| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
GTR och depåstopp?
|
1115 besök totalt |
|
GTR och depåstopp?
Körde mitt första längre rejs ikväll och valde att gå i depå efter halva tiden. Varvet innan hade jag räknat ut hur mycket jag skulle behöva fylla på och ställde alltså in den mängd när jag väl kom i depå. I det här fallet ville jag ha i 25 liter. När jag sedan skulle köra iväg så märkte jag att depågubbarna inte fyllt på 25 liter soppa utan fyllt så att jag hade 25 liter kvar i tanken. Jag fick alltså gå i depå en extra gång eftersom soppan inte skulle räcka. För mig som endast tankar min bensin på macken och inte i depå så betyder "Fyll 25 liter" just "Fyll 25 liter utöver dom 10 som är kvar i tanken" och inte "Fyll så jag har 25 liter i tanken". Funkar det så här i rejsing att den mängd man anger är vad man vill ha i tanken eller är det förenkling Simbin gjort eller rent utav en miss? Sistnämda har jag svårt att tänka mig då ju allt annat verkar otroligt genomtänkt för en amatör som mig. /Andreas "Soppatorsk" Andersson |
||
|
Klassisk F12k2 och F1C tavla, helt ologiskt!! Men så illa är det. Det betyder "Fyll så jag har 25 liter i tanken när jag har tankat". Att dom inte fått ordning på det!!
|
||
|
Varför är det ologiskt då? Du räknar väl fram hur mycket soppa du behöver för att komma imål och då är det bara att använda det talet istället för att minska med det du har kvar osv.
Blir ju ett steg mindre. Borde väl vara bra?
_________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
jo men grejen är att alla andra "spel" adderar, så man är van vid det, inte sagt att det är ologiskt bara att jag antog att det var så, och visst är det ett bra system med, bara man är medveten om det.. _________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||
|
Det är väl inga större problem bara man tänker på det. Det är det logiska jag är emot. I nr2k3 fyller man på ovanpå det man redan har och får hjälp med att se hur mycket som behövs. Precis som i verkligheten alltså. Mer logiskt och praktiskt tycker jag.
När nu GTR är en så himla bra simulator förstår jag inte att man inte ändrade på detta. |
||
|
Hur står det i manualen? om man nu får med sådan nu för tiden..
Sen att det är lite konstigt, om man tänker på hur man gör när man tankar sin egna bil, håller jag till fullo med om! _________________ Magnus Hagström Ford Focus ST 2016 Volvo V60 T6 Polestar |
||
|
Jag tycker detta system är mycket lättare när man väl kommit på hur det fungerar. Såhär slipper man ju lösa svåra ekvationer ute på banan. Det som däremot kan tyckar vara väldigt orealistiskt är att man kan fylla bilen med mindre soppa än som vad var i innan man gick in. Gubbarna i depån tömmer altså ut..eller?
_________________ MVH Björn Klang Alfa Romeo GTV - 85 |
||
För att det ska tömmas fortast möjligt har varje team anställt en pundare som är expert på att slanga soppa.
Har faktist inte testat om man kan tömma soppa, men måste prova genast eller har du redan kollat om det funkar? Håller med om att det är enklast ha det på detta sättet, var bara att så att jag blev så förvånad att det var på detta viset. |
||
![]() |
Racingsimulatorer
GTR och depåstopp?
|
1115 besök totalt |