Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Alfa Romeo 1750 GTV TURBO - SÅLD | << 1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 40, 41, 42 >> 52 besök idag (149133 totalt) |
Va nu snälla mot kraniel... Han jobbade på så bra sist att jag nästan fick dåligt samvete för att ha mobbat honom tidigare...
Nu ska vi istället övertala honom om att övervinna sin manliga stolthet och köpa en liten billig bruksbil så han har råda att köpa en ordentlig drivlina till alfan... _________________ Mattias Meldert |
||||||
Jaja, vad är väl en motor i Alfan? Den kan ju vara tråkig och trist och långtråkig och... alldeles underbar! Fast RHK lär det inte bli, även om det också hade varit kul. Att bygga om till någonting som kan påminna om originalskick lär bli svårt. Och tänk bara så mobbad jag skulle bli för min svårt blingiga kameleontlack!
Men visst, en motor hade också smakat fint. Fast jag har faktiskt en giltig anledning till att inte skruva på motorn, för närvarande väntar jag på reservdelar från Italien.
[drägelsmiley] Undrar om man kan få den med dragkrok? Vänta nu, det där är ju nya V8:an! Åååååååh jag är SÅ svag för den. |
||||||
Enligt annan tråd så var det ju inte bilen som var på gång med lättning? |
||||||
Aston brukar inte ha problem med att tillgodose kundens önskemål. Klart de fixar en dragkrok! Ska du inte be dem bygga en "Shooting brake" när du ändå är igång! För att skryta lite kan jag berätta att vi har två stycken av V8 modellen här på jobbet just nu för att utföra lite prov på. Fantastiskt trevliga bilar!! _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||||||
Ja, jag är våldsamt avundsjuk. Jag har ALDRIG kört en Aston. Hmm, måste nog se till att hamna i biltestarsvängen igen, bara för att få lov att lära känna en av dessa sköna damer. Shooting Brake... fast jag skulle nöja med med en vanlig proletär V8 till frugan och en lite mer lastvänlig Rapide till mig själv och R-däcken. |
||||||
Blev kvällsmek idag, när hustrun var på dammiddag. Det var trängre än vanligt i garaget, med en stor Opel på lyften.
Nåväl, arbetet med att skruva ihop inredningen fortsatte. Med distanser för bågens bakåtsträvor och bältesinfärningarna ska det inte vara några problem längre med att bältena går emot bågen. Stolarna är på plats också och nu tror jag inte jag ska behöva skruva isär den biten av bilen igen i alla fall. Nästa steg är att lyfta ur motorn - har väl inte riktigt bestämt mig ännu för att göra det, men jag är inte så sugen på att riskera ett generalhaveri. Sedan vore det trevligt med en osvetsad diff också. |
||||||
Nu undrar vän av ordning om det händer något i garaget. Snart är det vår och sen händer allt på en enda gång. Hur går det? Synd att du bor så lång borta från ära och redlighet. Annars hade jag handgripligen hjälpt dig. /P _________________ Peter Mårup Camaro 69 - LS1 |
||||||
Händer något? Jo, det händer en del, till exempel att jag inte får reservdelar. I december beställde jag packningar och annat som behövs för att skruva ihop motorn, som Rosso sedan lyckades skicka till någon adress i Skåne! Det är väl nu en månad sedan och så sent som i onsdags blev jag lovad att få grejerna nästa vecka. Så jag sitter fortfarande utan bitar att peta ihop motorn med och vilket år som helst nu kanske jag får de delar jag beställt.
Hursomhelst, jag har handlat på mig en Montrealbakaxel (samt växellåda och kardan), så jag kan köra osvetsat. |
||||||
Den där växellådan verkar minst sagt intressant.
Har din kärra samma hjulbas som en Montreal? i så fall är det bara att skruva på grejerna och se riktigt, riktigt glad ut. Njaääh... Du får nog såga och svetsa en del. Spaken lär hamna lite längre bak. (Inte så dumt) /P _________________ Peter Mårup Camaro 69 - LS1 |
||||||
Man får absolut inte skriva i dammet på en bil > Det borde vara höga straff på detta. Annars så skulle jag vilja säga att detta är en av mina drömbilar PELLE// _________________ Pär Hallenfors B230 FT TURBOnetics T61 BMW M3 Låda Volvo 1031 Axel V70 R Bromsar Sellholmsfjädrar Bilstein dämpare |
||||||
Skippade jobbet idag, skruvade ihop bilen istället.
Tillverkade ny vevhusventilation - här är flänsen som ska sitta i luftfiltret: Sen skruvade jag ihop motorn: och skruvade fast näsan, så den ser lite trevligare ut: oljestickan gick av när jag skulle kolla oljan. Någon som har en ny? Sedan försökte jag riva liv i bitarna. Motorn snurrar, men tänder inte. När jag konstaterad det, packade jag ihop och åkte hem. Men nu är det inte långt kvar! |
||||||
Helt rätt! Det skulle jag gärna gjort oxå men det får bli garaget i morgon i stället..
Kämpa på! _________________ Mats Forssén Mondial T |
||||||
Det här var otippat!!
Kul att det rör på sig Snart börjar det väl röra på sig bokstavligen talat också. |
||||||
|
||||||
Hoppas att det inte gör ngt att jag la ner 3min på din bil och startade den
Apropå det. Porslinsäkringar suger hästb****e. Dessutom stod det på ngt utrikiskt språk i locket Du har lite motorljud på ditt mobilsvar _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
|
||||||
Våra race- och banåkarbilar Alfa Romeo 1750 GTV TURBO - SÅLD | << 1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 40, 41, 42 >> 52 besök idag (149133 totalt) |