Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Se7en: Sonett7 - 20XX? Avslutat projekt.
<<   1, 2, 3
26195 besök totalt
MatsK
Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3356


Trådstartare
Ha ha ha...

Jodå jag vill ha ett garage, men byggandet i sig är inget intresse utan bara något jag gör för att få garaget. Nu när jag ser tillbaka på byggtiden så har det tagit en dj-vla tid men allt arbete utom vissa eldragningen har jag gjort på kvällar och helger.

Status på garaget är precis som Svante skrev att det nu är färdiggipsat (dubbelgips = dubbelt så lång tid) och i helgen hoppas jag kunna installera värmepumpen så det går att få upp värme inför spackling och målning. Vill verkligen hinna få färdigt insidan innan verksamheten skall flyttas in för då vill jag inte titta på själva garaget längre.

Beträffande kostnaden så har jag en fantastisk förmåga att inte räkna ihop vad allt kostar så jag vet faktiskt inte. Tror hustrun har koll på detta.

Återkommer med bilder på garaget i helgen!

_________________
M a t s K l i n g l ö f

MGB GT 1967
Citera
MatsK
Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3356


Trådstartare
Garaget är efter helgen målat två omgångar - ca 35 liter färg har gått från hink via rygg och axlar till väggar och tak. Det stackars elementet får kämpa på för att få ut all den fukten.

Nästa steg är att koppla färdigt det elektriska innan jag kan sätta spänning på centralen.





[EDIT]
Nu är båda bilderna med...

_________________
M a t s K l i n g l ö f

MGB GT 1967
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8030



Montera och dra igång pumpen, den torkar upp på ett par timmar.

Fick igång min Fujitsu pump i garaget förra helgen och nu slipper älsklingen frysa om cylindrarna.
Citera
MatsK
Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3356


Trådstartare
Det finns på önskelistan men blev nerprioriterat - får se när nästa försök kan bli aktuellt. Elementet håller i alla fall +10 grader i garaget så någon nytta har isoleringen gjort.

_________________
M a t s K l i n g l ö f

MGB GT 1967
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 5548



+10 har ni väl som yttertemperatur där nere i värmen i söder

Det där blir hur fint som helst. Gissar att det blir en nytändning på projektet när du har nyjoxat garage att mysa i thumbs up

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12853



2fast4u skrev:
+10 har ni väl som yttertemperatur där nere i värmen i söder

Nä, här är 15ºC ute nu. Dvs garaget är ju faktiskt välisolerat eftersom det håller kylan så bra.
Citera
MatsK
Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3356


Trådstartare
Tro det eller ej, man jag har faktiskt med stapplande steg börjat återuppta byggandet igen!

Håller på att titta på remdragningen för vattenpump och generator och ett av alternativen gör att jag skulle behöva använda servopumpen för att få till ett brythjul till remmen. Jag har ingen servostyrning på bilen så av den anledningen undrar jag hur länge en servopump kommer att överleva om man bara fyller den med servoolja och kopplar ihop utlopp och inlopp. I dagsläget är den onödiga vikten inget jag bryr mig om eftersom jag ändå behöver ha upp vikten för att komma upp till 750 kg i tjänstevikt...

_________________
M a t s K l i n g l ö f

MGB GT 1967
Citera
ezroller
Flakeberg, Grästorp, Västra Götaland, Svezia
Här sen Okt 2006
Inlägg: 564



Händer det nött här? Mitt bygge börjar nog komma ikapp snart.

_________________
Peter Lindberg i Grästorp

Fotograf och video-/filmnisse.

http://www.peterlindberg.com
Citera
MatsK
Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3356


Trådstartare
Bygget är numera bytt mot en Mazda MX-5 - vem som gjorde den bästa affären i det bytet vet jag inte ännu. Det jag vet är att jag troligen skulle ha hunnit fylla 50 innan denna blev färdig i min ägo.

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1241636#1241636

_________________
M a t s K l i n g l ö f

MGB GT 1967
Citera
supersonett
Grästorp mellan Flo och Flakeberg
Här sen Jun 2003
Inlägg: 366






barn , hus , hund , fotbolls träningar, gräsmattor, klippare som skall slipas, måla fönster, lets dance , bingo lott .... blir dåligt med tid

Men lycka till även om det bara kommer gå hälften så fort ...... och det vet du


_________________
// TXbias BXrndtson
Citera
MatsK
Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3356


Trådstartare
supersonett skrev:



barn , hus , hund , fotbolls träningar, gräsmattor, klippare som skall slipas, måla fönster, lets dance , bingo lott .... blir dåligt med tid

Men lycka till även om det bara kommer gå hälften så fort ...... och det vet du



Visst vet jag att en färdig sjua är snabbare än en MX-5, men ett halvfärdigt bygge går inte fort alls. Det var bara att titta på tempot de senaste åren för att se att någon förändring behövdes göras. Kan mycket väl bli en sjua längre fram men då skall den vara mer eller mindre körbar vid inköp. Den mängd garagetid som krävs för att det skall kännas lönt att bygga själv är inte lika stor som för 8-9 år sedan...

_________________
M a t s K l i n g l ö f

MGB GT 1967
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Se7en: Sonett7 - 20XX? Avslutat projekt.
<<   1, 2, 3
26195 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande