| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Hjälp med F1C...
|
1143 besök totalt |
|
Hjälp med F1C...
Hej på er! Nu behöver jag er hjälp! Jag har kört F1C med div moddar under lång tid. Det har fungerat riktigt bra trots min sunkiga burk! MEn nu är det något riktigt konstigt som har hänt. När jag kör igång F1C eller någon modd så går det så förtvivlat långtsamt! I början när man ser bilen snurra märks inget, det snurrar på bra. Alla menyer och så funkar perfekt... MEN... När jag går in på en bana (spelar ingen roll vilken) så går det tröööögt. Väl inne i "lobbyn" så att säga. Håller man tex markören över några av ikonerna nedtill så skall de ju "blinka" eller vad man kan säga. Det brukar ju blinka ganska snabbt, men nu går det väldigt långsamt. Om jag tex startar en session så hackar det något så fruktansvärt. Det ligger väl på 1-3 fps! Jag har provat att byta grafikkort men det hjälpte inte. Jag har provat att installera om F1C men det hjälpte inte. Jag har provat att ladda ner de senaste drivrutinerna men det hjälpte inte! observera att det är samma burk som jag i flera år kört F1C på utan problem! Vad göra??? _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Detta har börjat efter dom sista moddarna för mig med.Därför tog jag bort V8 + alla andra jag ej körde längre och trot eller ej så funkar det bättre för mig igen.Kan det ha något med att det blir FÖR många moddar i F1C???Nu har jag bara ETCC,SCC och PTC kvar för det är det enda jag kör.
|
||
|
Schumi har säkert rätt, men jag tycker det verkar konstigt.
Har 1 par installationer av F1C. 1 för ETCC och en för övriga, har inte haft dessa problem. Kör Sim med denna Spec. P4 2.8 Ghz Prescott GeForce 4400 Ti 128 mb 1024mb Minne Har du kört någor Spyware progg, jobbar hårddisken extra mycket osv. _________________ Roger Thellbro "JRT" Team Nordic Racing |
||
|
Bara en tanke från mig det jag skrev + att våran dator blev bättre med mindre moddar installerade.Har för närvarande bara:1.5GHz,512 ram,40 Gb hårddisk,GeForce 4200 TI så den är liiite klen tyvärr.
|
||
|
Re: Hjälp med F1C...
Jag har samma problem och jag har inte V8-modden
|
||
|
Jag löste det...SpyBot-Search&Destroy gjorde susen...Jag hade fått in massor med skit i datorn!
Jag kan rekommendera programmet starkt! Gratis är det tom... _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
Är detta något liknande Ad-aware? _________________ /Anton Lillsund |
||
Misstänkte det
_________________ Roger Thellbro "JRT" Team Nordic Racing |
||
Jo men dom tar lite olika saker. Jag kör med båda och har sällan problem. |
||
|
Jag har fortfarande problem med XLMS
. Konstigt, jag har testat alla bilar och jag har kommit fram till att det är dom mindre klasserna jag inte kan köra. Spelet laddar som det ska men sen börjar det slöa rejält!!! Så mycket att det inte går att köra
|
||
|
GT-klassen är väääldigt seeg! Jag kan fortfarande inte köra den klassen trots att det flyter på i de andra klasserna.
Går det segt för dig på LMP675-klassen också tex? Prova också att uppdatera till v0.6. Det är en liten fil på ca 700 kb... _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Jag har en PC på 1,4 GHz, Geforce3, 256 Mb i minne och jag har ungefär 20-40 fps. Värst är det i starten då det kan krypa ner till cirkus 15 fps. Då är det inte så kul. Men det brukar släppa då fältet dras ut.
Har man för sunkig burk så kan det vara svårt att köra online. Men ovanstående är nog minimum! Du kan ju också prova med att dra ner grafiken. Det brukar hjälpa. Nåt annat som brukar hjälpa är att inte köra i cockpit vyn. Den suger mer fps än tex huvvyn eller den utan nåt alls. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
![]() |
Racingsimulatorer
Hjälp med F1C...
|
1143 besök totalt |