Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1833 besök totalt |
Erfarenhet av Sabelts förardräkter och skor?
Någon som använt Sabelts grejjor och kan kommentera kvalitet, passform osv? Tänker då främst på deras föraroveraller och till det passande skor. Har någon dessutom en uppfattning om hur de ligger till i storlekarna vore det stort plus.... mvh/Ragnar _________________ Ragnar Burenius ![]() |
||
Har likadana skor som Rikard och kan inte annat an att instamma, de ar riktigt skona... (saknar prickar pa det har tangentbordet ![]() _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||
Jag har Sabelt raceskor med högt skaft, kanonsköna om man har inte har dem på när man åker långa sträckor... Då får i alla fall jag blodbrist i underbenen på baksidan.
Jag säger som övriga, har du t.ex 44:or i vanliga fall, beställ 44½ eller 45 om du inte vill ha det för tajt. _________________ /Mathias |
||
Jo, kompletterar med ytterligare en fråga!
Sabelt har ju en ny (?) sko som heter "New Racing". Läser man deras produktblad, hemsida osv står det dock inte utryckligen att denna är FIA-godkänd. Det står däremot om "Step2" och "Revolution". Har försökt kolla på FIAs site om "New Racing" är godkänd, men där kan jag inte hitta någon spec på vilka skomodeller som är godkända, utan det står bara att Sabelt har nån form av godkännande att tillverka certifierade skor. Så, någon som har koll, är "New Racing" FIA-godkänd? mvh/Ragnar Edit: Kollar man på t.ex. Rallyimports sida så hävdar de att den är godkänd. ![]() _________________ Ragnar Burenius ![]() |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1833 besök totalt |