Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
SMSC - Swedish Motor Sport Challenge
1546 besök totalt

SMSC
Vet vad det är och det är ett bra projekt som kommer bli bra för svensk motorsport
9%
 9%  [ 8 ]
Har hört eller sett något om det men vet inte riktigt vad det är _egentligen_
17%
 17%  [ 15 ]
Vet vad det är men är tveksam till om man med nuvarande upplägg kan åstakomma något positivt för svensk motorsport
20%
 20%  [ 18 ]
Aldrig hört talas om det
41%
 41%  [ 36 ]
Grundiden är superbra men genomförandet av den är inte bra!
11%
 11%  [ 10 ]
Annat, jag skriver en kommentar nedan
0%
 0%  [ 0 ]
Totalt antal röster : 87

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare

Swedish Motor Sport Challenge nämndes i en annan tråd. När jag såg websidan första gången (kan det varit ett år sen ungefär som den kom upp?) så hade jag inte svårt att förstå vad man ville men jag hade desto svårare att förstå vad och hur man skulle åstakomma något. Jag fattade inte riktigt helt enkelt.

http://www.smsc.se/

Sollentuna
Här sen Aug 2003

Är det bara jag som tycker att en sådan viktig satsning borde ha en sida som inte ser som f**. Man undrar hur det står till med resten.
Då är SLC Fredriks initiativ bättre 80.000kr till Alx Danielsson efter auktionen på SLCs prisutdelning.

Vagnhärad
Här sen Mar 2003

Håller med Han. Går man in på den sidan har man ju ingen aning om vad det handlar om. Låt säga att jag är en sponsor som vill gå in med pengar... Efter en titt på den sidan så skulle jag nog strunta i det..

Citera
Peter Gutniak
Stockholm
Här sen Mar 2003

Speciellt som de uppenbarligen saknar korrläsare... Vad i helsifyr är "aktivit"? (Förstasidan, mitten)

Visst, jag är kanske en språkfascist, men förutom det; Ska man locka till sig tunga sponsorer så bör man i sin marknadsföring göra klart ett antal saker:

1. Vad handlar det hela om
2. Vad vill upphovsmakarna att mitt bidrag ska vara
3. Vad får jag för det
4. På vilket sätt, rent konkret, gagnar det sporten, de utvalda etc.
5. Hur sker urvalet till detta "landslag"
6. Vad finns det för möjlighet att påverka urvalet
7. Kan urvalsprocessen anses vara förenlig med punkt 1 och är den objektiv

etc etc....

Sedan är det riktigt o-bra, på gränsen till skit-illa, att ha ett helt tomt forum på en sajt... Vad är det egentligen tänkt att man ska skriva där?

www.sticka.se
www.schwedenkreuz.net
Citera
Rickard Olsson
Trollhättan
Här sen Sep 2004

Får man lov att kalla sig landslag hur som helst? Det är väll bara högsta styrande organisationen innom en viss sport som får starta landslag?
och vad ska man med ett landslag till i en sport där man inte tävlar i landskamps form?

Jag tror att det skulle gagna sporten mer om man gav de pengar som man fick in till ett par väl valda tävlingsarragörer och ser till så att dem gör så att det blir billigare för gemenman att tävla. Det tror jag skulle va bra.

Vressel
Här sen Apr 2003

Rickard olsson skrev:
Jag tror att det skulle gagna sporten mer om man gav de pengar som man fick in till ett par väl valda tävlingsarragörer och ser till så att dem gör så att det blir billigare för gemenman att tävla. Det tror jag skulle va bra.

Yep! thumbs up
Det blir sällan ett effektivt maskineri om man bygger från toppen och uppåt.
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Rickard olsson skrev:
Får man lov att kalla sig landslag hur som helst? Det är väll bara högsta styrande organisationen innom en viss sport som får starta landslag?
.

Det är ju högsta styrelsen i SBF som ligger bakom SMSC , så det är klart att dom har rätt att utnämna ett landslag......

Men det är väl knappast den frågan som är ställd angående SMSC satsningen.

Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003

Hjälpmoderator

Re: SMSC - Swedish Motor Sport Challenge

Anders Dawidsson som är den nya kaptenen i rally drog för 2 år sen igång junior satsning syd där jag ingick. Allt låter så bra när man snackar om det. Vi fick bra hjälp helt klart men när det kommer till kritan så handlar det bara om att få in pengar så folket har råd med konkurrensmässigt material och att tävla mycket.

Ta tex Daniel Carlsson och PG Andersson, att de har kommit 'ut' är enligt mig mest tack vare Kruse och oldsberg.
Fredriks bidrag till Alx thumbs up thumbs up

Citat:
Rickard olsson skrev:

Vi måste ha både bredd och elit.
Hur mycket billigare hade det blivit per aktiv tävlande i Sverige?

Täby
Här sen Feb 2003

Rickard olsson skrev:
och vad ska man med ett landslag till i en sport där man inte tävlar i landskamps form?

Det är ju inget idrottsförbund som är en myndighet och jag tvivlar på att saker som landslag och SM verkligen är skyddat, utan vem som helst får nog arrangera till SM i Fotboll i Sverige.

Skall det satsas pengar på nåt inom svensk motorsport så är det toppen, så att anseendet och medvetandet kommer upp. Att slösa bort några miljoner per år på att några gamla amatörgubbar skall åka omkring och ha kul på banorna för några korvören mindre per år vore verkligen att slösa bort pengarna och vad tusan skulle sponsorerna ha för nytta av det?

Jag kan för lite om exakt hur mycket pengar SMSC har förmedlat och till vilka för att kunna ha en riktigt bestämd uppfattning i frågan, men just genom att jag inte vet så mycket trots flera besök på sajten förut och prat med andra vanligtvis insatta, så verkar ingen veta nåt och det känns ändå som ett underbetyg. Borde väl ändå finnas större chans att lyckas om informationen om exakt vad man gör spreds lite bättre. Var det inte nåt lotteri på gång, som inte gick sådär jättebra? (känns ett lotteri svenskt folkrörelse-50-tal, eller vad?)

#24, #64, #88
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003

AndersY skrev:
.......Det är ju inget idrottsförbund som är en myndighet och jag tvivlar på att saker som landslag och SM verkligen är skyddat, utan vem som helst får nog arrangera till SM i Fotboll i Sverige..............
Det är ju inget skyddat varumärke, eftersom det bevisligen fanns en uckig orkester vid namn "landslaget" på 70-talet. Men ett visst inflytande har nog Riksidrottsförbundet ändå.

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Fredrik L
Göteborg
Här sen Nov 2002

jag köpte iaf en lott på falkenberg förra året och vann en ful keps

.... känns iaf säkrare än att vinna en tur men den 3-sitsiga F1'an

Shoppingclion
Citera
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003

Hjälpmoderator

Pär Hansson skrev:
AndersY skrev:
.......Det är ju inget idrottsförbund som är en myndighet och jag tvivlar på att saker som landslag och SM verkligen är skyddat, utan vem som helst får nog arrangera till SM i Fotboll i Sverige..............
Det är ju inget skyddat varumärke, eftersom det bevisligen fanns en uckig orkester vid namn "landslaget" på 70-talet. Men ett visst inflytande har nog Riksidrottsförbundet ändå.

I två år har supermästerskapet arrangeras.
Men eftersom cupen inte är arrangerad av SBF så fick de inte heta mästerskapet längre från och med i år
så nu heter den supercupen istället.

Arboga/Kista
Här sen Nov 2002

Jag klickade på "om SMSC" och där står ju allt om vad det är, vilka som ingår i landslagen och vilka som får chansen.

Sen klickade jag på Partner, om jag nu rent hypotetiskt skulle velat bli en sådan. Där under fanns det lite allt möjligt, samt en länk till "SMS CHALLENGE EXECUTIVE CLUB membership information". Där står det vad det kostar och vad man får.

Ni som inte hittade infon - hur surfade ni?

Sen förstår inte jag heller idén med forumet, samt att "layouten" går sönder i vissa lägen för mig.

Älska varje varv!
Citera
Allmänt banåkaforum
1546 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande