Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW 318is -90 GmbH Rennsport | << 1, 2, 3 6 besök senaste veckan (11930 totalt) |
om man säger så här: Det känns skönt att ha ett eget system om "nån annans" inte blir klart.(inom överskådlig tid ) nån konkurens handlar det inte om. Kanske blir så att det inte alls funkar, då säljer jag adaptern vidare till nån med M20, eller så räcker det med en liten modifiering och den passar. Alternativt så konstruerar man en helt ny och låter nån polare med CNCfräs fräsa till. Sista utvägen blir ju att komma krypande och be om att få köpa en av dig sen _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||||
Dom kommer bli klara i tid. Kanske snabbare än vad ngn tror.
Ska inte säga ett ljud när ni beställer en. Lägger undan en åt er på hyllan. |
||||||
Håller på som bäst att titta på olika chassikit till bilen och man blir alldeles när man ser alla olika.
Lite alternativ http://www.autotechnic.net/store/asp http://www.ground-control.com/?D=88e http://www.turnermotorsport.com/html http://www.kw-gmbh.de/e_version/gewi Dessa är i ungefär samma prisklass och kan fås med fjädrar efter beställning (?). Vilket kit är mest prisvärt? Finns det fler andra som man har missat att tänka på? _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||||
KWs grejer är uppbyggda med konis delar. Dom tror jag på. Dom är renoverigsbara fullt ut. Om du köper såna så kan du lämna dina ben i inbyte men då får du inte rostfria tillbaka.
_________________ Ossie kaistinen Livet börjar efter 402 meter. |
||||||
Leda kanske Ni siktar onekligen på lite "dyrare" kit till bilen skall bli intressant att se vad ni köper och tycker. Själv gick jag på budgetvarianten och köpte ett begagnat H&R kit som skall monteras i slutet på Jan. Lycka till
_________________ John Carlsson ________________________ Porsche 944 S2 YTCC 1991 Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||||
Har just beställt Ground Control kittet till min 320iS
Prylarna kommer om ca 10 dagar. Tycker att dom ger mest inställningsmöjligheter per krona. GC lät mig byta ut BMW street rear shock mount mot BMW race mount i paketet. _________________ BMW M3 E92 -10 |
||||||
Det känns som om det är hög kvalité på dem när man har känt och klämt på mässor. Köpte du såna?
Leda är en chansning tycker jag. Vågar inte riktigt köpa det. Vet inte alls hur bra de håller. Satsat lite dyrare ja. Tråkigt att köpa nåt som inte håller för att sen få köpa ett annat...
Detta var det va? http://www.ground-control-store.com/ Det ser helt klart intressant ut. Vad gick det på med frakt och sånt? (pma om det är hemligt) Tack för svaren. _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||||
Håller med till fullo, det begagnade H&R kittet som jag köpte tror jag kostar runt 11 tkr idag, vilket förhoppningsvis kommer att räcka för mig. Vidare är det inte ställbart i hårdhet, så jag kommer inte att behöva skruva bort mig
_________________ John Carlsson ________________________ Porsche 944 S2 YTCC 1991 Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||||
Japp, det är E30 kittet. Med dagens Forex-kurs hamnar jag på 10692kr (plus hutlösa $220 (1499kr) i frakt). I priset ovan ligger bakre "race mounts" istf. gat-ditona, som normalt ingår i paketet. Jag vet inte vad tull och moms går på, prylarna har inte dykt upp än.. Beställde prylar från Turner Motorsport i julas och slapp då moms och tull! Tror dock inte att jag har samma tur denna gång... Jag valde 600lbs/inch fram och 750lbs/inch bak - ger ca 2,7Hz fram och 2,16Hz bak med dagens vikt. Lyckas jag banta bilen till 1200kg kommer jag att hamna kring 3,03Hz fram /2,42Hz bak _________________ BMW M3 E92 -10 |
||||||
1499 dollar med andra ord? Fjädrarna låter bra. Frakten känns lite väl hög. Får se om jag kan lösa det billigare mhja lite kontakter i USA. _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||||
1499 kostade paketet med ovan nämnda "street mounts", jag tog bort dem och ersatte med "race mounts" för 169 dollar och hamnar då på 1569 plus frakt (och moms och tull ) PM'ar dig notan _________________ BMW M3 E92 -10 |
||||||
Måste nog flika in ett litet försvarstal här.
De kit som listas i tråden är det absolut inget fel på vad jag kan se. Dock ska man vara medveten om att det, i bästa fall, är omshimsade "vanliga Gula Koni" som är basen för dessa kit. Inget fel på dom, men det är inga raceprylar i den bemärkelsen. Men det ger ett ruggigt bra pris på sakerna och fungerar säkert i många fall. Att Leda håller tvivlar jag inte på, de sitter på ett flertal vinnande rallybilar i främst UK. Gatsettningen på Leda är kanske ingen direkt hit om man ska åka tävling, men det kostar inget extra att få en helt annan dämpkurva framtagen för ens eget behov. Kostar dock ngn krona mer men är oxå mer "renodlade" tävlingsdelar. Dock är Leda relativt okänt på Sveska marknaden om man rör sig utanför klubbracingklasserna. Så jag förstår om man är skeptisk till vad mindre och "nyare" fabrikat kan åstakomma/erbjuda. De duger iaf till 1,11.2 på Knutan utan diff, 142hk och 980kg bil. Källa: Egen erfarenhet, resultatlistor samt erfarna chassiexperter. |
||||||
okay. Kanske var dumt att bunta ihop Leda med Spax och AVo. Men enligt www.leda.com så kostar ett kit till E30 929 Pund = 12000:- Det är ju ganska mycket mer än KW för 1018 euro = 9000:-
Ser det. Nä de är inte det vad jag kan utläsa. Personligen lutar det åt att beställa KW från Tyskland men vi är ju två om detta så vi får väl se. _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||||
Nu har det börjat hända lite...
Samuel och jag spenderade lördagen i "draochslitur"-anda. Tog lite bilder. Smålänsk idyll och en BMW med arga bakljus Fin inredning fast smutsig Baksäte och lite toning på golvet. Tom koffert Förarstol borta Äckliga golvmattan borta Blandat skräp och en 3.0a Samuel demonterar instrumenpanel Borta! Efter detta bortmonterade vi lite fler saker men jag tog visst inte fler bilder. Det var mindre rost i golvet än jag hade befarat. Bara lite ytrost och massa smuts. Vi har handlat stol(Sparco EVo), bälte(Momo Corse 3"-6punkt) och ratt(Personal) med. Nästa gång blir det asfaltsmassa bort! _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||||
oj nu har det gått en sommar och bilen har körts 0 meter sedan förra inlägget. (fyll i valfria ursäkter här [...............])
Inte mycket har hänt. Garaget har blivit "portat" Vi monterade in instrumentbrädan och provstartade bilen, den startade. (man vet ju aldrig med gamla bilar) Har fräst om stolsfästet så att det passar i en E30. Det dök upp lite blandade fjädrar och annat märkligt från farbror AL igår. "Att göra lista" - köpa dämpare - göra rattfäste - köpa en ny kyl. - en massa småplock. sen blir det att testa bilen innan vintern och se vad som pajar först. _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||||
ja då får du dessutom lite motion, vilket iofs alltid är skadligt.
Skulle vara kul att se bilen och prata lite långlopps serier då jag går i samma tankar. _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 944 S2 YTCC 1991 Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW 318is -90 GmbH Rennsport | << 1, 2, 3 6 besök senaste veckan (11930 totalt) |