hur många FPS du har, alltså fps för stunden, ingen uträkning av medel FPS eller nåt sånt. _________________ mvh Viktor Pousette |
||||
|
Jag hade tydligen 120 fps när de var lungt med bilar, när man såg alla sjönk de rätt kraftigt till ca 50...
Får nog skruva ner effekterna när de väl ska racas online sen, så man inte förlorar nåt på det... Men nu när man kör själv är de ju inga problem, inget man märker av... _________________ Johan Meissner |
||||
|
Tack för det Johan, vilken upplösning kör du med och är det 16 eller 32 bitars färger?
/Andreas |
||||
Ja de där är inte dumt, en annan sitter med ca 20-40fps
Tror inte jag har en sån jätte dålig dator, iaf inte på papperet, har en p4 2.4ghz, radeon 9800 pro 128 mb och 512DDR minne. Jag vet faktiskt inte vad de är som gör den dåliga FPS, har iofs en rätt så förkyld hårdisk som laddar i stort sett hela tiden, får hoppas att de bara är den som krånglar och inte nåt annat. _________________ mvh Viktor Pousette |
||||
|
Viktor, jag tror faktiskt det är ditt grafikkort som bär en del av skulden.
Tittar man på tester så får ett Geforce 6800 GT ofta dubbelt så hög FPS än ett 9800Pro i dom flesta spel. |
||||
|
Ändrade min beställning idag till ett 6800GT, känns som det kommer att hänga med längre med tanke på extra minnet.
|
||||
|
GTR
Hallooo Kavic ! Asså jag har inte varit igång med F1C o moddar sedan vi körde den förra serien,he he det har varit en del rally på senaste tiden, o så har jag byggt om datorn nu i sommar så för tillfället så är det inga banrejs spel i den,men det ska jag råda bot på nu snart för det kommer väl dras igång en del banrejs- lan i vinter hoppas jag. Vi hörs
Mvh//Stig _________________ Stig Fasth Stig RC Skara |
||||
|
Japp Stig jag hoppas att vi kan köra både rally o bana,När j ag började att köra bilspel så körde jag mest Rally nu är det mest bana,Jag var med när vi körde DDD,om du vet vad det var ??(den största rally serien jag vet)Där alla dom stora inom PC racing var med, När det gäller rally spel
_________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||||
Jag har inga som helst prestandaproblem med nästan exakt samma uppsättning (1gb ram istället för 512). Kör 1152/32bit och 2x eller 4x FSAA. Det går inte perfekt när man står alla 20 på gridden men absolut inga hack. Du kanske borde se över drivrutiner osv. _________________ 200sx S13 '93 OGS #202 - Jonas200sx |
||||
|
Satte in F1C i min dator idag o skulle prova o se vad jag får för fps i spelet.
Trycker o trycker på CTRL+F under rejset men inget händer, mycket märkligt
Har ett ATI Radeon 9600Pro men det har väl inte något med olika grafikkort att göra eller ?
_________________ Stig Fasth Stig RC Skara |
||||
![]() |
Racingsimulatorer
GTR demo och grafikkort?
|
2423 besök totalt |