Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Rattköp
904 besök totalt
Cawwa
Göteborg
Här sen Jun 2004

Trådstartare
Rattköp

Jag skulle vara tacksam för ett gott råd till rattköp. Det verkar som om MOMo Racing inte håller särskilt länge annars skulle det vara ett givet köp. Detta skall vara en present till en nybörjare så det skall inte bli något riktigt proffsigt men gärna en ratt som håller längre än en månad.

Har ni några bra tips till en billig bra ratt? Force feed back är väl ett måste?

Rogge
STENUNGSUND
Här sen Jan 2004

Skulle tro att det är den ratten som gäller just nu - om man inte vill gå upp i pris.

Vad är det som går sönder?

Team Nordic Racing
Citera
Cawwa
Göteborg
Här sen Jun 2004

Trådstartare
Rogge skrev:
Skulle tro att det är den ratten som gäller just nu - om man inte vill gå upp i pris.

Vad är det som går sönder?

De jag känner får problem med pedalerna. Dom verkar omkallibrera sig själva efter ett tag, mitt i spelet!! Sedan verkar det som om det är samma problem med pottarna som i den röda vanliga Wingman FF. Dom slits helt enkelt ut väldigt fort.

Stig Fasth
Skara
Här sen Jan 2003

Ratt

Tjäna !
Körde ett par år med denna ratt, fungerar mycket bra om man inte ställer för höga krav.
http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/US/EN,CRID=13,CONTE . . . .

Cawwa
Göteborg
Här sen Jun 2004

Trådstartare
Re: Ratt

Stig Fasth skrev:
Tjäna !
Körde ett par år med denna ratt, fungerar mycket bra om man inte ställer för höga krav.
http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/US/EN,CRID=13,CONTE . . . .

Tackar för tipset. Det ser nästan ut som den gamla röda FF. Sånna slet jag ut på löpande band när jag började med racingspel ... den gillade jag inget vidare.
Det lutar åt att jag försöker få tag på en MS Sidewinder eller vad den nu heter. Annars får det nog bli Logitechs ratt för ps2, den funkar visst alldelels utmärkt i WinXP oxå.

Racingsimulatorer
Rattköp
904 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande