Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-11-27 Linköpingsgocart med mat
1, 2   >>
4 besök senaste veckan (6056 totalt)
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3873


Trådstartare
Tjaba!

Jag är väl möjligen först hem och in här så jag drar väl igång tråden.

Efter gocarten (där jag kom 10 och så pratar vi inte mer om det... ) så tyckte jag det utvecklades riktigt bra! thumbs up Besök hos Klas med lite bilfilm och sen (lite för mycket) mat på Ghingis... Skoj! Mitt arma huvud (modellen med liten migränattack) orkade inte längre, tog ni er vidare in på nån pub sen?

Illa att det hela krockade med att rejsa var nere, vi tappade bort minst två Lkpg-bor tror jag???

Väl mött nästa gång, kanske en premiärtur på Klinga gocart???

/Mangan

_________________
Magnus Karlsson, Scott Genius 750
The older I get, the faster I was...
Citera
Matti R
Linköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 45



Jag tror inte ventilationen hos Mattias fungerar helt som den borde, varje gång jag varit där längre än bara ett par körpass har dagen slutat med dundrande huvudvärk och illamående. Annars en mycket trevlig kväll

Vi väntar på att uffe ska scanna in resultatlistan då

_________________
M. Ryhänen
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 2444



Helkul dag alltså.....

Tänk vad tiden går fort när man har roligt, ett Grand Prix är över allt för snabbt.....


Själv hade jag bara kört Gocart under "tävlings liknande former" en gång tidigare, så jag hade mycket att lära, sist i alla kvalheat kändes väl sådär....
men till finalen bestämde jag mig för att sluta köra som en kyckling och stod på mig rätt bra, körde upp mig tre placeringar och slutade sjua vilket jag efter rådande omständigheter ( läs startade sist... ) var helt nöjd med....

Klas var en värdig segrare.


Kan väl annars konstatera att banan gärna kunde vara 1 eller 2 meter bredare, då skulle det vara lite enklare med omkörningar, banan kunde gärna vara minst dubbelt så lång också....

Tycker också att kvalheaten i ett Grand Prix kunde vara ett par varv till, 8 varv a'18 sekunder går ju rätt fort.....


Kvällen var också trevlig, lärde känna ett par nya ansikten vilket alltid är kul...mycket bra stämning !!


Vid min sida av bordet gick det även att prata om lite som inte rörde bilar hör och häpna.....

Hur var det närmast fönstret....??




Tack allihop...detta gör vi snart om igen......!?

_________________
/ Martin Spetz

Racern:
Citera
Klas NSX
Yngsjö
Här sen Nov 2002
Inlägg: 454



Kanonkul att vi trots lite grus i maskinerit äntligen kom till skott.

Matti 1:st loser skrev:
dundrande huvudvärk och illamående

Även om jag tror att Matti har rätt i sitt antagande om luften hos MA tror jag nog huvud (höhö) skälet till just Din huvudävärk var den oändliga frustrationen att aldrig riktigt nå fram hela vägen
Men jag erkänner att stor del ligger i handskarna De börjar hitta runt själva så själv kan jag koncentrera mig på finliret.
Martin skrev:
Hur var det närmast fönstret

Det stod ju på inbjudan att vi skulle snacka bilar?

Inför kommande lopp i Klinga ska jag se över min multimedialösning lite bättre så alla kan njuta av Honda hela kvällen

thumbs up

_________________
/Klas Pihl
Citera
William Ekström
Åland
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1403



Klas NSX skrev:

Men jag erkänner att stor del ligger i handskarna De börjar hitta runt själva så själv kan jag koncentrera mig på finliret.


Då måste du ha bättre handskar än vad jag har...

_________________
William Ekström
Citera
Tosse
Linköping
Här sen Apr 2004
Inlägg: 389



Tack grabbar för en kanonkul eftermiddag/kväll.

Ursäkter är överflödiga... Jag kör gocart som en kratta Fick aldrig flyt i körningen och åkte mest och sladdade vilket inte ger speciellt snabba varv. Håller med Bistec om att Klas var en värdig segare, tur bara att det inte var jag som kom fyra och missade pallen...

Tack även Klas för inbjudan till din lya för lite bilfilmskollande (Dell gör ju fina grejer... .-))

Börjar redan ladda inför Klingaduellen!!

_________________
Björn Thorblad
www.a-gummi.se
Citera
Fnatte
Stockholm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 517



Jo, jag visste inte om hur arrangemanget skulle bli, så jag och min kompis uteblev tyvärr. Men va fan, ni skulle ju köra fler gånger ju

_________________
l Namn: Ludvig Adlercreutz l Typ: Kolbaserad l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 l
Citera
Ulf Lögdberg
Linköping
Här sen Feb 2004
Inlägg: 279



Matti R skrev:

Vi väntar på att uffe ska scanna in resultatlistan då


OJ! Hade missat att Rejsa hade sprungit igång! Här är iaf. resultatlistan som ALLA skrek efter att få ut på nätet... : Resultatlista

Jag erkänner utan omsvep att jag hade kart nr. 8. Fler som vågar bekänna nummer?

Det var som sagt fruktansvärt kul! Man blir fantastiskt fokuserad efter några varv! Kul också med så täta fighter som är rena, inte som när man kör med jobbet då det mest liknar folkrace Här är det lite mer känsla för mot/medtävande! thumbs up Kul och lärorikt för en novis att köra med så pass duktiga medtrafikanter, man lär sig massor!

Ser förväntansfullt fram emot fortsättningen! Nästa gång ska jag raka mig innan loppet för att putsa lite tid (vägrar ju fuska med handskar, någon skam har man ju i kroppen trots allt... ).

Ha det gott!

/Uffe

_________________
Ulf Lögdberg
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Eftersom alla sågade 5:an totalt är det väl inget nederlag att jag fick den i finalen. >
Mattias har bra koll på kartarna men 5:ans understyrning kunde man ganska lätt härleda till vänster fram...

En placering upp iaf mot startrutan och den suraste av resultat...precis utanför pallen.

Nästa gång blir det handskar kan ni lita på.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Spirou944t
Askeby->7 min från Sviestad
Här sen Dec 2003
Inlägg: 1014



Hallå gubbar, och tackar för en mycket trevlig tillställning!

Hade en go fight med Matti i finalen, låg parkerad i höjd med hans ljuddämpare,
och hjälpte honom snällt med att flytta fram bromspunkterna.
Efter mycke slit och en lucka efter bananen, så var jag om honom
...i ett helt varv..... thumbs up
..men sen tittade jag för mycket var han var(trots att jag visste att han var bakom)
..jättesladd... ..och vipps så var han om igen!!
I min frustration så tappade jag en del, och det vara bara att gilla läget,
och rulla in på min startposition...3:a..

Tack till Martin för bokande och fixande, Klas200 för en 1:klassig förfest, Matti för fighten..
..och alla ni andra för trevligt sällskap!

Syns snart igen.

_________________


Klubbräser: Porsche 951-86
Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 2444



Hmmmm, det verkar väl vara nåt vajsing med placeringarna...??

Jag hade 10:an men blev väl ändå 7:a !!??

Lidström 4:a, inte 5:a, verkar vara Uffe som kommit på fel ställe typ, ska väl ner på åttonde och så flyttar de andra upp ett snäpp, eller är jag helt ute och cyklar...!?

EDIT: Nu fattar jag , den listan var ju märkligt nog baserad på snabbaste varvet....hmmmmm, det var väl konstigt !?

_________________
/ Martin Spetz

Racern:
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Bistec skrev:
Hmmmm, det verkar väl vara nåt vajsing med placeringarna...??

Jag hade 10:an men blev väl ändå 7:a !!??

Lidström 4:a, inte 5:a, verkar vara Uffe som kommit på fel ställe typ, ska väl ner på åttonde och så flyttar de andra upp ett snäpp, eller är jag helt ute och cyklar...!?


Listan verkar vara sorterad på snabbaste varvtid. Mao var Uffe bra mycket snabbare än sin placering.

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Ulf Lögdberg
Linköping
Här sen Feb 2004
Inlägg: 279



Bistec skrev:

...den listan var ju märkligt nog baserad på snabbaste varvet....hmmmmm, det var väl konstigt !?


Nejdå! Inte alls! Mattias fokuserar så klart på det enda som räknas: Bästa enskilda varvtiden i finalen! Det är ju det enda säkra sättet att mäta föraduglighet...

/U

_________________
Ulf Lögdberg
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 2444



Kristian Larsson skrev:
Bistec skrev:
Hmmmm, det verkar väl vara nåt vajsing med placeringarna...??

Jag hade 10:an men blev väl ändå 7:a !!??

Lidström 4:a, inte 5:a, verkar vara Uffe som kommit på fel ställe typ, ska väl ner på åttonde och så flyttar de andra upp ett snäpp, eller är jag helt ute och cyklar...!?


Listan verkar vara sorterad på snabbaste varvtid. Mao var Uffe bra mycket snabbare än sin placering.


På sitt snabbaste varv ja, men inte med en Martin nära i hasorna.....

Uffe vart visst lite blå efter att ha kontrollerat väggens tålighet.....

_________________
/ Martin Spetz

Racern:
Citera
Ulf Lögdberg
Linköping
Här sen Feb 2004
Inlägg: 279



Bistec skrev:


Uffe vart visst lite blå efter att ha kontrollerat väggens tålighet.....


oj! Här går det undan med svaren!

och, jo, lite blå är jag. Avsaknaden av hanskar gjorde att jag slet som en besatt gnu för att hålla fullblodsbesten till Gokart på banan (eller så var det för att Martin stressade mig...).

/U

_________________
Ulf Lögdberg
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Som det enda i gänget med lite långloppserfarenhet säger jag att det är ordningen över mållinjen som avgör utseendet på listan...iaf i "vanlig" långlopp...vilket vice chifen borde vetat...men han glassar väl mer i depån så...

Fast utan att kolla listan igen så kanske Mattias ändrat om...*tror inte det*

Man kan alltså dra slutsatsen att vissa blev vaarvade och att vissa var på G att bli det en andra gång.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Matti R
Linköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 45



Ulf Lögdberg skrev:

Jag erkänner utan omsvep att jag hade kart nr. 8. Fler som vågar bekänna nummer?


Måste nog tyvärr erkänna mig besegrad av Klas SX, men han var verkligen värd att äntligen få vinna. Jag unnar verkligen honom Allt Gott.


Spirou944t skrev:
Hade en go fight med Matti i finalen [...]


Visst är det alltid roligare att rejsa lite än att ligga och nöta själv (speciellt när man slutar framför ) men oj så stressande det är med någon i hasorna

_________________
M. Ryhänen
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



om nästa gokartkörning i Linköping blir på en lördag eller söndag så skulle det vara kul att haka på! om man nu bara får tiden att räcka till förståss... men med bra framförhållning så brukar man kunna planera så att man hinner med det väsentliga i livet...

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3873


Trådstartare
Ulf Lögdberg skrev:
Jag erkänner utan omsvep att jag hade kart nr. 8. Fler som vågar bekänna nummer?

Japp! Jag hade nr 7 och slutade som nr 10... Anledningen kan spåras i listan till varv 8, 33 sekunder är långsamt till o med för mig. Fajtades med Tosse, tror jag det var, men jag sladdade in i räcket o blev stående tills funkisarna kunde vända mig åt rätt håll igen.

Jaja, vad är väl en bal på slottet?

/Mangan

_________________
Magnus Karlsson, Scott Genius 750
The older I get, the faster I was...
Citera
Tosse
Linköping
Här sen Apr 2004
Inlägg: 389



Magnus Karlsson skrev:

Japp! Jag hade nr 7 och slutade som nr 10... Anledningen kan spåras i listan till varv 8, 33 sekunder är långsamt till o med för mig. Fajtades med Tosse, tror jag det var, men jag sladdade in i räcket o blev stående tills funkisarna kunde vända mig åt rätt håll igen.

Jaja, vad är väl en bal på slottet?

/Mangan


Yes, Mangan der var jag som såg till att du fick åka lite karusell. De kalla däcken gjorde carten hal i bakändan och jag fick ett bamsebreställ efter start-/mål-rakan som du tyvärr blev drabbad av ()

_________________
Björn Thorblad
www.a-gummi.se
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 2444



Lite bilder, med usel kvalité....

Bortförklaringarna



Mattias instruerar, här förstod jag fel, trodde man skulle samla så mycket poäng som möjligt....



Körsugna rejsare...



Inte gas och broms samtidigt....



Tight ( action bilderna för dåliga för att publiceras.... )



Applåder för Martins väl genomförda final, där han körde upp sig 30 % genom fältet thumbs up

( Eller också var det för pallplatstagarna..... )



GRATTIS.....


_________________
/ Martin Spetz

Racern:
Citera
Eftersnack
2004-11-27 Linköpingsgocart med mat
1, 2   >>
4 besök senaste veckan (6056 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande