Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Skruva banåkabil Funktion bromsok | 1 besök senaste veckan (1504 totalt) |
Hur skall gliddelen på ett ok vara? Svårt att förklara när man inte kan alla sånna ord men skraven mellan bromsok och bromsokssadel. Är ju en infettad styrpinne där.
om ja har förstått det rätt skall det åka ihop om man drar isär? Plus att de ska gå mjukt å fint då såklart... Eller har ja fått det om bakfoten då? Man kan alltså sumera det hela med frågan hur märker man att gliddelen är dålig? _________________ /Fredrik Fröberg |
||
om beläggen är snedslitna eller om ena belägget är mer slitet än det andra beror det sannolikt på att glidkolvarna kärvar.
om du plockar bort beläggen skall du kunna trycka och dra oksadeln fram och tillbaka. När du plockar bort oket rengör du glidkolvarna, kollar så inte gummitätningarna är skadade och fettar in med ett högtemperaturbeständigt fett när du monterar ihop det. _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||
ok, tack, men det här med att om man drar ut sadeln från oket (så att tätningarna dras ut max) så åker den tillbaka automatiskt (troligtvis pga vakum vid glidkolvarna). E de bara en rolig effekt eller finns det nån funktion med det? Har iaf varit så på alla friska ok jag pillat på... _________________ /Fredrik Fröberg |
||
Skruva banåkabil Funktion bromsok | 1 besök senaste veckan (1504 totalt) |