| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Ska köpa PS2, men vilken rattmodell ??
|
798 besök totalt |
|
Tänkte sticka iväg och köpa en PS2:a, men vilken rattmodell ska jag välja, har kikat på två modeller på nätet: Logic3 Topdrive GT4 ( 500 kr ) och Logitech GT Force ( 800 kr ), är de något att ha...?? Vad ska man annars ha får någon...?? Vilket är det bästa racingspelet idag till PS2:an..?? _________________ / Martin Spetz Racern: |
||||
Fick inte riktigt kläm på vilka du menar...är Logitech GT Force ( 800 kr ) helt OK alltså....?
_________________ / Martin Spetz Racern: |
||||
|
Jag har testat Logitech och vill å det bestämdaste avråda från den. Två tiondelars fördröjning på allt man gjorde skapade intressanta situationer på banan...
Finns det ö h t någon ratt till PS2 som är värd namnet? |
||||
|
Det finns en ratt som passar till PC också och den skall vara kanon. En Logitech men kommer inte ihåg vad den heter. Återkommer.
EDIT: Logitech Driving Force Pro ... c:a 1500:- och mycket prisvärd enligt sim-nördarna ....
http://www.logitech.com/index.cfm/pr |
||||
Det blev just den, men bara en.....ska vi lära två får besökaren ta med ratt....
_________________ / Martin Spetz Racern: |
||||
En bra ratt! Jag har själv en sådan och den är kanon! Fungerar utmärkt till datorn också!
_________________ /Anton Lillsund |
||||
|
Jag funderade själv på att köpa en "gästratt" och ville ha just denna. Eftersom jag inte hittade den i affärerna runt Backaplan så fick det bli en MOMo Racing istället. Ungefär halva priset. En "ångerratt" för knappa 800:- med full garnanti. Nu kunde jag maskera köpet som födelsedagspresent till min sambos son ... hehe
|
||||
![]() |
Racingsimulatorer
|
798 besök totalt |