| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Race 2 XLMS (GT) @ Midohio - 5 dec ***
|
5422 besök totalt |
|
*** Race 2 XLMS (GT) @ Midohio - 5 dec ***
Då har vi kommit till race nummer två i vår liga. Turen har kommit till USA och banan Midohio.
Banfakta: Banan finns i Lexington, ohio. En affärsman som hette Les Griebling grundade Mid-ohio Sports Car Course 1962. Banan gjordes så att han och sina kompisar skulle kunna utöva sin passion för sportbilar. När sedan entrepenören James R. Trueman köpte banan 1981, började förvandlingen till en internationell storbana. 2002 firade banan 40-års jubileum. Banan är vad man säger i USA "most competitive in the U.S.", Mid-ohio Sports Car Course är en asfaltsbana på 3621m med 15 kurvor. Banans mest kända kurvor är"Keyhole", "The Esses", "Thunder Valley" och "The Carousel". Här kan ni följa med i en bil under ett varv: http://www.midohio.com/track/viewer. Banrekordet har Frank Biela på 1:14.169. Anmäl er här i tråden... _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
|
Vi kör 40 varv på söndag!!!
Glöm ej att ändra i gdb-filen: 2002_Midohio { Filter Properties = 2 A2 B2 C2 D2 RaceTime = 165 RaceLaps = 40 Attrition = 0 TrackName = Mid-ohio Sports Car Course GrandPrixName = Grand Prix of Mid-ohio _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
|
Förresten kan jag säga att jag efter cirkus 10 varv kom ner på tider på cirkus 1,33...
Vilket säkert betyder att de duktiga grabbarna här kör på 1,28-1,29 >
_________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
|
Hej på er!!! Skönt att rejsa.nu är uppe igen!!!!
Jag tog beslutet igår att skippa Race 2 igår...Förutsättningarna var inte samma för alla. Vissa hade kanske inte hunnit se denna tråd och veta hur man skulle ställa in allt. Så därför kör vi detta lopp nu på söndag istället! Alltså den 5 december blir det ett race på Midohio. Det lopp som skulle vara nästa söndag (Nurnburgring) stryks från programmet (ni missar inget...banan är sååå jäkla tråkig). Vi går istället över till GTS-bilarna och Jarama! Jag uppdaterar denna tråd samt körschemat! _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
|
låter bra med en extra vecka att träna på...
ligger ju bara på 1.34.xx tider..
har du något tips vad jag ska göra för att dämparna inte ska bottna i svängen med krönet precis i utgången? provade att styva upp compen bak och lätta returen fram, men hur mycket vågar man ställa om dämparna? _________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||||
Men Niklas, du har varit på rejsa sedan 1 januari 2003 och vet inte vad banan heter!?!? Skäms!
_________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
Jag kom ner i 1:34-tider igår och var jätteglad! Där ser man vad olika det kan vara... _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
|
jo för oss dödliga jag var oxå jätteglad över min 1.34.x tid.. men sen såg jag att niklas kör 1.33.x, och jag vet att totte och fuze, barneby och cawwa med flera är sekunder snabbare än niklas...
betyder att jag måste gå på dämpar setupen... _________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||||
Ja, ja....men kolla vad klockan var....6.45!!!!!!! Mitt i natten ju....
_________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
![]() |
Racingsimulatorer
Race 2 XLMS (GT) @ Midohio - 5 dec ***
|
5422 besök totalt |