Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2900 besök totalt |
intresse för licensierad drifting bland rejsa folk ?
DRIFTING I SVERIGE UNDER 2005 !!! Jag vet att några av er är intresserade av att testa.. bla.. "chefen" själv... ![]() .. igår på mässan så var den en "hearing" om just driftingens framtid i Sverige... jag har redan blitt kontaktad av två olika personer från olika föreningar som ville ha hjälp att arrangera.... Men skall det vara under SBF flagg så måste det ju gå RÄTT TILL. .. vem kan tipsa om "lämplig" motorklubbar som skulle vara villiga att stå på "ansökningarna till SBF. ett förslag tll driftingreglemente håller på att utformas just nu. Här är en kopia på det Norska varianten. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||||
Varför inte gasa.mer.nu som startar motorklubb nu i dagarna och som hade hand om drifting montern under mässan eller missade du det kristian? Jag förstår att du hade ett sammarbete med SBF kan inte dom komma med några förslag som dom anser kanske är vettiga?
Angående reglementet så tycker jag att det är ett skämt men det är bara min åsikt. Att bara kopiera ett reglemente rakt av tvivlar jag på att det fungerar. _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||||||
Intressant detta! Visst bör ett reglemente disskuteras fram, vem är det som bestämmer i slutändan, vem vill ha något att säga till om, jag har inte den blekaste om hur något sånt här går till men jag vill gärna veta! ![]() _________________ Pontus Fyhr |
||||||||
SBF måste godkänan ett nytt reglemente. Detta verkar ju inet ens ha diskuterats fram utan bara ha lämnats in. (jag hoppas att nån tog sig tid att översätta det åtminstone?)
_________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||||||
hehe jag missade de inte.. det var jag som skulle stått där egentligen med min bil. men jag var tvungen att jobba & bollade då direkt överdetta till Henrik med sin 242 turbo. reglementet jag hänvisat till har helt enkelt bara varit en ren kopis på det norska godkända & även självfallet helt & hållet ett riktmål för SBF - inget annat. Det är två killar som i denna stund hållpå att skriva ett förslag till SBF som vi hoppas kan godkänt in om kort. Ang: driftdagar / tävlingar & ställen att köra/träna/tävla på så måste dessa fram fort då SBF gärna vill ha med dessa i sin kalender inför 2005 - Så snälla kom gärna med förslag som jag/vi skulle kunna kontakta. MVH/ .......Kristian..... skall själv kontakta Sturup/Knutstorp & Anderstorp _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||||
Var en FWD bil som vann en deltävling i japanska D1 förra året. ![]() _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||||
Stenis vagga är för tung i nosen för att svansa ut... ![]() ![]() Visst går det att drifta med FWD. Gäller ju bara att sätta upp bilen rätt. Lift-off oversteer ![]() Ska väl tillägga att jag är sugen, men har inte råd med det hele då jag pluggar f.n. _________________ l Namn: Ludvig Adlercreutz l Typ: Kolbaserad l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 l |
||||||||
Har du något speciellt fall du grundar det på? om du nu tror att det är så, så tycker jag du ska läsa igenom de senaste styrelseprotokollen på sbf.se om det som har med driftingen att göra. Min erfarenhet är tvärt om. När vi körde slalom med drivers open reglemente/tillstånd för ett par år sen så fick vi lite skäll, och sen en kurs i hur vi skulle gå till väga för att få in ett eget reglemente. Lazzat skrev då ett reglemente för en egen sportgren, och vips var det bara att fortsätta köra. Likaså nu med driftingen, killarna som jobbar med reglementet får regelbunden support från sbf om allt dom ska tänka på att få med, för att det ska bli så lätt som möjligt att fasa in nya sportgrenen. _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||||||
Riktigt så enkelt var det inte. Slalom reglementet är godkänt i Stockholms Bilsportförbund och inte någon annanstans Svenska Bilsport Förbundet har inte hjälp till att ta fram det. Vi som har jobbat med har inte fått det godkänt för mer än ett år itaget. Det var aldrig javisst ska vi hjälpa till, och va kul det här är. Sen kan jag tycka att det verkar som om förbundet börjar ändra sig och bli mer öppen för ideer. och sen en liten detalj jag är inte LAZZAT medlem, men vi (Stockholms Bilsportförbund)tyckte att det var en bra klubb att testa med. Då man redan hade kört lite. _________________ Erik Häggbom |
||||||||
Varför har då inte Stockholms BF fört detta vidare? Eller menar du att SBF's styrelse inte gett er mer än ett år i taget? _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||||||
Katalysatorer är ju nytänkande iaf och där verkade det gå snabbt...
![]() Borde inte SBF ha nåt slags uskick till medlemmarna med mötesprotokoll, årsredovisning osv? Eller kan man kolla det nånstans? Nåt skall man väl få för den där medlemsavgiften tycker jag. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||||
www.sbf.se -> klicka på "protokoll" där finns styrelsen och alla utskott/kommiteer genväg: http://www.sbf.se/Protokoll.html _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||||||
Tror inte du att vi har tagit upp det men långsamt maler kvarnarna. Slalom kanke inte är lika häftigt som Drifting. Sen är det så att det kanske går lite snabbare om man tar det i en styrelse som man sitter i, men även där finns det motstånd. Men som jag sa det verkar som om man är på väg att ändra sig.. _________________ Erik Häggbom |
||||||||
![]() ![]() |
||||||||
Tyckte precis jag läste i nån Automobil (7/2004) att nån välkänd sladdare babblade nåt i typ med:
och även:
Av den anledningen så är jag av den uppfattningen att det inte går....allas vår egen driftingkung har ju sagt det. ![]() ![]() _________________ Tjänstepulkaåkare..- / "Stenis" Legitimerad tvålkoppsförare.. |
||||||||
Vem är det som motsätter sig en ny sportgren med extremt låg ingångströskel? Kan ju inte bli bättre för rekrytering. _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||||||
Allt man inte vet vad det är är man rädd för. Är det dessutom unga personer som ligger bakom så är man än mer rädd. _________________ Erik Häggbom |
||||||||
Å det riktigt skrämmande är både du och jag är UNGA i jämförelse ....... ![]() ![]() |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2900 besök totalt |