Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Nürburgringkursen! Sektion 09: Eiskurve - Schwalbenschwanz | << 1, 2, 3, 4 >> 11 besök senaste veckan (72913 totalt) |
Helt korret, bilen lyfter aldrig helt i Pflanzgarten, det bara känns så. Lennart har dock helt rätt, om drivhjulen lättar från asfalten så måste givetvs bilen tappa fart - såvida det inte är fritt fall! :-) _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
En totalamatör kör inte 8.45 på sin första resa till NS. Mao, du är ingen amatör! |
||||||
Pika på ni, men funder sedan på varför jag kör nästan lika fort som Anders som har en betydligt snabbare bil. |
||||||
Inte mycket att fundera över, du kör helt enkelt bättre/fortare än vad jag gör! Därmed inte sagt att du håller fullt i Metzgesfeld och över guppet i Pflanzgarten! Vi tycker om dig ändå! Anders _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
Nja jag tror inte jag kör bättre men däremot lite hårdare/våghalsigare/galnare. Jag har ju tom kört fel spår i Mtezgesfeld i full fart. Det gick ju iofs som det gick också. Får se om jag har mental styrka att återgå till min vanliga körning där för sen dess har jag tom haft problem med spåret. Pflanzgarten har jag gjort det kanske 4 ggr bl a två ggr i September då du var där. Och det kan mkt riktigt vara att jag har haft låg hastighet ut ur Eiskurve pga av trafik eller olycka, det kommer jag inte ihåg säkert. Däremor så kommer jag tydligt ihåg första gången jag försökte och hur förvänad jag blev att man hann bromsa så mkt, klart mer än tillräckligt faktiskt. Däremot pirrar det lite väl mkt i magen för att jag skall våga göra det ofta, så jag håller mig till din variant. |
||||||
Jag kikade lite på filmen "1409johann" och konstaterade att du bromsade två ggr före Metzgesfeld. Första gången tom före den svaga vänstern efter "tallen". Från Eiskurve gick du ut med nästan noll i utgångshastighet pga en olycka där. Ändå bromsar du både innan hoppet i Pflanzgarten 1 och länge efter hoppet. Tom efter turn-in! Men det kanske inte var något signifikant varv från din sida? _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. |
||||||
Jag måste ta Johan i försvar här. De RIKTIGT bra varven har man givetvis inte på video! Däremot är ju minnesbilderna glasklara, det var fullt, det var varvtalsstopp och fyrhjulslyft och dito sladd. Jag tror bilkörning och fiske har sina likheter! _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
Spårmässsigt är det ett rätt uselt varv och jag har dessutom en åkrädd kompis med mig som gör att jag dels har rätt dålig koncentration bitvis och dels bromsar på många ställen där jag inte bromsar annars, bl a i Klostertal och 8:58:54 efter Karusellen. Förvisso är det mkt trafik men med tanke på att jag kört flera varv som är mer än 30 s snabbare säger väl en del om hur bra det är? Vd gäller Metzgesfeld så är det efter min incident där och spåret är verkligen helkasst och trots det bromsar jag onödigt mkt. Att jag bromsar efter turn-in ser jag verkligen inte som ngt konstigt, snarare tycker jag det är märkligt om man har det som ett mantra att alltid enbart bromsa innan kurvan. |
||||||
Du menar som varvtalsstopp i Fuchsröhre? Ang fyrhjulslyft, jag har ju sett Ringtaxin lätta här och iaf trott att jag haft det på ett par ställen. Får man verkligen det ngnstans? |
||||||
Precis, vi är nog alla mer eller minder optimistiska när vi beskriver hur vi kör. När det gäller varvatalsstoppet var det i alla fall en gång på 200 varv! :-) Alla fyra hjulen i luften är nog inte vanligt men våra gatbilar. Sprunghugel , kanske, Sabine använder ju curbsen för att få sin bil att flyga. Carrerra cup bilarna 91/92 flög verkligen med alla fyra hjulen här, det har jag på video hemma. Quiddelbacher höhe, kanske med en djvla satsning. Möjligen, möjligen Pflanzgarten 1 me jag tror faktiskt inte man har alla fyra hjulen i luften samtidigt. Någon mer plats där det kan vara möjligt?? _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
Jag vet faktiskt inte, men jag tror folks misstar sig för att motorn varvar upp då den lättar utan att bilen verkligen släppt från marken, min gör det iaf innan Schwedenkreutz, dvs varvar upp INTE lättar. |
||||||
Det gör min med fast i Quiddelbacher Höhe. (På ett varv hade jag glömt koppla ur ASC:n så den gick in när baken vart lätt över krönet.) Mvh /Micke _________________ Mvh/Micke Regnell |
||||||
Vi måste vara snälla mot oss själva nu, att det varvar till räknas i alla fall som lågflygning!
Jag har för mig att racerföraren som satte rekordet med gatbil för ett halvår sedan, vad heter han nu igen, skrev att det hade varit hårigt vid krönet innan Schwedenkreuz för att han verkligen hade flugit där. _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
Det är säkert som Anders säger att standardbilar inte lyfter helt, även om det känns så. Jag plåtade lite bilar i maj i år. Snabbt högerfinger och motor på kameran underlättar att ta "flygbilder".
Achims Ringmini kan knappast kallas standardbil. Här tycker jag det ser ut som om hela bilen är i luften: Ringtaxin kan säkert kallas standardbil (?) och här är den nog maximalt utfjädrad: Mvh Christer E _________________ Mvh Christer Eriksson /Kia Optima SW GT/ |
||||||
Christer, var är bilderna tagna, Sprunghugel?
Jag vet att Sabine ibland använder kurbsen för att få bilen att flyga där så hon "fuskar" lite. Nåväl, om det är några som lyckas med luftfärder där nere så har du väl hittat två av de hetaste kanditaterna på dina bilder! _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
Sprunghügel är senar 9:00:34 - är markerat på kartan. Imponerande att det är i Pflanzgarten I, helt enkelt en rackarns fart. Achim verkar ha massor av hjul i luften - alla fyra kanske? Sabine har väl åtminstone lite kontakt med asfalten - imponerande i vilket fall som helst. _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
När jag var nere i mars, såg jag en Jaguar S-Type som hade alla hjulen i luften i Pflanzgarten 1, det var på fredagen när fabrikerna testar, som jag såg det.
Det är enda gången jag har sett att en bil varit helt luftburen där, men han satsade rätt så brutalt över hoppet också. _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||||
Nürburgringkursen! Sektion 09: Eiskurve - Schwalbenschwanz | << 1, 2, 3, 4 >> 11 besök senaste veckan (72913 totalt) |