Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
884 besök totalt |
Problem med ljudet på GPL!!
Jag har nyligen köpt och installerat GPL men har lite ![]() På GPL skivan va det med en XP patch och en 3d3 patch som jag installerat. Spelet funkar fint men motorljudet ökar stegvis och låter instängt ända tills jag krockar då det blir vassare och bättre men efter en liten stund så börjar ljudet dista succesivt ända till jag måste stänga av högtalarna. Jag har även efter detta installerat soundpack 5.0 utan resultat. Ljudet blev annorlunda men inte bättre. Min polare ha samma problem trots att han inte har samma hårdvara som jag. Jag kör xp och soundblaster live5.1. Den som kommer med tips som löser problemet belönar jag med glass ![]() Läste i en annan tråd om en 1.2patch och en supermega patch. Vad finns dom att ladda ner? Är även intresserad av nån bra setup för ferrarin och ringen. |
Tyvärr ett _väligt_ välkänt problem. SBlive ihop med ett morderkort med VIA chipset oftast... Sök i forumet på www.racesimcentral.com så har du massa läsning. Många har löst det med "rätt" drivrutiner till Sbliven, inställnigar i BIOS och/eller registret för PCI latency (om jag minns rätt) samt hw-accelerationsläget.
Jag PM'ar dig länken till 345Mb patchen som fixar alla spelets patchar + 57 banor + originalbanorna uppgrdareade grafiskt + bilarna uppgraderade grafiskt. _________________ ![]() |
Snabba svar här
![]() ![]() |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
884 besök totalt |