Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Sportcar Gt och ringen
2148 besök totalt
Karlsson
Vaggeryd
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1848


Trådstartare
Nu ett par månader efter alla andra tog jag hem ringen och de verkar ju stämma rätt ok iallafall. Höjderna är ju lite si och så.
Men kan någon ringenräv peka på de största felaktigheterna i layouten?
Finns kanske tidigare tråd men jag hittar ingen.

_________________
/Andreas Karlsson
Camaro V8TC
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Efter att ha kört 100varv på ringen med SCGT och sedan testat GPL så har jag inte ens brytt mig om att starta SCGT mer. Jag har också reflekterat i att höjdskillnaderna inte stämmer så bra. Det är mycket bättre i GPL. Det enda jag tycker är konstigt är att det känns som man åker neråt från kesselchen och framåt, går det inte uppåt rätt mycket där? Sen tycker jag Adenauer forst inte svänger lika mycket i GPL som i SCGT, där känns SCGT mer lik dagens sträckning. Men jag är ju ingen ringenräv så jag kan ha fel.

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
Karlsson
Vaggeryd
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1848


Trådstartare
Lotus Samuel skrev:
Efter att ha kört 100varv på ringen med SCGT och sedan testat GPL så har jag inte ens brytt mig om att starta SCGT mer. Jag har också reflekterat i att höjdskillnaderna inte stämmer så bra. Det är mycket bättre i GPL. Det enda jag tycker är konstigt är att det känns som man åker neråt från kesselchen och framåt, går det inte uppåt rätt mycket där? Sen tycker jag Adenauer forst inte svänger lika mycket i GPL som i SCGT, där känns SCGT mer lik dagens sträckning. Men jag är ju ingen ringenräv så jag kan ha fel.



hm hur har du tid att spela så mycket? Jag trodde bara du jobbade

_________________
/Andreas Karlsson
Camaro V8TC
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41542

Forumägare
Forumägare

SCGT-varianten av ringen är 100% baserad på GPL's variant. Sen har han uppdaterat på några ställen där den byggdes om i början av 70-talet. Dvs SCGT variant är den som är närmast verklighten. Ingen tvekan. Det är fortfarande en hel hög med saker som är fel dock... Sen suger ju bilarna med det är ju en annan femma.

Men en viktig sak är att ha rätt zoom! I GPL är default väldigt fel o gör att allt ser längre bort än vad det verkligen är. I SCGT är zoomläget ändrat i just ringens filer till ett mer korret värde. Zoomen gär ju även att backar kan uppfattas som olika branta...

Sen kan ju även spelen hantera upp o nerförsbackar helt olika (hur de ev. flyttar en teoretiskt horisontlinje på skärmen tex...) Hursomhelst, backar funkar dåligt på datorn.... Och på video.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Nürburgring
Sportcar Gt och ringen
2148 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande