| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Ska köpa en ny dator...duger denna att spela lite på??
|
3552 besök totalt |
|
Datorsystem Lian Li PC6070B Aluminium Miditower Black Ljuddämpat ATX without PSU Antec NeOPower 480W ATX 12v 2.0 PSU MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra 4DDR-DIMM 5PCI SATA Raid Audio GB-LAN Firewire Socket939 ATX AMD Athlon64 3500+ 2200MHz/2.2GHz 512kb bulk/tray Socket939 Zalman CNPS7000B-Cu inkl. Fanmate2 Intel Socket478 / AMD Socket462/754/939/940 2st A-DATA 512Mb DDR-DIMM PC3200/DDR400 184pin 400MHz Western Digital Raptor WD740GD 74Gb 10000rpm 8Mb cache S-ATA Maxtor DiamondMax 10 6B300S0 300Gb 7200rpm 16Mb S-ATA NEC ND-3500 Dual-Layer DVD +RW/R -RW/R 16X DVD+R 4X DVD+RW 16X DVD-R 4X DVD-RW 48X CDR 24X CDRW bulk Black IDE Standard 1.44Mb 3.5" floppy Black MSI NX6800Ultra GeForce 6800Ultra 256Mb DDR3 TV-out DVI RETAIL AGP Creative SoundBlaster Audigy 2 ZS RETAIL CoolerMaster Musketeer II Black Microsoft Windows XP Pro Svensk OEM (endast med ny dator) Montering/test av dator inkl installation av beställt OS Samsung 172X 17" TFT 12ms Analog & DVI Logitech OEM UltraX Flat Keyboard, svenskt Logitech MX510 optical mouse blue USB & PS/2 RETAIL fUNC surface 1030 Black Altec-Lansing 5100 5.1
_________________ Fredric Sjöblom ------------------ BMW 5 -16 Mini Cooper -15 Huqvarna FE 350 -17 |
||||
|
kan få en 19" eller 21" åxå men ska man ha en som e lika snabb som denna 17" så kostar det..den e ju på 12ms
allt annat i den är tydligen åxå värsting grejer..
tror det duger till mej.. å rejsingbil har jag ju...
_________________ Fredric Sjöblom ------------------ BMW 5 -16 Mini Cooper -15 Huqvarna FE 350 -17 |
||||
|
Datorbutiken tar överpriser numera...
Men det där är nog lite overkill om jag ska vara ärlig, sen lär du väll ha någon gammal surhink hemma som kan stå som filserver, då kan du köra 2st raptors i raid1 istället ^^ Men ska du ha ett 6800Ultra lär du nog få vänta till nästa millenium också
|
||||
|
3.6 ghz P4
2 gig DDR ram 200 gig hdd 7.1 ljudkort och system Geforce 6800 Ultra Denna dator köpte en polare för 13.000 inkl moms. Rev mitt hår över att jag inte fick tag på en liknande sedan detta var en kommundator... >
_________________ Johan Meissner |
||||
Det låter som ett helt okay pris, iaf om det var med skärm
om det däremot var en Fujitsu eller dyl. så ska man nog ta spec's med en nypa salt, OEM kort brukar vara underklockade... Fast å andra sidan har jag aldrig läst om någon "märkesdator" med ett 6800Ultra
|
||||
Det är ingen märkesdator, men det är inga skitsaker i den. Helt smockad med allt tänkbart, 19" flatscreen följde med, det var tydligen 2 st 200 gig HDD'ar, logitech mus o tangentbord, firewire osv osv... Men för att återgå till tråden så tycker jag 30 lax är ett överpris på den datorn som du specat. _________________ Johan Meissner |
||||
|
Jag håller med.
Det är inga dåliga grejer, men det är för mycket pengar för den prestandan. Vad ska du ha datorn till i första hand? Vad spelar du för spel? Är att vara värst för tillfället högt prioriterat? _________________ /Anton Lillsund |
||||
|
om man köper det allra senaste så tar man alltid det största prisfallet. Det första halvåret sjunker grejerna skitmycket i pris, sedan stabiliserar priserna sig oftast.
Jag tycker det är smartast att köpa det "näst bästa", dvs det som var värstinggrejer för ett halvår sedan. _________________ William Ekström |
||||
|
hej..tack för alla svar..men priset spelar ingen roll direkt utan mer att det e bra grejer i den.
blir med en 19" Viewsonic 12ms isåfall _________________ Fredric Sjöblom ------------------ BMW 5 -16 Mini Cooper -15 Huqvarna FE 350 -17 |
||||
Spelar det ingen roll ens när du kan få en minst lika snabb dator för nästan hälften av priset?
_________________ Johan Meissner |
||||
|
Du är inte infödd smålänning va?
Som sagt har man ork och tid går det säkerligen att hitta billigaste stället på varje grej. |
||||
|
Andreas A : haha
jodå det är jag...men ville bara mest veta om det är en ok burk bara...om den drar runt allt som finns i dagsläget..ska mest spela bilspel med den under vintern & vem har sagt att racing är billigt??
||||
|
jag skulle iaf bygga eget, spec. Om priset inte är ett problem...
menar att dubbla 10000rpm diskar behöver man inte.. om du inte redigerar egna dvds, vill packa upp flera gb komprimerade filer på någon minut osv.. nog fan klarar den där burken det mesta du kastar i den men det verkar lite överpris som alla sagt innan... jag skulle nog ringa en lokal dator butik som bygger efter dina önskemål alt köpa komponenterna själv och bygga, kan man hålla i en skruvmejsel så är det inga problem, skulle isf vara installera windows och allt men det är dödsenkelt i dagens läge... (finns steg för steg beskrivningar till fan allt..) det är som lego fast du skruvar fast grejerna när du har satt ihop delarna.. _________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||||
![]() |
Racingsimulatorer
|
3552 besök totalt |