Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1162 besök totalt |
Är whiteline nåt att ha?
Hej! Jag är ny här på rejsa.nu, men jag är inte helt bakom flötet när det gäller bilar. jag har en Toyota Celica GT4 -88 (ST165) och jag funderar på att skaffa lite bättre väghållning. har kollat runt lite och det är svårt att hitta produkter som passar. det jag överväger är KYB, Koni och whiteline. de förstnämda vet jag tillräckligt om, men whiteline vet jag lite om. gör dom bra saker? är det nåt att ha? jag har mailat lite med dem och fått rekomendationer om ett komplett kitt med diverse prylar: ![]() det blir i runda slängar 16 600 kr. är det prisvärt? jag tycker att det låter bra med tanke på att då ingår allt; kräng.hämmare, bussnisngar, fjädrar dämpare, mm som sagt: är det bra produkter? är det prisvärt? kan någon rekomendera liknande produkter i samma prisklass? _________________ Björn Forsberg |
H/duty, hmm bla bla undras vad som menas????
Efter min mening rätt flumigt. Vad har tex fjädrana för fjäderkonstan??? 1. Hur hårt är bilen fjädard i dag??? 2. Vad är problemet med bilen??? typ under/överstyrd??? _________________ Johan Sjölinder |
moms ja, det måste jag komma ihåg.
1. bilen är aldeles för mjukt fjädrad, har förmodligen att göra med att det är orginal(21 000 mil) som sitter där 2. problemen är att det kluckar från diverse bussningar och att den är alldeles för svampig i fjädringen. toyotas orginaldelar är det ju ingen ide att fundera på, det är ju billigare att specialbeställa från öhlin eller nåt > ![]() ![]() ![]() fjäderkonstanten är nog inte så svår att få tag i...det är nog barar maila och fråga. _________________ Björn Forsberg |
Hmm nu har jag ingen susing hur mycket du kan så ta inte vad jag skriven som en idiot förklaring bara.
Man bör veta hur hård bilen är fjädrad i tex Hz std för att ha något att utgå ifrån. Har man sen fjäderkonsterna std och det nya så får man rätt bra koll på fjädringen. Även förhållandet mellan fjäder och hjulkonstanten är bra att ha. Sen krängarna behövs det data på, ny och gamla. citat: 1. bilen är aldeles för mjukt fjädrad, har förmodligen att göra med att det är orginal(21 000 mil) som sitter där Mjuk är ett relativt begrepp ![]() _________________ Johan Sjölinder |
Whiteline är bra grejer, för att inte säga mycket bra grejer. JAg och flera med mig i 200-klubben åker med deras krängningshämmare. Mkt bra grejer mao! De är i samma liga som koni m fl iaf.
_________________ /Erik Petersson Cupra Leon ST VZ Extreme -25 |
Hade Whiteline prylar på min Impreza. Dom prylarna var från deras gamla "line-up" så ytskicktet på te x. krängarna höll inte ens en vinter. Krängarna o länkarna höll dock mycket bra kavlitet o passform i övrigt. Har läst en del om Whiteline o vad jag förstår så är dom riktigt seriösa o gör mycket tester mm.
_________________ Glenn Levisson - Långviken Nissan Skyline GT-R |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1162 besök totalt |