Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-11-19/20 Bilsportmässsan
3 besök senaste veckan (4482 totalt)
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9852

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
håll förväntningarna låga, så slipper ni bli besvikna.
det bästa på hela mässan var pratstunderna med folk man kände

det fanns 3 mustanger thumbs up att kika på samt kanske ett tiotal montrar som kunde intressera mig

_________________
Dodge pickup -58
Dodge Dart -67
Plymouth Cuda -71
Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Dude skrev:

håll förväntningarna låga, så slipper ni bli besvikna.
det bästa på hela mässan var pratstunderna med folk man kände

Som vanligt med andra ord...
Dude skrev:

det fanns 3 mustanger thumbs up att kika på

Man får visst stå ut med mycket snack om nya Mustangen numera

_________________
/Kristian Elisson
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



Dude skrev:
håll förväntningarna låga, så slipper ni bli besvikna.
det bästa på hela mässan var pratstunderna med folk man kände

det fanns 3 mustanger thumbs up att kika på samt kanske ett tiotal montrar som kunde intressera mig

Jaha, hur många fler än 10 montrar hann du kolla noga på under de 6(?) timmarna du var där?

Det var alldeles väldig vad många jag kände av de som var där, så man undrade ibland om det verkligen var någon ifrån den vanliga allmänheten som var där?

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9852

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
AndersY skrev:
Dude skrev:
håll förväntningarna låga, så slipper ni bli besvikna.
det bästa på hela mässan var pratstunderna med folk man kände

det fanns 3 mustanger thumbs up att kika på samt kanske ett tiotal montrar som kunde intressera mig

Jaha, hur många fler än 10 montrar hann du kolla noga på under de 6(?) timmarna du var där?

Det var alldeles väldig vad många jag kände av de som var där, så man undrade ibland om det verkligen var någon ifrån den vanliga allmänheten som var där?


10-15 montrar som var intressanta, i övrigt så var det nog bara för att prata lite med folk som fanns i montern.

den mesta tiden var väl med dig

_________________
Dodge pickup -58
Dodge Dart -67
Plymouth Cuda -71
Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Jag blev besviken på mässan. Mer bling och ljud än sport.
Det finns redan ett flertal mässor för denna målgrupp .
Lyckligtvis fanns det riktiga ban- och rallybilar på plats också.
Göranssons STCC BMW, Ekströms DTM Audi, och dessa härliga Radicals


Att se BMW CS/SC omringade av neon, kort-kort, och dunka-dunka var en oväntad syn
Ser fram emot kommande BMW CS/SC arrangemang

Höjdpunkten: Videon med M3:an runt Nordslingan thumbs up

_________________
BMW MC-klubben
Citera
rylander
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 628



Min personliga favorit var Bo Warmenius underbara Lotus Elan Sen fanns det väl en och annan vagn som var rätt habegärsframkallande men mest var det ju en fruktansvärd massa bling bling, neon, överdimensionerade högtalare och en massa annat skit som hade föga med bilsport att göra...eller rättare sagt som hade mycket med Bilsport ("Spoilernytt") att göra men väldigt lite med motorsport att göra thumbs down

Trist att det inte finns underlag för att köra en riktig motorsportmässa

_________________
/Patrik Rylander
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3873



*Läge för en tråd-splitt, nån? *

Mja, så tråkigt var det ju inte. Men visst, jag saknade en massa racing prylar att klämma på och främst att testa baken i = jag letar efter en räser-stol till 924an.

Sen tyckte jag synd om tjejerna som klev runt i minimala kjolar & små tröjor medans hela underbenen plus fötter var begravda i hjältrampade långhåriga marsvin? Hoppas att de får en chans att ta av skorna där det är välventilerat.

Skoj att språkas lite med rejsa-ianer också! Goda pepparkakor i Attitudes monter var det! thumbs up

/Mangan, som konstaterade att Sparco Corsa har axelhål tillräckligt högt upp för att passa en felbyggd Magnus och att det troligen bli Yoko A048:or i 195/60-14 för 1100 spänn styck nästa vår!

PS
Innan ressällskapet kommenterar det: Ja, jag var sämst i WRC-spelet i Playstation-hörnan. Slagen med dryga minuten av alla andra 5-7-åringar...

_________________
Magnus Karlsson, Scott Genius 750
The older I get, the faster I was...
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Va finns det det bilar där

Hinner ju inte se några knappt eftersom "alla" man känner i racingsverige i stort sett är på mässan, så mycket snack blir det .... men det är ju kul thumbs up

P.s Pepperkakerna var jättegoda....... thumbs up till Attitude

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2544



Magnus Karlsson skrev:


PS
Innan ressällskapet kommenterar det: Ja, jag var sämst i WRC-spelet i Playstation-hörnan. Slagen med dryga minuten av alla andra 5-7-åringar...


Hade faktiskt inte tänkt att påpeka något men eftersom du tog upp det själv så


Kaffe o kaka e aldrig fel thumbs up Ett par nya ansikten att glömma bort blev det väl oxå Tjejerna i montern tvärsemot attitudes monter var ju bara tragiska springa runt i bara underkläderna

_________________
/Mvh M|cke F@.gner
Citera
Greven
BRo
Här sen Apr 2003
Inlägg: 266



Missa er alla Trist på grund såg ej dena tråd innan o viste ni skulle va där.

Men fick ju prata skit med Fredrik Ekblom & Tommy Kristoffersson samt deras Nya A4 grymt va snygg den är... thumbs up
Samt "gubbarna Lasse Larsson o Per Eklund Grymma gubbar med tung höger doja o gör det så bra en i dag o Per Eklund Lilla bil samling var ju hul kul som helst o kika runt i.. Metro 6R4 mmmm ful som stryck men vilket ljud ur dom motorena..

Samt en hel del roliga personer sprang man på..


Som en skrev om dom lätt klädda fruntimern så är dom patetiska.. vad gör dom där
Sita o kroma sig på en huv så Hormon fjåller ska svansa efter o fota dom helt hopplöst o komma fram..
Skicka ner dom i P-husen så kan dom sita på en Is huv för bilen värkar ju inte spela någon roll för dom..

//Greven

_________________
mvh Leif Ankarschiöld

Skyline R32 GTR GODZILA
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 2444



Angående dom trevliga och ytterst bilintresserade tjejerna....


Har man inga tillräckligt lattjo bilar att visa upp försöker man kanske i ren desperation att ta till andra medel för att locka till sig åskådare......


Angående mässan i övrigt tycker jag att det är lite tråkigt att det inte finns större möjligtheter att få handla lite till bra priser som sig bör på en mässa, det ända jag lyckades göra affär på igår, var lite Red Line oljor som egentligen inte heller var till salu.....


Mangan: Grattis till den stora insatsen i tävlingen bland barnen.......det märktes verkligen att du hade vanan inne......

_________________
/ Martin Spetz

Racern:
Citera
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003
Inlägg: 4208



Missade 14-träffen hos attitude men hann ju träffa en del iaf

Stod mest i psc's monter och försökte överrösta lazzat mfl. högtalare.. Till råga på allt så hade jag ont i halsen redan innan mässan så nu är jag hes som få.. hoppas jag slipper prata med någon idag, igår gjorde jag mitt bästa för att undvika onödigt tjaffs

Hoppas Arne's Lionne var uppskattad hon drog folk bättre än lättklädda fruntimmer

_________________
Brukshäcksarsenalen:
Citroën Xsara Picasso 1,8 -05
Opel Vectra 1,8 -09
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3873



Eric Josefsson skrev:
Missade 14-träffen hos attitude men hann ju träffa en del iaf

Äsch, typiskt att jag inte vågade mig så långt bort i "stylinghörnan" för det verkar ju ha funnits intressanta montrar där också! Jaja, man kan ju inte säga hej till alla!

/Mangan

_________________
Magnus Karlsson, Scott Genius 750
The older I get, the faster I was...
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1789



Kul att träffa lite Rejsa folk även om det inte blev så många, förövrigt var jag klart besviken, alltför mkt neon och db för min smak. Glad att jag inte hade mer än 3 mils resväg annars hade jag varit klart mer irriterad

_________________
John Carlsson

________________________


Porsche 944 S2 YTCC 1991
Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
gzon
Katrineholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 551



Mycket trevligt att träffa lite rejsa folk

_________________
Martin Gustavsson
Gzon Tuning AB
Citera
Andreas Persson

Här sen Jun 2003
Inlägg: 516



Jag lyckades tydligen missa precis alla ifrån rejsa.nu...

Det blev en lite oplanerad tur, (vad annars skulle man gjort, ju just det ta de där bilderna Lars Falk vill ha på en Gordidni ja.... ) så jag visste inte riktigt vissa man skulle hålla utkik efter.

Kul mässa och mycket fina bilar. thumbs up Speciellt intressant var Hilmerssons Manta, Per Eklunds monter, Löörs NASCAR-replica, Ekströms Audi, MADTECH's Nissanmotor och 58 Dodgen som väsnades mer än alla Pokemon bilar med trattförsedda dumpventiler tillsammans! Hårdrock! thumbs up
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Lätt kaotisk dag för mig... Hade tänkt att flyga ner till Gotland utan att passera mässan, men eftersom Arlanda var dåligt plogat missade vi (jag och brorsan) planet till Visby. Så vi slog ihjäl några timmar i Älvsjö istället. Sprang på AndersY och lyssnade på Alx bl a. Blev lite sugen att prova en Radical...

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Martin Sahlström
Eslöv
Här sen Maj 2003
Inlägg: 252



Jag missade också träffen hos Attitude..

Blev också lite besviken på att det var mer bilsport (tidningen alltså) än vad det var sportbil..
Att jag fick prova GTR spelet var mässans höjdpunkt för mig (och ringen onboardfilmen med M3 GTR oxå..)
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Verkar inte vara många som noterade vilken i vilken monter Ringenfilmen visades, tog någon en broschyr där?

Rätt svar: Förarutveckling

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Sörpan skrev:
Verkar inte vara många som noterade vilken i vilken monter Ringenfilmen visades, tog någon en broschyr där?

Rätt svar: Förarutveckling


Filmen var det bästa med mässan

//Ännu en broschyrägare

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Eftersnack
2004-11-19/20 Bilsportmässsan
3 besök senaste veckan (4482 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande